karrog Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hvor skal man gå for å fjerne avslutt valget? Jeg skal tvinge brukeren til og logge av fremfor å avslutte...... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 hadde vært kjekt om du nevner OS, men la meg anta at det er snakk om win XP pro... start->run: gpedit.msc user configuration->administrative templates->start menu and taskbar: sett 'remove and prevent access to the shut down command' til ENABLED Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 eller du kan gjøre det i group policy hvis du har en server... Lenke til kommentar
Legion Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 eller du kan gjøre det i group policy hvis du har en server... gpedit er group policy Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Nope! Hvis du setter den verdien til "enabled" så gjelder det for alle som logger på lokalt. inkl admin. Du må Gjøre det under: Datamaskin konfigurasjon -> Windows-innstillinger -> Sikkerhetsinnstillinger -> Lokale Policyer -> Tilordning av brukerrettigheter -> Avslutte systemet, fjerne brukernavnet eller gruppen du ikke vil skal kunne avslutte systemet. Så fjernes tilgang til til "Slå av datamaskinen" fra start menyen. Om jeg har forstått det rett så kan man ikke bruke gpedit uten at det påvirker alle som logger på lokalt. Så da er det sikkert til for server adminstrajon og lignende. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Om jeg har forstått det rett så kan man ikke bruke gpedit uten at det påvirker alle som logger på lokalt. jo, men i dette tilfellet hadde jeg noe feilaktig antatt at det var snakk om en domene maskin...jaja. din løsning er korrekt for enkeltmaskiner. annen løsning er å sette registernøkkler, lagre de og kjøre de som logon script Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå