Gå til innhold

Dell inspiron 510 m

gogodidi

Anbefalte innlegg

dell inspiron 510m

ok, jeg har lyst å kjøpe en bærbar pc, men en relativ god ytelseskraft, og for en ganske rimelig peng, jeg tror dette er svaret, hvis noen har noen smarte ting å si om denne, om den er bra eller ikke, men ikke hvis noen har noe å si om at datamaskiner som blir kjøpt ferdig bygget er dritt, sånt intereserer meg ikke, bare hvis dere har noen tips, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føyer meg inn i rekken. Jeg har selv en Dell Inspiron 500m og er sålangt godt fornøyd med den. Den har ihvertfall fått "kjørt" seg mye siden jan.04, brukes daglig i forbindelse med studier og har blitt drasset rundt mye.

Positivt:

Stille

Godt tastatur ( med logiske plasseringer av taster )

Lyssterk skjerm

Bra touchpad

Lett å oppgradere (WLAN, RAM)

Modulær optisk enhet (lar seg bytte)

Negativt

4cellers batteri

Noe svak byggekonstruksjon, plast (har dog ikke vært et problem)

Kun 2 USB 2.0 porter

Ikke Firewire (500m) 510m har det.

Integrert grafikkløsning

Proprietær Dell strømforsyning

-Martin

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt en slik til kjærsten. Performance utgaven med 1.7GHz, 1400x1050, 512minne og 60Gb 5400rpm disk til 12300 tror jeg det var. Hun er kjempe fornøyd. Vil bare anbefalle høyeste oppløsning på skjermen og 5400rpm disk. Pc'en er også lett (jeg har en Inspiron 8200 å samenligne med). Så fin å ta med seg rundt.

Endret av ken8
Lenke til kommentar

Jeg kender en del der er utilfreds med 510m og det skyldes hovedsaligt dens meget svage byggekonstruktion, den er meget i plastic for at sige det mildt! Og så er der Dells service som i bedste fald kan kaldes mangelfuld. Batteriet er også meget lille, standard her er 4 celler, og selvom man vælger 6 celler er det stadigt svagt, de fleste andre benytter sig af stærkere 8-cellede batterier.

Lenke til kommentar

wow, hadde ikke tankt at så mange skulle svare på det her. takk.

joda, jeg har tenks på å knjøre den med ekstra baterrii, selgørgelig.

jeg sparere jo på penge, så jeg tenker ikke så meget om å kjøpre den med 1400 * etlerannet men det høres ganske fristende ut. jeg har heller ikke tanker å kste denne pc'en heller, så det gjøre ikke så mye hvisden har en relativ svak byggeonstruksjon.

takk igjen

Lenke til kommentar
Jeg kender en del der er utilfreds med 510m og det skyldes hovedsaligt dens meget svage byggekonstruktion, den er meget i plastic for at sige det mildt! Og så er der Dells service som i bedste fald kan kaldes mangelfuld. Batteriet er også meget lille, standard her er 4 celler, og selvom man vælger 6 celler er det stadigt svagt, de fleste andre benytter sig af stærkere 8-cellede batterier.

Skjønner ikke hvordan du kan kalle service for mangelfull, tror faktisk den er langt bedre enn andre steder. Du vil selvsagt alltid finne feil som er gjort i alle store selskaper, dette er ikke spesifikt for Dell.

Har jo sett at det finnes enkelte med motforestillinger mot selskap som Dell, dette tror jeg grunner mer i fordommer enn i faktisk kunnskap om Dell.

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell D600 og er veldig fornøyd med den! Konstruksjonen i denne er i metall og kjent for å være god.

Da jeg måtte bytte min skjerm i sommer fikk jeg tekniker fra Dell hos meg neste dag! Han måtte kjøre 4timer for å nå meg og byttet skjermen på 15min. Supporten til Dell er blant de beste vil jeg si! Har du f.eks en laptop og er på tur i utlandet, vil du få service hos nærmeste tekninker neste dag!

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp ein 510m, med 14" skjerm er den veldig lett og grei. Litt liten skjerm til bilderedigering, men elles perfekt. Ein får litt kva ein betalar for, eg fekk min med gratis frakt tilbud for kr 8600,-, noko som er veldig bra for ein Centriono PC. Oppgraderingar vil eg anbefale folk å gjere sjølv. Sjølv ventar eg på ein 80GB HD.

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell Inspiron 8600 og må på peke at bygge kvaliteten til Inspiron "serien" til Dell er litt frynsete. Mange som klager over plastic fantastic og jeg må bare føye meg inn i den rekken. Hvis du er på jakt etter en god bærbar med Centrino til rundt 10000,- så anbefaler jeg at du tar en titt på ECS G551 hos IT24.no Min søster har en slik med 1.6Ghz P-M og 512mb ram og det er en nydelig maskin! Faktisk føles den mer solid enn min Inspiron (riktig nok så bruker jeg min eldre og mer flittig brukt enn hennes..).

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...