IvanB Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hei. Jeg har XP og Explorer. Jeg var så dum å åpne et "Grisete" vedlegg i en mail og siden har WEB siden free6.se poppet opp hver gang jeg starter maskinen. Jeg trenger ikke engang å starte Explorer først. Jeg har installert Spybot-search&destroy, den klarer ikke å fjerne den og jeg har lagt inn en regel i Norman om at den skal blokkere denne URL'en. Ingenting virker. Noen som har opplevd det samme og som kan gi råd om hvordan jeg fjerner dette? Endret 2. november 2004 av IvanB Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Bruk Mozilla i stedet. Den har innebygd pop-up killer. Hvis du er inne på en side som du ønsker å se pop-up'en så har du muligheten til å se den selvsagt, dette fordi Mozilla gir deg alternativet. Ang. epostleser så finnes det mange andre som f.eks. Thunderbird som også er ett av produktene til Mozilla. Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 uninstall explorer og legg inn FireFox Lenke til kommentar
TStyve Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Kanskje på sin plass å si at Firefox er Mozilla produkt! Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 veit! vi postet forøvrig likt... av den grunn ble det kryssvar her Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Angående fjerning ville jeg prøvd spywareblaster og adaware. Adaware scanner og rensker maskina for møkk, spywareblaster "vaksinerer" maskinen for i det hele tatt bli infisert. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hmmm.... hvilken webshop/butikk kjøpte du denne siden/vedlegget i? Jeg skal ihvertfall ikke handle der. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Last ned å kjør cwshredder. http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hmmm.... hvilken webshop/butikk kjøpte du denne siden/vedlegget i? Jeg skal ihvertfall ikke handle der. "Vi takker for din ordre ved å gi deg denne linken: ***" Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 spybot search & destroy http://www.safer-networking.org/en/index.html Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Dersom du ikke vil bytte til firefox/opera, som mange ikke vil grunnet ren stahet e.l. Så gjør følgende; - Last ned Ad-aware SE (Last ned plugin'ene til den også). - Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy - Last ned Hijackthis - Last ned CWShredder Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert mens du skanner. Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer NÅ kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si. Sørg for å ha de siste versionene av programmene nevnt ovenfor! Hvis du har mistanke om at du kanskje har noe virus også, så tar du en scan på trend micro sin side. EDIT: Men jeg anbefaller deg på det aller høyeste å installere enten mozilla firefox, eller opera. Hvis du liker utseendet på internet explorer så er firefox det som ligner mest. Mens opera har et ganske annet utseende, og flere muligheter (Min favoritt). Endret 2. november 2004 av jh_ Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hmmm.... hvilken webshop/butikk kjøpte du denne siden/vedlegget i? Jeg skal ihvertfall ikke handle der. "Vi takker for din ordre ved å gi deg denne linken: ***" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå