Åsmund Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei. Jeg skulle reinnstalere min MSI mega med seagate HD. Da jeg skulle velge partisjon kom den minste partisjonen opp som d: og den største som c: I windows er det omvendt. Så javel, innstaler på d: da. Jeg skulle til å formatere og da stod det, denne er over 2 giga og vil bli formartert med FAT32 filsystem og vil derfor ikke være tilgjengelig i dos. Dette er jo feil det er jo NTFS som ikke skal være det. Uansett, så ville den formatere c: Javel endra du stasjonsbokstav da, tenkte jeg. Så jeg satte i gang å formatere men da så jeg diskstørrelsen, og det var den store. Jeg avbrøyt ganske kjapt, men formateringen hadde allerede begynt og datane tapte jeg. Gadd ikke gjennoppta data med program, var ikke så farlig. Dette skjer ikke med WD hardisken min. Og når jeg skal reinnstalere igjen er jeg blitt litt redd og stoler ikke på det som står der helt. Har noen vert borti det samme? Jeg hadde nemlig tenkt å innstalere WinxpMCE, men. Kan jeg sette i WD hardisk, innstalere på den, og så innstalere fra den til seagate hardisken? Tenkte kanskje boot fila ville ligge på WD disken og dermed måtte jeg reinnstalere seagate hardisken, noe som sagt er skummelt. Noen forslag? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har sett at det er veldig mange på forumet som har dette problemet. Men jeg har aldri opplevd det selv, vet ikke hva det kommer av. Kan det ha noe med tredjeparts partisjonprogrammer å gjøre? Jeg er ganske sikker på at dette vil fungere: I innstallasjonsprogrammet fjerner du partisjonene og lager nye. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 det fungerer, men da taper jeg dataene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå