Gå til innhold

Kritikk på blogg (fisk)

Anbefalte innlegg

Sammenlign bare den siden med lokaltog.net:

- Selve layouten er forskjellig.

- Lokaltog har en footer, det har ikke den andre sidne.

- Header er forskjellig.

- Lokaltog har gråtoner mens denne siden har blåtoner.

- Menyene er forskjellig.

Er det utdypet nok?

Tenkte du på noen andre sider Lokaltog har (som jeg ikke vet om)? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den så har noen likhetstrekk. Alle trenger inspirasjon. Forfattere, kunstnere, webdesignere; alle blir inspirert av andre i yrket. Det er først når en person stjeler gfx og meget store deler av sourcen vi kan begynne å SKRIKE ;)

Eks. se på Mr.Berg sin side. Det sitat feltet har jeg sett før, skal vi begynne å skrike?

Endret av EspenDL
Lenke til kommentar
Eks. se på Mr.Berg sin side. Det sitat feltet har jeg sett før, skal vi begynne å skrike?

Ja, men har du sett slik sitatbyline før? :p

Uansett, poenget mitt er at det er helteit å diskutere ripping her, og argumentere for hvorfor det ikke er ripping når ingen har påstått at det er ripping. Vær så snill da folkens.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Ripper :devil:

Angående diskusjonen om hvorvidt det er etisk riktig av trådstarter å bruke noen av de samme fargenene som Unrealized, og det å faktisk bruke en meny på høyre side, så mener jeg at dette ikke er en kopi. Men jeg har stor forståelse for dem som mener at det er noe som er uggent i mosen. Denne siden har noe som minner meg mye om Un, men det betyr ikke at det er en etterlikning for det.

Header

Header området vel den delen av siden som er mest vellykket, men på samme side meget oppbrukt (tusen folk har gjort det før deg og tusen folk kommer til å gjøre det igjen). Det eneste som skiller seg litt ut her er den firkanten hvor det står "Personal blog ...". Menyen er jo også fin, men den burde være en pixel lenger ned.

Content

Fint formatert og oversiktlig. Liker personlig ikke den kanten som går både rundt innhold og sidemenyen, men det er sikkert bare en smakssak. Sidemenyen er vel det på websiden som er dårligst gjennomført:

- "kategorier" (i rødt) har alt for lite margin til streken under

- "Kategorer" (i grønt) har en mindre pen grønnfarge som ikke passer inn.

- Kulene som blir brukt på listen er for store og passer heller ikke inn.

Alt - i - alt

Alt - i - alt er dette en grei side, men som blir litt kjedelig i lengden. Websiden har en tendens til å bli noe blass. Jeg ville prøvd å få til litt sterkere kontraster i innholdsdelen. Ellers ville jeg også droppet å ta med det løvet som ikke er særlig kult.

Lenke til kommentar

Tja.. Jeg mener at det finnes to forskjellige ting her..

1. Der personlige på en side som gir siden særpreg og en identifikasjon. Denne bør som sagt være særegen og ikke kopieres av andre.

2. Ting som går igjen på sider og som gjør at brukeren skjønner hva som er her. For eksempel har den sitatboksen blitt populær i det siste, noe jeg syns er positivt. Hver gang jeg ser en slik boks, så skjønner jeg at det er et sitat eller noe lignende inni der. Denne er ikke såpass særegen at man har kopirett på selve idèen.

Lenke til kommentar
skal bytte på fargen i headerboksen..

Tja, nå tenkte jeg ikke på blått, men rødt. Mørkerødt, men ikke så brunt som du hadde på det forrige utkastet.

Headeren er veldig mye bedre nå. Selve bildet, tenker jeg på da.

men vet ikke helt hvor jeg skal plassere h-elementet og datogreia for å få det mer oversiktlig...kanskje du kan gi et forslag ?

h2: mye mer padding-top. Det blir alt for trangt og uoversiktelig. Så tar du mindre padding-left, slik at det kommer på linje med selve innholdet. Angående innholdet, så ville det vært en fordel om #content p var smalere - altså mer padding på sidene av teksten.

Datosaken: skyv den lengre inn, og ta et par-tre piksler mindre i padding-top.

:)

Lenke til kommentar

Selv om dette i alt for stor grad ble en intern diskusjon om ripping og hvorhvidt det går an å rippe farger, setter jeg pris på masse bra konstruktiv kritikk. Skal ta alle forslagene til etterretning.

Til de som mener at dette er en rip av unrealized.org: Jeg har hverken sett på eller tenkt på siden mens jeg laget bloggen min, men jeg synes selfølgelig at un. er en flott side med gode fargekombinasjoner, kanskje det lå i underbevisstheten min når jeg lagde fisken..ikke vet jeg.

Men tilbake til designbiten: Jeg har jobbet litt med siden nå, men jeg legger ikke ut en ny fisk før jeg har finpusset den. Jeg er enig i at den Kategori-boksen var det minst gjennomførte på hele siden og tar meg derfor litt bedre tid før jeg legger ut neste fisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...