Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, ADSLen min går på 60kbit/s!!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat installert ADSL fra NextGenTel, og oppnår den fabelaktige hastigheten av rundt 60kbit/s. Jeg har funnet ut at det er maskinen min som er problemet, ikke linjen, for det funker bra med en bærbar maskin jeg har.

Hva kan være årsaken? Jeg installerte et nettverkskort, 3COM Etherlink XL 10/100MBit (3C905CX-TX-M) og har hentet ned den nyeste driveren. Jeg kjører Windows 98.

Alt virker som det er i orden, det går bare sinnsykt tregt!

Kan noen tipse meg på hva jeg bør sjekke?

Mvh

Jostein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det lureste du kan gjøre er å sette av en ettermiddag å prøve å få kontakt med nextgentel sin kundestøte telefonserivce.

har xp selv her dannet jeg en egen oppkobling ved å danne et personlig nettverk og koble meg ut til en fiberoptisk ledning ved å lure pc til å tro at det snart kommer et netverk. høres ille ut men det er ganske simpelt bare du har hatt windows i noen år.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 19:52, svinaldo skrev:

Hei

Jeg har akkurat installert ADSL fra NextGenTel, og oppnår den fabelaktige hastigheten av rundt 60kbit/s. Jeg har funnet ut at det er maskinen min som er problemet, ikke linjen, for det funker bra med en bærbar maskin jeg har.

Hva kan være årsaken? Jeg installerte et nettverkskort, 3COM Etherlink XL 10/100MBit (3C905CX-TX-M) og har hentet ned den nyeste driveren. Jeg kjører Windows 98.

Mvh

Jostein

http://www.speedguide.net/ du kan lese litt her

Kjetil

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-05-23 22:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-23 19:52, svinaldo skrev:

Hei

Mvh

Jostein

Hva sjekker du hastigheten i ? Jeg har download accelerator og der står f.eks 600kb pr. sec oppført som 60... det er bare feil... det kan være en mulighet. muligens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...