Gå til innhold

Harddisker med innebygd temp-sensor? (IDE & SATA)

Stigma

Anbefalte innlegg

Takk for informasjonen folkens, men jeg har et follow-up spørsmål. Disse diverse HD-temp måler programmene, er det sli kt disse ikke kan måle noe ved mindre harddiskene er koblet til hovedkortets egne 2 kanaler?

HD'er som er koblet via PCI-IDE kontroller for eksempel kan ikke måles? ..

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hardisker på kontroller som blir målt temperaturern på med Everest ihvertfall. Så det funker sikkert med speedfan også.

Har nå veldig sansen for everest jeg da. den måler alt fra hvor mye jeg har overklokket maskinen til hvor varm hardiskene er.

I tillegg gir den meg all info om produsenter og komponenter jeg har inne i maskinen.

Jeg har seagate jeg da :)

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Ser ut som min PC "låser" seg når den prøver å måle fra SMRT-diskene på IDEkontrollerene. Maskinen blir bare stående å lete i all evighet, og stjeler 100% CPU i et øyeblikk, hvert 15 sekund. Klarer tydeligvis ikke å stenge programmet heller da, selv med CTRL-ALT-DEL "kill".

-Stigma

Lenke til kommentar
Ser ut som min PC "låser" seg når den prøver å måle fra SMRT-diskene på IDEkontrollerene. Maskinen blir bare stående å lete i all evighet, og stjeler 100% CPU i et øyeblikk, hvert 15 sekund. Klarer tydeligvis ikke å stenge programmet heller da, selv med CTRL-ALT-DEL "kill".

-Stigma

Hei,

Hvilket program er det?

Har selv hat samme problemer med den sidste version av SpeedFan (4.17). Har skyldt på ustabil overklokking her hos mig.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Prøvde dtemp nå nettopp og det fant kun 2 av 4 disker, speedfan fant 1

Everest finner 2

Bare jeg som har slike problemer?

Jeg fant 2 av 6 med dtemp. Fant begge s-ata diskene.. 250gb western med ca uke uptime og 25grader hver, uten kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...