Gilbert Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 har lest et sted at det er mulig med et annet tegn enn stjerner i input type password. noen som har lest det samme og som vet hvordan jeg f.eks. kan få X'er ? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hva med: <input type="text" name="passord" value="Skriv inn passord" /> Neida, jeg har aldri sett at det går ann og skjønner faktisk ikke vitsen på bruke masse tid på å lage XXX-er i stedet for ***-er. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Sorry waldmeister, men slike svar er det for mange av her i forumet. Henviser til dette så jeg slipper å gjenta meg selv. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har man ikke noe å bidra med er det like greit å ikke si noe... Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Her var det stemning gitt Uansett, tilbake til temaet. Jeg tror ikke det er mulig å spesifisere hvilket tegn som skal brukes til å skjule passordet, men du kan jo gjøre det mer komplisert og mindre "riktig" via f.eks. javascript. Hva med et tekstfelt, der du skjekker med javascript "onchange" for hver forandring brukeren gjør. Deretter lagrer du forandringen i en variabel, og bytter ut strengen med x-antall av ditt favoritt-tegn. Aner ikke om det vil fungere i praksis, men det høres ikke så helt villt ut i allefall Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Her var det stemning gitt Uansett, tilbake til temaet. Jeg tror ikke det er mulig å spesifisere hvilket tegn som skal brukes til å skjule passordet, men du kan jo gjøre det mer komplisert og mindre "riktig" via f.eks. javascript. Hva med et tekstfelt, der du skjekker med javascript "onchange" for hver forandring brukeren gjør. Deretter lagrer du forandringen i en variabel, og bytter ut strengen med x-antall av ditt favoritt-tegn. Aner ikke om det vil fungere i praksis, men det høres ikke så helt villt ut i allefall Så du vil la et javascript bytte ut "passord" med f eks "xxxxxxx"? Trur ikkje du vil klare å la scriptet sende passordet du skriver inn, samtidig som det bytter ut innholdet i boksen. ( Skyt meg om eg tar feil ) Litt kjipt å skrive inn passord, så blir kun "xxxxxxxx" sendt til server for godkjenning, om du skjønner Forøvrig så var svaret til waldmeister var så absolutt relevant, og ikkje å trakke ned i ei grøft - og eg er forsåvidt enig med han; Kva meining skal det gi å bytte ut *** med eit anna tegn? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Vil tro noe sånt fører få fordeler med seg. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Forøvrig så var svaret til waldmeister var så absolutt relevant, og ikkje å trakke ned i ei grøft - og eg er forsåvidt enig med han; Kva meining skal det gi å bytte ut *** med eit anna tegn? Det er da ikke relevant for spørsmålet mitt at han ikke forstår at noen vil gidde å bruke masse tid på det - eneste praktiske opplysning var at han ikke hadde sett fenomenet før. Men det kan markeres på flere måter, blant annet ved å ikke svare. Kan vi snart sette strek for slike diskusjoner som dette, der alt for mange går inn i diskusjoner der det aldri kommer noe fornuftig ut som kunne hjulpet trådstarter? Gozzer; tenkte ikke på javascript, mener å huske det var i html/css, akkurat som man kan definere formen på <li>-elementet Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Vil tro noe sånt fører få fordeler med seg. Arg... dette er jo nytteløst Jeg forsøker å få svar på et spørsmål, ikke sette igang en meningsmåling... *tasser tilbake til senga* Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Gozzer; tenkte ikke på javascript, mener å huske det var i html/css, akkurat som man kan definere formen på <li>-elementet Niks, dette er ikkje mulig å gjøre med verken HTML eller CSS. Med mindre du lager en form som ikkje har type password, og du sjøl kan lese passordet ditt Igrunn, så trur eg ikkje det du er ute etter er mulig i det heile tatt uten bruk av en flash-sak for å sende passord/brukernavn til server. Det er da ikke relevant for spørsmålet mitt at han ikke forstår at noen vil gidde å bruke masse tid på det - eneste praktiske opplysning var at han ikke hadde sett fenomenet før. Men det kan markeres på flere måter, blant annet ved å ikke svare. Kan vi snart sette strek for slike diskusjoner som dette, der alt for mange går inn i diskusjoner der det aldri kommer noe fornuftig ut som kunne hjulpet trådstarter? 1. Waldmester sa: "eida, jeg har aldri sett at det går ann" - ergo relevant info. Han trur ikkje det er mulig. 2. Relevant informasjon/tips _er_ on topic, og burde sjåast på som veldig ålreit å få. Når du f eks linka til tråden med popups: det var 100% relevant å skrive at det ikkje er å anbefale fordi (slik og sånn) - så det var ingen grunn til å bli irritert på at folk ikkje vil hjelpe deg å gjøre feil. 3. Ja, la oss sette strek her. _________________________________________ Endret 2. november 2004 av arve87 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Beklager. Er dette i tilfelle bare fordi du synes det ser bedre ut, eller har det noen større hensikt? Vet det egentlig er irrelevant, men det er mange innom her som rett og slett ikke tenker på at det kan ha negative konsekvenser selv om det fungerer bra akkurat til dem. Hvis det er mulig, burde du derfor holde deg til så lite slike "hacks" som mulig. Det vil vel være mulig å ordne med flash, kanskje? Flash er ikke helt mitt område, men jeg vil tro det? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 (endret) jippi saklig svar *kjempeglad* Jeg er helt enig i at det er lurt i å ha så lite stæsj som mulig, men er alltid gøy å kunne sånne mer eller mindre 'hemmelige' ting når man skal på besøk til storebror som er så stolt over å ha gått it-akademiet Edit: arve87: synes det er greit at man ikke forteller om alt man ikke har sett; da synker ikke antall informative svar raskt og jeg trenger ikke lese gjennom mange poster. Kanskje svaret mitt til mikka understreker at hensikten med spørsmålet er noe annet en å ha en fjortis-side full av stæsj? Foreslår at denne tråden handler om spørsmålet mitt, andelen informative poster her synker raskt @arve igjen: hm... så det går ikke ann... men da er jo saken grei. Da får jeg finne noe annet å imponere med Endret 2. november 2004 av fjartan Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 *skyte arve87* Selvfølgelig er det mulig å benytte JS og likevel få sendt informasjonen via form. Det største problemet er å få til å kunne "viske" ut deler av passordet og sette inn annen tekst i stedet for. Framgangsmåten du bruker: 1. Lag to felt, et hidden og et type=text 2. onkeyup eller en annen av atributtene til tekstfeltet peker til en JS-funksjon 3. Funksjonen teller antall tegn, legger til nye bokstaver om flere er skrevet inn (ved å sjekke lengden) eller sletter om lengden er mindre en ved forrige keypress (her skjer et lite dillemma. Skal man bare kutte fra bakerst i stringen og satse på at man har brukt backspace?) 4. Erstatter teksten med X-er etter antall tegn 5. Oppdaterer hidden-feltet som brukes i formvalidation Husk å bruk noscript-taggene til alternativ løsning. Da bruker du bare vanlig password-felt med samme navnet som hidden-feltet i JS-løsningen. Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 auda, skal vi begynne med skyting også nå? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 auda, skal vi begynne med skyting også nå? ( Skyt meg om eg tar feil ) Det var en halvspøk fra Arves side, tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå