Gå til innhold

Hvilken S-VIDEO kabel er å anbefale?

Gladideg

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en s-video kabel til sony widescreen 28" som jeg er ganske fornøyd -ed. Noen ledninger er av dårlig kvalitet, men noen er ganske bra har jeg hørt.

Noen som har erfaring med gode ledninger som de kan anbefale?

[EDIT]
Billig variant på 10meter fra komplett til 159,- [NoName]

[url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105630&cks=PRL"]http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105630&cks=PRL[/url]

#####

Dyrer variant på 5 meter med gullplettede kontakter fra komplett til 591,- [Monster]

[url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122728&cks=PRL"]http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122728&cks=PRL[/url]
[/EDIT]

mvh

w0lla Endret av w0lla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, det jeg tenkte meg siden komplett fører det :p og til den prisen...

Tar meg en tur til hifi da...

Et spm til... Har skjermkortet noen spesielt å si på bilde kvaliteten til filmer etc når man kjører bildet over på en tv?

Har GeForce 3 TI 200 :p

Lenke til kommentar

Problemet er vel i TV'en.. hvis du har en av den eldre typen, dvs ikke plasma eller LCD så vil TV'en i noen tilfeller vise grafikken så dårlig at man ikke kan lese tekst engang.. dette kan jo være bedre eller dårligere ettersom hvilken tv man har..

Lenke til kommentar
utdyp det litt mer dragonXP... på forhånd takk

Det han mener er at en TV har såpass dårlig blurrete bilde (i forhold til monitorer som er sylskarpe), at forskjellene fra kort til kort blir vanskelig å se. Det er rett og slett ikke høy nok oppløsning og definisjon på en TVskjerm til å få sett detalj-forskjellene fra dårlige TV-out til gode TV-out.

Det sagt, så bruker veldig mange kort akkurat de samme TV-out chippene. Jeg tror jeg selv har kommet til konklusjonen at det er like greit å kjøpe seg et billig kort om du skal ha det primært for TV-ut. (som en GF2 mx). Jeg kan ihvertfall ikke se noen merkbar forskjell på et slikt, og dyre kort til mange tusen, og jeg ser heller ikke at det finnes noen kort på markedet som hevder å være spesial-laget til dette formålet.

på samme måte blir det litt dumt å bruke 4-500 kr på dyre gullplatede S-video kabler, når vanlige CRT-TV'er uansett ikke klarer å vise såpass detaljnivå at du vil kunne se støy-forstyrrelsene. Har du en nyere modell plasma, LCD-TV eller projektor, så er situasjonen selvfølgelig en helt annen.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

For min del syns jeg Clas Ohlson kabler blir for billige til at det kan være noe kvalitet over den. Men de fungerer vel for dem som ikke bryr seg så veldig om kvaliteten.

Angående tv-out chip på skjermkortene var det ihvertfall varierende kvalitet på brikkene før i tiden. Jeg testa et ut GF2 kort og det fikk jeg forferdelig bilde på. Husker ikke helt produsenten av kortet. Må si jeg liker best tv-out driveroppsettet på ATI kortene. Enklere å ha med å gjøre.

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Må nå si at med et bra kort og en helt grei kabel så får man et akseptabelt bilde. Så det er nå ihvertfall hvert et forsøk spør du meg.

Jeg bruker tv-out en god del. Det er mye artig man kan laste ned fra nettet som er vært å få ut på tv’n. Spilte her om dagen TP på pc’n som vi fikk ut på tv skjermen i stedet for på en liten monitor. Fungerte veldig greit. Skal man se divx/xvid filmer så blir kvaliteten helt kurant da og. Det er tull at man må ha plasma eller LCD får å få god kvalitet! Men som noen sier så bør man ha forholdsvis ny tv. Og det har jo du.

Lenke til kommentar

Tja, det spørs jo hva du mener er god kvalitet da. Jeg ser massevis av filmer på TV'en min via TV-out. Det fungerer helt glimrende, men dog bare fordi det er video det er sankk om. En TV-skjerm er eller alt for dårlig definisjon på til å brukes til noe annet. Poenget mitt var ihvertfall at de små forskjellene mellom gode og dårlige TV-chipper og kabler ikke vil gi noe veldig merkbar forskjell (i min erfaring ihvertfall).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...