Gå til innhold

Werid mind test!

Gef

Anbefalte innlegg

lattis... fikk ikke riktig på en eneste..

Første valgte jeg tallet 6

andre valgte jeg agurk, ser at mange andre valgte det (WHY??)

Hammer og gul, siden jeg går tømrer linja og har på meg en gul jakke :)

blir for dumt at de tror at de leser tankene når de ikke gjør det :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HOLY! Ble sinnsykt skremt da den tok tallet 7, livredd da den gjetta gulerota mi og tror ikke jeg hadde klart det hvis jeg faktisk hadde tenkt på en hammer også! Tenkte på en rød sånn sement-sak av en eller annen grunn, men fy søren for en SYK greie da! Hva er det som får så mange av oss til å tenke gulerot når vi sier tallet 6 da? :o

Den left brain, right brain saken var også nokså irriterende :p

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Grunnen til at man tenker på en rød hammer (og sikkert da gulrøt og 7) er at hjernen har et sett med standardverdier. En ting som symboliserer en gruppe (om dere forstår).

Hammer er "symbolet" på verktøy for de fleste, fordi dette er det første verktøyet de fleste blir kjent med. Samme med rød for farger og da sikkert gulrot for grønnsaker. (OT: kan noen fortelle meg forskjellen på grønnsaker og frukt)

Hva som skjer i oppg 1 er jeg ikke sikker på, men kan hende tallet 7 har en ubevisst mening for oss mennesker.

Grunnen til at de "varmer opp" med litt regneoppgaver er for å få hjernen til å tenke på noe helt annet og være uforberedt på spørsmålet så vi bare stotrer fram "eeeh..rød hammer"!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...