magne_v Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei Holder på å sette sammen et nytt system, og aner egentlig ikke helt hvilke minnebrikker jeg skal gå for. Det skal være DDR2 brikker, og jeg skal ha 1024MB, det er kravene! Ellers har jeg satt av ca 3400 +/- noen hundrelapper til kjøp av minne. Kan nevne at de skal brukes med et ABIT-AA8 3rd-eye hovedkort for LGA775. Her er den brikken(e) jeg har sett på: Corsair Twin2X DDR2 5400PRO 1GB (2x512MB) HW Prisguide Setter pris på noen kommentarer eller andre forslag!! Magne Lenke til kommentar
magne_v Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Hei Er det ingen som kunne anbefalt noe ddr2 minne (inenfor kravene i første posten)???? Skal bestemme meg snart og vil veldig gjerne ha noen innspill da jeg er utrolig blank på når det kommer til RAM-brikker! Magne Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Joda, jeg anbefaller de du har der selv, men pro er ingen vits...Det er bare lysene du betaler ekstra for. De kan klokkes , men kanskje litt høy timing ,L4 Lenke til kommentar
magne_v Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Oki, så får ikke noe mere ut av pro brikkene enn "ikke-pro" versjonen? Da gidder jeg ikke hive inn ekstra hundrelapper for å ha pro. Er det det beste valget med 1024mb ddr2 ram? Ser også at cas er litt høy... Gjerne andre forslag og hvorfor de er bedre. magne Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Pro er bygget opp slik at du har mer heatsink, men ddr2 generellt gir fra seg lite varme. Så nei pro er helt unædvendig egentlig. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ville gått for pro selv også tror en kan overklokke de lengre, dvs at de er mer robust, både fordi de er de beste brikkene og at det er en stor heatsink Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Ville gått for pro selv også tror en kan overklokke de lengre, dvs at de er mer robust, både fordi de er de beste brikkene og at det er en stor heatsink joa, men overklokking stoppes som regel av varme , men ddr2 blir ikke så farlig varm. Og hvor langt er du tenkt til å na da med 667mhz brikker? jeg har overklokket mitt system til 3,8 på luft og enda er jeg ikke på standarhastighet, så forklar meg du nå hvvorfor skal han kaste ut 100 lapper ut av viduet. ? Lenke til kommentar
magne_v Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Så du har samme hovedkort og prossessor (og naturligvis da også samme rambrikker) som jeg har tenkt å bruke Perrrry. Hvordan har du overklokket til 3,7, kun økt fsb? Har du noen annen kjøling av boxed viften? Er du ellers fornøyd med oppsettet? Gleder meg å jeg får kjøpt det. Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Så du har samme hovedkort og prossessor (og naturligvis da også samme rambrikker) som jeg har tenkt å bruke Perrrry. Hvordan har du overklokket til 3,7, kun økt fsb? Har du noen annen kjøling av boxed viften? Er du ellers fornøyd med oppsettet? Gleder meg å jeg får kjøpt det. Det skal jeg si deg det, har aldri vært mer fornøyd med denne maskinen Mitt oppsett er: Hovedkort - Abit AA8 "3rd eye" [Velg "3rd eye" , da du får med en genial klokke der du har oversikt over mail, temp , rpm. osv.] Prosessor - P4 3,2Ghz Prescott "LGA 775" Grafikkort - X800XT connect 3D [PCI-E] RAM - Corsair XMS PC5400 1024mb Noe sånt, men jeg går for vannavkjøling nå, men det er bare å øke fbs om du vil overklokke, men husk blir det ustabilt øk bare litt vcore. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå