Mato Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Hei har en Fedora core 2 clean install på en liten box , jeg får ikke opdatert denne og begynner og lure på om ruteren til NGT Blokker noe trafikk til denne er det noen spesiell porter som må være åpne for og kunne kjøre den update saken ( er jo 137 nye updates) EDIT: siftet navn på tråden fra :Trenger Fedora Core 2 noen åpene porter til: Hjelp FtZ- med Fedora Endret 5. november 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Skal ikke måtte forwarde noen porter på rutern nei, men prøv 'yum' istedenfor up2date. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 micket godt tips. up2date suger forbi allt annet. Men oppdateringene hentes uansett fra HTTP så... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Eller legg inn APT fra freshrpms.net. Det er bedre enn YUM, har jeg blitt fortalt. Synaptic er et godt GUI til APT. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 det up2date programet fpr i verfall ikke lastet ned noen bare står der og bruker resurser helt til jeg lukker det , prøvde og ha det på hele natta , no thing happend , får se hva jeg får til etter hvert Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Som sagt, bruk yum isteden. Bare å skrive: yum update Lenke til kommentar
Mato Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Som sagt, bruk yum isteden. Bare å skrive: yum update oki , gjøre det når jeg får fierfox til og funke EDIT: btw kan jeg fjerne mozilla på noe måte ? , har kun instalert KAD skrivebordet, Endret 3. november 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 fjerne mozilla? Hvorfor? Et par punkter: - mange ting *forventer* at mozilla er installert (tredjepartsting generellt) - Hvis du ser nøyere etter, er det "mozilla ikonet" egentlig en snarvei til "htmlview" som er et script som starter din standardbrowser (se i meny -> brukervalg) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) fjerne mozilla? Hvorfor? Et par punkter: - mange ting *forventer* at mozilla er installert (tredjepartsting generellt) - Hvis du ser nøyere etter, er det "mozilla ikonet" egentlig en snarvei til "htmlview" som er et script som starter din standardbrowser (se i meny -> brukervalg) oki , tengte på plass , har da enda ikke fortsått så mye ut av filsystemt og hvor den tomme hardisken min ble av , og hvor jeg "trygt" kan lagre ting Endret 4. november 2004 av FtZ- Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Trygt lagre ting: I /home/brukernavn, eller i egenopprettede kataloger på / eller /var. Søk på "LSB" (linux standard base) - der står det en oversikt. Mozilla tar toppen et par MB. Så lenge du lar den ligge inne, men ikke default, kommer den ikke til å plage deg. Lenke til kommentar
drall Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) man hier kan også være grei for å få bedre oversikt over "filsystemet". Endret 4. november 2004 av drall Lenke til kommentar
Mato Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 lurer på om jeg skal rename tråden til FtZ- problemer er det noen måte jeg kan stille skjerme instillingen før X loades (loginskjermen) her prestert og stille opløsningen over hva skjermen kan vise (1200*1024) så da kommer jeg ikke inn lenger noen som har et lite råd ? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 joda. 1. lag en ny tråd... En lang tråd som behandler en haug med uavhengige problemer er vanskelig å få oversikten over. 2. hvordan "kommer du ikke inn lenger"? Er det totalt ødelagt (ruller sorte striper over skjermen -> feil frekvens)? Prøv å bytte til konsoll, logg inn som root, og bytt til init 3 for å stoppe X. Så kjører du "system-config-display --reconfigure". Så starter du init 5 igjen, og bytter til X (VT7) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 2. hvordan "kommer du ikke inn lenger"? Er det totalt ødelagt (ruller sorte striper over skjermen -> feil frekvens)? Riktig med en gang loginskjermen begyner og loade blir det svarte striper og skjermen sier at det er out of boundrys/ feil frekvens blir det ikke litt mas og lage en ny tråd ? senere i dag/ i morgen skal eg koble en skjerm som kan vise så høy opløsning til og fikese problemet (hvist ikke noen kommer med noe helt genialt da ) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 2. hvordan "kommer du ikke inn lenger"? Er det totalt ødelagt (ruller sorte striper over skjermen -> feil frekvens)? Riktig med en gang loginskjermen begyner og loade blir det svarte striper og skjermen sier at det er out of boundrys/ feil frekvens blir det ikke litt mas og lage en ny tråd ? senere i dag/ i morgen skal eg koble en skjerm som kan vise så høy opløsning til og fikese problemet (hvist ikke noen kommer med noe helt genialt da ) Hvis du er kjent med kommandolinjen i Linux, kan du bare da ALT+CTRL+F1 for å komme til konsoll, så redigere XF86Config (for XFree) eller xorg.conf (?) (for xorg) Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 er ikke kjent med komandolinjen , er på det nivået når jeg leser faq`s for og gjøre ditt og datt Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 *snill modus* Bytt til komandolinje: control+alt+f1 logg inn som root kjør "init 3" for å stoppe X. Vent litt, og trykk enter når den er ferdig med å jobbe (et par "OK" raser over skjermen) rekonfigurer X med standardinstillinger system-config-display --reconfigure bytt til init 5 (X) init 5 (logg ut (fort!) control+D) hvis den ikke gjør det av seg selv: bytt til X: control+alt+F7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå