Enceladus Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Er enig i mye av det som blir sagt. Har også lest det meste hva som er sagt fra Bethesda Softworks side. Men glemmer slikt fort Hadde også vert kult med intelligente monstre som stjeler verdisaker for så å dra de med inn i et fjell eller vekkgjemt sted. Jeg mener feks et troll som oppfører seg intelligent, ikke nødvendigvis er så smart. Men smart nok til å legge seg i bakhold på npcer. banke\drepe de for så å stjele skattene deres og dra de med til sitt hemmelige tilholdsted. Bare tenk om du kom over noe slikt da. Men istedenfor å hjelpe npcene, så overvåker du situasjonen. Og når trollet har drept de overfalte, tatt verdisakene deres og dratt likene hjem til kveldsmat, sniker du deg etter. Finner skatten, dolker trollet i ryggen og tar skatten. Hadde ikke dette vert noe Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 jo,spesielt når det samme trollet forviller seg inn i en by og dreper en viktig npc Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 18. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 18. januar 2005 Hehe, det hadde vært tøft med nomadefolk, gjenger eller rett og slett grupper med npc'er som konstant er på vandring rundt omkring. Og at de havner i kamp med andre grupper. Noen reisefølger skulle vært rik, med hestevogn og masse herlig lott, men beskyttet av riddere og diverse, mens andre skulle vært fattige familier på reisefot Lenke til kommentar
assassin Skrevet 24. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2005 det kommer til å bli mulig å ri, ikke sant? det hadde vært sinnsykt fett hvis andre fiender hadde ridd på sine hester eller evt. varger. eller hvis båter også bllir en mulighet og du av og til kan møte på pirater som prøver å borde båten din og ender opp i vannet (i forskjellige biter) ........ så kan du stjele alt det de har plyndret tidligere Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg kunne tenke meg svake deler på monsterene. feks. at de tåler mindre skade i hode enn i ryggen. Dette kommer ikke siden da ville de som var god til å sikte ha en bedre fordel og samme med fienden. Selvfølgelig, spiller du ikke FPS? Finnes vel ikke noen nyere spill nå til dags som ikke har headshot eller mer skade i hodet enn på foten. De som er god til å sikte, skal selvfølgelig bli belønnet for det! I et rolle spill så er det ikke en selvfølge at folk med FPS skills skal ha en fordel. Det er ikke alle som spiller rollespill som er store FPS fans, og dermed mangler de super skillsa i å sikte. Desuten skal slike skills være mye avhengi av karakteren i spillet og ike deg i rollespill. Jeg sytes det kan møtes på mitten et sted, enda jeg syntes det hadde vert kult med slike soner av skade. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 I et rolle spill så er det ikke en selvfølge at folk med FPS skills skal ha en fordel. Det er ikke alle som spiller rollespill som er store FPS fans, og dermed mangler de super skillsa i å sikte. Desuten skal slike skills være mye avhengi av karakteren i spillet og ike deg i rollespill. Jeg sytes det kan møtes på mitten et sted, enda jeg syntes det hadde vert kult med slike soner av skade. Nå vil jo ting bli noe helt annet i rollespill enn i FPS-spill, men du kan prøve å kutte av deg først foten og så hodet og se hva som gjør mest vondt Poenget mitt er at det ville være litt kjipt med et slikt nytt spill som ikke har skade beregnet etter områder. Om man har spilt FPS eller ikke spiller vel ingen rolle, for systemet vil jo bli helt annerledes. Om man er god til å headshot'e i CS med Dual Elites spiller ingen rolle her. Skills i FPS er ikke skills i RPG! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 26. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) EDIT: Bommert. Endret 26. januar 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
mhaugan Skrevet 29. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2005 ang første post. bedre kamping?!? hahah, sist gang jeg hørte noen si det var lillebrorn min som skulle "kampe" med bayblades. skjerp deg da mann ! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 29. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2005 det kommer til å bli mulig å ri, ikke sant?det hadde vært sinnsykt fett hvis andre fiender hadde ridd på sine hester eller evt. varger. eller hvis båter også bllir en mulighet og du av og til kan møte på pirater som prøver å borde båten din og ender opp i vannet (i forskjellige biter) ........ så kan du stjele alt det de har plyndret tidligere Vel, denne karen rir jo... og utifra det jeg vagt kan huske så er det vel sagt fra utviklerene at hester blir tilgjengelige. Antar at også npcene vil kunne ri da. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2005 det kommer til å bli mulig å ri, ikke sant?det hadde vært sinnsykt fett hvis andre fiender hadde ridd på sine hester eller evt. varger. eller hvis båter også bllir en mulighet og du av og til kan møte på pirater som prøver å borde båten din og ender opp i vannet (i forskjellige biter) ........ så kan du stjele alt det de har plyndret tidligere Vel, denne karen rir jo... og utifra det jeg vagt kan huske så er det vel sagt fra utviklerene at hester blir tilgjengelige. Antar at også npcene vil kunne ri da. Det bildet må vel egentlig strengt tatt betraktes som et concept art-bilde (eller i det minste et oppusset bilde), da ingen PC'er kunne klart å kjøre en så mektig grafikk. Jeg vet at det er lenge til Oblivion kommer ut, og at PC'ene vil være MYE bedre da, men det gir oss jo en desto større grunn til å tvile på grafikken! Om det er så lenge til spillet kommer, må jo det bety at de ikke er kommet langt i utviklingen av spillet, og derfor kunne de jo umulig klare å ta et slikt in-game screenshot! Derfor trekker jeg den slutning at dette bildet ikke har mye (eller ikke noe i det hele tatt) med spillets egen grafikk. Men det betyr jo ikke at det ikke kommer til å være hester inkuldert! La oss håpe at både Oblivion og Gothic 3 får hester! Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 1. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Ikke vær så sikker på det MeTa][iC... Hvis du hadde sett dette bilde 2-3 år før morrowind kom ut så hadde du sikkert sagt det samme Og som jeg ser blackninja allerede har skrevet: Utvilklerne av spillet har sagt at alle screenshots de har gitt ut er ingame, og ikke tuklet med på noe som helst vis. Endret 1. februar 2005 av Hellslayer Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 1. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) Mener nå at utviklerne hevdet at bildet var ingame ihvertfall. Edit: Hentet fra morrowind.com sin FAQ: "Are those real screenshots or are they renders? All the screenshots are 100% authentic screenshots taken while playing the game. " Endret 1. februar 2005 av blackninja Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2005 Utifra bildene ser det ut som at spillet kommer til å være veldig tungt å kjøre. Med tanke på alle de forskjellige shader-metodene og alle de forskjellige tingene som finnes overalt. Fra gress til trær og sopp og you name it. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 4. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2005 Utifra bildene ser det ut som at spillet kommer til å være veldig tungt å kjøre.Med tanke på alle de forskjellige shader-metodene og alle de forskjellige tingene som finnes overalt. Fra gress til trær og sopp og you name it. Men det kan jo faktisk gå an - jeg lastet ned demoen til Star Wars: Republic Commando for et par dager siden, og etter filmene jeg har sett av spillet trodde jeg det ville gå enormt hakkete. At jeg da under oppstarten av spillet så en nVidia-logo, gjorde ikke ting bedre (jeg har Radeon 9600XT). Men da jeg startet spillet, gikk faktisk alt helt glatt, uten lag i det hele tatt! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2005 Elder Scrolls-serien er jo kjent for å være kravstore spill. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2005 På grunn av alt inneholdet. Men greier de å finne på en eller annen lur måte å kjøre spillet på, hadde det vært genialt! Et spørsmål som kanskje er litt opp-topic: Er det absolutt nødvendig å lage spill som kjøres oppå Windows? Er det ikke mulig å lage et spill som er sitt eget OS? For da slipper man at Windows brukes opp alle system-resursjene? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 4. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2005 Er det ikke mulig å lage et spill som er sitt eget OS? For da slipper man at Windows brukes opp alle system-resursjene? Slik at man starter opp med CD'en i, og så starter spillet? Neppe. Det er sikkert noen andre som er mye bedre til å forklare dette enn meg (hint hint). Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2005 DVD da? Eller kanskje en installasjon i Windows som lar deg boote Oblivion? Vet ikke jeg, men kan ikke skjønne at det skal være et problem? Kanskje drivere og sånt da ettersom de bruker Windows for å fungere.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2005 DVD da? Eller kanskje en installasjon i Windows som lar deg boote Oblivion?Vet ikke jeg, men kan ikke skjønne at det skal være et problem? Kanskje drivere og sånt da ettersom de bruker Windows for å fungere.. Bingo! Tenk på hvor mange forskjellige PC-konfigurasjoner det finnes rundt om i verden. Tenk når det kommer ny hardware. Tenk å teste for hardware ukompatibilitet. Dette var noe som gikk fint før da mye hardware var kompatibel, og utvalget av hardware var ganske begrenset. Video var CGA, EGA eller VGA. Lyden var Adlib, SBlaster eller et par andre, osv osv. Samme med gamle Amigaene. Alle maskinene hadde kompatibel hardware, så funket det p en maskin så skulle det garantert funke på senere maskiner så fremt de som programmerte fulgte "spillereglene". Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. februar 2005 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2005 Hva om de hadde lagd en greie under installasjonen som gjør at installasjonen scanner hardware for å så lage et OS som fungerer optimalt med hardwaren? Det er vel ingen som orker å begynne på noe sånt uansett.. Vi må nok trøste oss med konsoller og maskiner med crappy Windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå