Tfosheim Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Doble prosessorer i "nanoformat" fra VIA VIAs nano-ITX-hovedkort har fått doble vifteløse Eden-prosessorer på 1 GHz hver. Pakket inn i et hovedkort på 17 x 17 centimeter byr det på mange spennende muligheter. Les artikkelen her Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) VIAs nano-ITX-hovedkort (...) Pakket inn i et hovedkort på 17 x 17 centimeter <flisespikkemodus>17x17cm, det er da vitterlig mini-itx? http://mini-itx.com/hardware/intro.asp nano-itx er da enda mindre</flisespikkemodus> <geekmode> </geekmode> M. Endret 2. november 2004 av mysjkin Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Den var morsom! Får håpe at de kommer med SATA også da, slik at design av en maskin kan gjøres mer elegant Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 http://www.hkepc.com/hwdb/viac3dp/duallan.jpg Dual LAN Tror dette skal ta over i serveren min, pensjonere min gamle 800MHz celly. Har tidligere vært på utkikk etter hovedkort som støttet dual C3 uten hell. Prosessorene støttet ikke dual heller da. I følge en eller annen fyr hos VIA som svarte på mailen min "kommer det en gang i fremtiden". Er like bra dette da. Bra med 2 stk IDE, fryktet det ville bli en IDE og en floppykontakt. Lenke til kommentar
GA Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette så virkelig spennende ut ja! Hvis det kommer med SATA må det jo bli det perfekte hovedkort til HTPC! Da skal jeg ha et sånt i mitt neste prosjekt ja! Lenke til kommentar
guge Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette så virkelig spennende ut ja! Hvis det kommer med SATA må det jo bli det perfekte hovedkort til HTPC! Da skal jeg ha et sånt i mitt neste prosjekt ja! Det er jo ikke så enorm forskjell i ytelse på SATA og ATA-133, jeg hadde ikke giddet å vente. Lenke til kommentar
guge Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 VIAs nano-ITX-hovedkort (...) Pakket inn i et hovedkort på 17 x 17 centimeter <flisespikkemodus>17x17cm, det er da vitterlig mini-itx? http://mini-itx.com/hardware/intro.asp nano-itx er da enda mindre</flisespikkemodus> <geekmode> </geekmode> M. Nano-itx er 12x12cm, jeg hadde samme tanke. I følge importøren kommer ikke nano-itx i år. Jeg gleder meg. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Dette så virkelig spennende ut ja! Hvis det kommer med SATA må det jo bli det perfekte hovedkort til HTPC! Da skal jeg ha et sånt i mitt neste prosjekt ja! Det er jo ikke så enorm forskjell i ytelse på SATA og ATA-133, jeg hadde ikke giddet å vente. Nei, men det blir mye ryddigere og bruken av slike kort er gjerne på så trang plass som mulig samt at SATA bruker mindre prosessorkraft enn IDE svjv Lenke til kommentar
Empty Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Kommet noen tester av dette hk ? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Interessant dette… Håper den ikke blir for dyr da… Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Det ser spennende ut dette ja, men ikke forvent allverdens ytelse med en 133MHz FSB. Lenke til kommentar
parpils Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Vel, en må jo se hva en skal bruke maskinen til. En filserver f.eks tror jeg ikke vil bli noe raskere med en eller to av disse prosessorene. Jeg har i dag en 600mhz mini itx som tar seg av dette. Kun Trustix linux på maskinen. Den har fungert knirkefritt nå i over året. Men hver sin smak Er fint at folk skaper større omtale om disse små hendige sakene som ikke koster skjorta. kabinett koster lite, hoverkort med alt på ligger vel rundt 1200 kroner, så trenger du bare harddisk og enten kvm switch eller vnc kjørende (hvis du velger microsoft da). Sånn jeg har satt det opp slipper jeg unna med å slå maskinen av og på (aldri hehe, den er jo lydløs.. men muligheten er der) Lenke til kommentar
G Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Artig sak. Blir spennende å se hva den koster. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 finnes den i norge enda? hvor får man kjøpt den? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Se her, framskritt. Denne så lekker ut. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) fant noe på komplett, men de hadde ikke 2cpu'er KOMLPETT LINK hvor får man de med 2 cpu'er? Endret 8. november 2004 av m-momr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå