bosannes Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Når jeg er på skolen (uten download manager) gjør jeg vanligvis slik hvis jeg trenger å laste ned en filen istedenfor å åpne den i IE mp3.htm <html> <body> <a href="http://images.radcity.net/5145/792261.mp3">mp3 Kan da høyreklikke på linken og trykke "Lagre mål som" Tenkte jeg kansje skulle prøve å lage et skript som lagde denne siden for meg, men jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne angi adressen ved hjelp av en textbox. Tenker altså at man får opp en textbox hvor man skriver fullstendig url og så klikker på en knapp "OK" Da skal man aktivere et skript som leser verdien i textboxen og gjør noe slikt: echo "<a href="".$verdienitextboxen."">".$verdientiltextboxen."</a>"; Hvordan skal jeg få til dette? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Om du vil hente verdi fra et form bruker du $_post! Slik (fila heter f.eks. download.php: <?php $verdi = '$_POST[$form1];'; echo '<a href=\"$verdi\">$verdi</a>'; ?> Formen: <form action="download.php" method="post"><input type="text" name="form1" size="40"></form> Tror det er noe slikt.. Endret 2. november 2004 av brainbug90 Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Prøvde slik: link.php <form action="download.php" method="post"> <input type="text" name="form1" size="40"> <br> <input name="form1" type="submit" value="Lag link"> </form> download.php <?php $verdi = '$_POST[$form1];'; echo '<a href=\"$verdi\">$verdi</a>'; ?> Hva er feil? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) dowload.php har jo du gitt navnet lastelink.php! men prøv å bytt ut koden i download.php/lastelink.php med: <?php $verdi = '$_POST[$form1];'; print <a href=\"$verdi\">$verdi</a>; ?> Har ikke anledning til å teste selv, da jeg er på skolen.. Endret 2. november 2004 av brainbug90 Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Funka fortsatt ikke, så jeg prøvde sånn her: <?php $verdi = '$_POST[$form1];'; $link = "<a href="".$verdi."">H&oring;yreklikk her og trykk Lagre som</a>"; echo $link; ?> Funker fortsatt ikke da http://home.no.net/theflash/php/link/ Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Prøv denne: <?php $verdi = $_POST['form1']; $link = "<a href="".$verdi."">H&oring;yreklikk her og trykk Lagre som</a>"; echo $link; ?> Endret 2. november 2004 av Loomy Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Oppdatert nå, men den klager fortsatt over en backslash i linje 3 :s Det som er så teit er at det ikke er noen \ i linje 3 Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 <?php $verdi = $_POST['form1']; $link = "<a href=\"$verdi\">H&oring;yreklikk her og trykk Lagre som</a>"; echo $link; ?> Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hmm, hva med denne? <?php $verdi = '$_POST[form1]'; print <a href=\"$verdi\">$verdi</a>; ?> eller <?php print <a href=\"$_POST[form1]\">$_POST[form1]</a>; ?> Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 LoS Løsning brainbug90 løsning Ser ut som det er form'en som er problemet Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Rediger form'en din, og sett noe annet i name="" på input type="submit". Når to ting har samme navn, blir det litt feil. Bruk LoS sin, siden den er rett i PHP-siden. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 LoS løsning innholder ikke noen textbox Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Wee! Funka nå når jeg fiksa name. Er litt lenge siden jeg har brukt forms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå