Lars-Erik Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hmm... Når testerne sier at 10/10 MB kort ikke påvirker oppstarten noe særlig lurer jeg på hvordan de tester (de sa det i testen av Nikon 3700, og da fikk de 8 sek oppstart med et 256 SanDisk 10/10 kort). Nå fikk jeg mitt 256 MB kort (et SimpleTech 10/10 som ryktene sier er mye tregere enn SanDisk sine). Men kameraet bruker nå bare max 2 sek på å bli klart, og det dobbelte med det originale 16 MB kortet (som sikkert var et 1/1 MB kort, eller hva). Og også når jeg skal flytte bildene til PCen går det MYE raskere (er noe USB 1.1 som bremser nå, men det går likevel iallfall 4-5 ganger raskere). Så hastigheten har noe å si. Åja, glemte det nesten. SimpleTech 10/10 kortet er raskt nok til at jeg ikke får stopp eller hakking når jeg filmer med 30fps i høyeste oppløsning, så siden det vel i praksis er mye tregere enn 10/10 så holder det nok med mindre på 3700'en, men 1/1 er ikke nok altså, vet ikke helt hvor grensen for hastigheten ligger). Endret 2. november 2004 av Lars-Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå