FordF Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg trenger hjelp for å finne en 12 volts strömforsyning jeg kan bruke i en bil. Trenger dette, da jeg skal bygge en maskin for å sette inn i en bil, Blir vel noe Mini ITX sak, selvbygd kasse og lignende. Trenger bare åå finne ut hvordan jeg skal lage kassa. (Kondensfare, stövfare osv osv osv) Glad for alle tips, men trenger först og fremst en 12 volts strömforsyning som jeg kan koble til batteriet. (Synes det er idiotisk å kjöpe en 12 til 220 volt konverter, plugge inn strömforsyning i den og så få 12 volt ut igjen, som maks....) Lenke til kommentar
s13 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Noe sånt? http://www.cartft.com/carpc/catalog/il/339 Lenke til kommentar
JimL Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Og hvis man vil koble rett på batteriet? Den der går fra sigarett-tenneren. Lenke til kommentar
Bernt Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Da klipper du kontakten og kopler på batteriet direkte. Husk sikring Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Og hvis man vil koble rett på batteriet? Den der går fra sigarett-tenneren. Øøøh, og vis du er sulten og maten ligger på andre siden av bordet? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 er ikke 100W litt svakt ? Lenke til kommentar
MajestyDT Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 er ikke 100W litt svakt ? Vi snakker om mini-ITX i en bil her. 100W holder! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 sysnes fortsatt at det høres smått ut , si han ska ha en hd eller 2 og kanske en cd/dv rom , da blir det fort lite Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Du kan vel kjøpe noe som konverterer fra 12 volt til 230. Lenke til kommentar
FordF Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Og hvorfor skal jeg konvertere fra 12 volt til 230 volt og så konvertere tilbake? Jeg trenger en strömforsyning som kan kobles direkte og omforme 12 volt likeström til 12 volt vekselström, som brukes på ett hovedkort. 12, 5, 3,3 og 1,5 er det som trengs, ikke 230, da blir det svidd :-D Lenke til kommentar
guge Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 sysnes fortsatt at det høres smått ut , si han ska ha en hd eller 2 og kanske en cd/dv rom , da blir det fort lite 100W er veldig mye i Mini-ITX sammenheng, men du kan jo gå for 150W fra Carputer.no. Sjekk også noen av bil-prosjektene på mini-itx.com, der er det mange verdifulle tips. Lenke til kommentar
FordF Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Takker for tipsene! Men hvordan vil det bli angående kondens??? Spesielt på vinteren, tenker jeg på..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå