tibbs Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Opplever veldig ofte at jeg ikke får opp noen ting når jeg foretar et søk, selv om jeg vet det skal finnes i forumet. Ellers kommer det feilmelding titt og ofte, denne foreksempel, er en av dem: Beklager, en feil oppsto. Hvis du ikke vet hvorfor du fikk denne feilmeldingen så kan du forsøke hjelpesidene Feilmeldingen som oppsto var: Du fikk ingen treff. Prøv igjen, men denne gangen med andre søkeord. Hvis du søkte etter nye tråder siden ditt siste besøk, så er det mulig at det ikke er noen nye innlegg Tror dette må være det forumet med den elendigste søkefunksjonen jeg har opplevd. Endret 2. november 2004 av tibbs Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Tullprat. Folk klaget over søkefunksjonen i PHPBB2 også. Var en som kom med et eksempel på en tråd han ikke fant igjen. Det tok meg mellom 10 og 20 sek å bruke søkefunsjonen til å finne den igjen! Tror heller folk er dårlig til å søke, dårlig til å finne enkelt ord eller kombinasjoner som er typisk for posten. La meg illustrerer det litt. Man er på jakt etter en bestemt tråd om overklokking (la oss si overklokking av Radeon 9800 Pro). Da vil det være en elendig ide å søke på ordet 'overklokking', men en bedre ide å søke på 'overklokking AND Radeon AND 9800'. En enda bedre ide vil være å søke i forumkategorien overklokking med ordene 'overklokking AND Radeon AND 9800'. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Problemet ditt er sannsynligvis tho at du ikke har stilt på søkeperioden og at du bare søker på poster som er av nyere dato enn 30 dager Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 QUOTE (Blib @ 02/11/2004 : 12:35)Problemet ditt er sannsynligvis tho at du ikke har stilt på søkeperioden og at du bare søker på poster som er av nyere dato enn 30 dager Er fullt klar over dette med søkeperiode, så det er ikke det. Ellers er jeg klar over alt det som Ernie skriver, men likevel,... det er veldig ofte det kommer slike feilmeldinger. Er inne på en mengde andre fora, men det er bare her på hardware.no at søkefunksjonen så ofte kommer med slike meldinger.... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvis du henviser til noen søkeord som du har problemer med etc så kan vi jo muligens hjelpe litt mer Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Og etter man har funnet det man ville finne, oppstår et nytt problem: Linkene fører til starten av trådene! Hva om jeg vil søke etter noe som ble sagt i SO3 for tre måneder siden? Det vil ta meg veldig lang tid å bla gjennom alle sidene... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Enig med trådstarter .. skjer ofte at den meldingen dukker opp etter søket Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 QUOTE (Mr.Berg @ 08/11/2004 : 20:26) Og etter man har funnet det man ville finne, oppstår et nytt problem:Linkene fører til starten av trådene! Hva om jeg vil søke etter noe som ble sagt i SO3 for tre måneder siden? Det vil ta meg veldig lang tid å bla gjennom alle sidene... Velg å vise treffene som poster og ikke tråder Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Nå føler jeg meg ganske dum Men takk for tipset ja! *Finne fram lang liste over ting jeg skulle søke etter* Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 kan man ikke søke slik : Adm hvordan overklokke men jeg må skrive det slik ? adm AND hvordan AND overklokk hvist det er det som er problemt kan jeg godt fatte hvordan folk har problemer med og finne ting , hvem i sitt rette fulle fem gidder og sitte og skrive AND hele veien , når jeg skal søke på noe så skriver jeg kun det jeg søker etter , jeg søker ikke etter none som har med AND og gjøre og da kommer jo ikke søkemotoren opp med noe , jaja det var jo lettere og lage en tråd om saken heller <-- dette var ment som et eksempel og ikke hvordan jeg generelt tenker kanske en ide med en "bruksanvisning" vi er vell alle bortskjemt av google og der trenger man ingen binde ord som her Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Kanskje du får flere treff om du skriver AMD riktig.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Trenger ikke å bruke AND. Samme om du søker på 'intel AND amd' eller 'intel amd'. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 QUOTE (Orjanp @ 10/11/2004 : 03:14) Trenger ikke å bruke AND. Samme om du søker på 'intel AND amd' eller 'intel amd'. Vet du virkelig hva du snakker om nå? Søk på "intel amd" Søk på "intel AND amd" Så "AND" har faktisk endel å si. Dessuten er den veldig fin å kombinere med "NOT" og "OR". Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 QUOTE (Marvil @ 10/11/2004 : 00:31) Kanskje du får flere treff om du skriver AMD riktig.. har en lei tendens til og stava om sorkortelser til ord som høres mere riktig ut i hodet mitt Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 QUOTE (jallakim @ 10/11/2004 : 07:21) QUOTE (Orjanp @ 10/11/2004 : 03:14) Trenger ikke å bruke AND. Samme om du søker på 'intel AND amd' eller 'intel amd'. Vet du virkelig hva du snakker om nå? Søk på "intel amd" Søk på "intel AND amd" Så "AND" har faktisk endel å si. Dessuten er den veldig fin å kombinere med "NOT" og "OR". Svaret ga seg vel selv. Var sikker på at det var skrevet i en tråd for en stund siden, men det stemmer tydelig vis ikke. Beklager feilinformasjonen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 (endret) QUOTE (FtZ- @ 10/11/2004 : 13:04) QUOTE (Marvil @ 10/11/2004 : 00:31) Kanskje du får flere treff om du skriver AMD riktig.. har en lei tendens til og stava om sorkortelser til ord som høres mere riktig ut i hodet mitt Hehe, been there, done that.. Var en tid jeg syns NFTS hørtes mer logisk ut en NTFS, f.eks.. Endret 10. november 2004 av Marvil Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 QUOTE (Orjanp @ 10/11/2004 : 15:36) QUOTE (jallakim @ 10/11/2004 : 07:21) QUOTE (Orjanp @ 10/11/2004 : 03:14) Trenger ikke å bruke AND. Samme om du søker på 'intel AND amd' eller 'intel amd'. Vet du virkelig hva du snakker om nå? Søk på "intel amd" Søk på "intel AND amd" Så "AND" har faktisk endel å si. Dessuten er den veldig fin å kombinere med "NOT" og "OR". Svaret ga seg vel selv. Var sikker på at det var skrevet i en tråd for en stund siden, men det stemmer tydelig vis ikke. Beklager feilinformasjonen. Var ikke meningen å være "sur" på deg. Bare spurte generellt..alle kan vi ta feil. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 QUOTE (jallakim @ 10/11/2004 : 19:52) Var ikke meningen å være "sur" på deg. Bare spurte generellt..alle kan vi ta feil. Oppfatta deg ikke som sur heller. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 QUOTE (Orjanp @ 10/11/2004 : 20:18) QUOTE (jallakim @ 10/11/2004 : 19:52) Var ikke meningen å være "sur" på deg. Bare spurte generellt..alle kan vi ta feil. Oppfatta deg ikke som sur heller. Sikkert meg som er litt sur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg