Frodegutt Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Finnes det en tape-stasjon (ekstern/intern, IDE/SCSI/USB) som kan lese og skrive DV-tape. Tenker da på å laste video til PC'en uten å beslaglegge kameraet samt å kunne ta ordinær backup til tape. Frode Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har søkt litt selv også nå, men finner ikke noe. Tanken er veldig god, hadde vært kjekt å ha sluppet å koble til kamera hver gang en skal gjøre noe. Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Du har jo f.eks en DV spiller, koster jo endel tusen da men den kobler du til firewire og kan styre den via der.. sjekk www.videoutstyr.no Lenke til kommentar
Arneee Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det finnes mange DV og DVCAM spillere som kan kobles til PCen med en firewirekabel. SOny hadde også en intern sak for en del år siden, DRV-1000, men den ble aldri noen stor suksess. Arne Lenke til kommentar
Frodegutt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Nåja, det jeg tenkte på var om det fantes en tape-streamer som kunne lese og skrive på DV-tape. Det som jeg klarer å se av produktlisten til 'Videoutstyr ligger mildt lagt milevis bortenfor behovet og ikke minst rekkevidden. Får vel antageligvis bare akseptere at kameraet er eneste kilde. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Tror fint du får kjøpt ett kamera med DV inn/ut som koster mye mindre enn stasjonære spillere. Sistnevnte har dog sikkert bedre mekanisk kvalitet.... Da har man evt. ett kamera i reserve også Lenke til kommentar
Frodegutt Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Men mitt ønske var å kunne kombinere DV-inn med en tape-streamer der jeg kunne ta skikkelig backup av maskinen, dvs. daglig inkrementell og ukentlig full og alt det der. I grunnen litt merksnodig at det ikke finnes, men det gjelder vel mye annet også. Får akseptere at det ikke finnes og heller pønske ut noe annet..... Frodegutt Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Spørs om DV-tape er særlig egnet for tape backup? Kan jo forekomme drop-outs til tider på film, og det vil i datasammenheng bety at data har gått tapt (så sant man ikke legger på feilkorrigering, som tar ekstra plass). Uansett, en DV tape er vel på ca. 12GB, og dette er det samme som 3 DVD+RW plater, og det vil jeg tro er vesentlig rimeligere i bruk... Tror du skal se etter andre alternativer enn DV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå