Gå til innhold

DVD film som må reddes

Bunny

Anbefalte innlegg

Har en DVD film som PCen ikke får spille av pga no kopisperre, DVDen er litt ripete så jeg tenkte å ta en backup av den og samtidig få den til å virke på PC. Hva må jeg bruke for å få filmen til PC når jeg ikke får spille den av engang?

Har DVD brenner, men tror ikke DVD+R platen rommer så mye som den orginale filmen er på siden det er endel ekstra (Lord of the ring 3)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmen var opprinnelig over 7gb men etter en runde i "shrinker'n" ble den 4,4gb tok bare 40 minutter, nå fungerer det på PC og på TV var det lite kvalitets tap, helt supert :D

Bør jeg prøve å lage filmen større for å få enda mindre bildekvalitet tap på selve filmen eller? DVD+R rommer jo 4,7gb sånn ca.

*Edit: Disc info i Nero infotool sier det er bare 4,38gb på en 4,7gb DVD+r plate, hva kan det komme av? (Det er ubrent That's Write 4x DVD tatt rett ut av forseglet cover)

Endret av Bunny
Lenke til kommentar

DVD+R rommer jo 4,7gb sånn ca.

*Edit: Disc info i Nero infotool sier det er bare 4,38gb på en 4,7gb DVD+r plate, hva kan det komme av? (Det er ubrent That's Write 4x DVD tatt rett ut av forseglet cover)

Det stemmer det at platen ikke er på mer enn 4,38 Gb.

Orker ikke gå inn på detajler nå, men det blir på samme måte som en 200 Gb harddisk i realiteten ikke er på mer enn 186 GB.

Lenke til kommentar

Jaja, det fungerer ihvertfall, det er hovedsaken, merket ikke tap på lyd og veldig lite på bilde, var noen små firkanter i fargeovergangen/nøyansene i en scene der det var filmet mye av himmelen, ellers gikk det helt "glatt" når det var kamp og raske hendelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...