Gå til innhold

Athlon 64 HK og CPU, eller Rdeon 9800 Pro?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå en XP 2400+, og Radeon 9500 Pro. Jeg skal oppgradere for 2000,- kr til jul (presang til meg selv :blush: ).

Jeg spiller mye CS:S på nettet, og med 800x600 i oppløsning. Av og lagger det plagsom mye (vel, lav FPS i alle fall). Hva er den lureste oppgraderingen: 64-bit HK og CPU, eller nytt skjermkort? 2000,- kr er øvre grense, så jeg kan ikke få alt nytt.

Jeg mener selv at HK/CPU er den riktige oppgraderingen, for å unngå lav fps.

EDIT: jeg har 512 MB RAM (se profil, PC-2).

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skall du spille tror jeg at skjermkort helt klart er den beste oppgraderingen skall du få opp fps.

om du får litt for ditt gammle s-kort, kjøp 6800, så kan du nokk si hadet til dårlig fps i cs

Edit: tror du at du får nokk ytlese for pengene med et 9800pro contra 6800?, 9800pro koster jo 1850kr, 1500 kr er mer riktig.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Et 6800LE gir MYE mer for pengene enn et 9800pro. Det har jeg selv gledelig erfart. Ukens tilbud på komplett er nok en liten gullgruve, hvis man vil prøve seg på pipeline-mod og litt klokking. Jeg kommer godt over 10k i 3dmark03 med dette kortet. Det meste jeg klarte med 9800pro var 6500. Far Cry og Doom3 går glatt unna på 1280x1024@High.

Men hadde jeg hatt 2000,- nå, hadde jeg kjøpt meg en AMD64 og heller ventet litt med skjermkort. Utviklingen ser ut til å gå noe fortere på skjermkortfronten nå, i og med at R5xx og NV45 kommer til neste år (eller hva de nå heter).

Et 9800pro/6800LE vil nok hjelpe på grafikken og gjøre så du kan kjøre litt høyere detaljer, men en AMD64 vil kjøre spillet mye glattere, så du slipper lagging når mye fysikk og multiplayer-greier skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...