Gå til innhold

Bluescreen + HDD-stopp.. Hjelp!

sssh

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med en ustabil maskin her.

Skal harddisken stoppe opp ved bluescreen? Eller kommer bluescreen som en naturlig konsekvens av at HDD plutselig stopper opp? Disse to tingene skjer ihvertfall samtidig hos meg, og jeg er mildt sagt interessert i å få fiksa problemet!

Kjører Win XP SP1, nytt demo-brukt MSI KT6V-LSR, ny Corsair Value S PC3200 RAM, ny Maxtor DiamondMax 10 S-ATA 200GB, 2 stk brukte (av meg, uten noen problemer tidligere) WD IDE 120GB, ny Fortron Source 400W og div annet..

Kobla av den nye S-ATAen, da jeg trodde det var den som stoppa opp samtidig med bluescreen (se mitt innlegg her).. Men etter en liten stund med litt leking rundt på maskinen, så kommer jaggu en bluescreen til, og dette samtidig som jeg hører at en HDD stopper opp.

Noen som har en idé om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er systemdisken som stopper så kommer det nok bluescreen. Det vil ikke skje hvis det er en disk med bare datafiler, da får du bare en feilmelding.

Har selv hatt problemer med dårlig kontakt i strømpluggen på disken. Prøv å bevege litt på ledningene så ser du om det skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...