Gå til innhold

Uønsket WEB side popper opp ved oppstart

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har XP og Explorer.

Jeg var så dum å åpne et "Grisete" vedlegg i en mail og siden har WEB siden free6.se poppet opp hver gang jeg starter maskinen. Jeg trenger ikke engang å starte Explorer først.

Jeg har installert Spybot-search&destroy, den klarer ikke å fjerne den og jeg har lagt inn en regel i Norman om at den skal blokkere denne URL'en. Ingenting virker.

Noen som har opplevd det samme og som kan gi råd om hvordan jeg fjerner dette?

Endret av IvanB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke vil bytte til firefox/opera, som mange ikke vil grunnet ren stahet e.l. Så gjør følgende;

- Last ned Ad-aware SE (Last ned plugin'ene til den også).

- Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy

- Last ned Hijackthis

- Last ned CWShredder

Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert mens du skanner.

Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer

NÅ kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si. Sørg for å ha de siste versionene av programmene nevnt ovenfor!

Hvis du har mistanke om at du kanskje har noe virus også, så tar du en scan på trend micro sin side.

EDIT: Men jeg anbefaller deg på det aller høyeste å installere enten mozilla firefox, eller opera. Hvis du liker utseendet på internet explorer så er firefox det som ligner mest. Mens opera har et ganske annet utseende, og flere muligheter (Min favoritt).

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...