Gå til innhold

6800LE problemer - Hvilket ATI kort til ca 2000 kr

sammy70

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Gainward 6800LE hos komplett forrige uke og opplever krasj i spill.

Skjermen blir svart, men spillet henger og maskinen går.

Har prøvd nyeste driver til Nvidia og Gainward.

Hadde tidligere et Gainward TI4200 64MB som jeg også hadde problemer med i noen spill. I andre spill fungerer kortene helt greit.

Etter en del testing, fant jeg ut at det måtte være driverne som gjorde dette (lånte et ATI 9200 Atlantis, som fungerte uten problemer).

Uansett begynner jeg å bli lei disse problemene og ønsker et ATI kort. Så da lurer jeg på beste kjøp på ATI kort til ca. 2000 kr, da 6800LE kortet kostet 2095,- , og jeg kommer til å benytte angreretten.

Takker for svar :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte akkuratt dette kortet, setter sammen pc til noen. Har alle disse kortene problemer med pipelinesene?(type gainward 6800le), håper de ikke har det :cry: . Mange 6800le har disse problemene

Å gå tilbka til 9800pro er ikke spesielt lurt, få heller et 6800le som funker evnt et 6800 kort.

9800pro er ligger en god del bak i ytelse, så mye at det ikke lønner seg med tanke på pris forkjellen

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

For en hundrelapp i mellomlegg kan du jo f.eks. kjøpe et Sapphire Radeon 9800 PRO Ultimate Edition. Kjekt å ha hvis du ikke liker støy.

Sendte mitt defekte Gainward 6800LE skjermkort med samme symptomer som ditt i retur, og kjøpte et PowerColor 9800PRO skjermkort istedet. Det yter riktignok ikke like mye som 6800LE ved default innstillinger, men for min del er iallefall stabilitet og kompatibilitet viktigere enn ytelse. Har tilgode å oppleve problemer med 9800PRO...

De fleste 9800PRO skjermkortene som selges i dag har R360 kjerne, og kan dermed få en liten ytelsesøkning ved hjelp av en 9800PRO -> 9800XT flash. Justering av timings på skjermkortminnet kan også hjelpe en del på ytelsen.

Må innrømme at mine erfaringer med diverse skjermkort fra Nvidia de siste årene har gjort meg en smule partisk til fordel for ATI...

Lenke til kommentar
flash bios med den nyeste. det var en her på foumet med samma problem og han sa det hjalp med bios flash.

for guds skyld ikke gjør det.. Problemet ligger i de første produserte chipsets fra nvidia. En flopp fra fabrikken helt enkelt.. Kan lett løses ved å levere inn kortet ditt, og si at du ikke får spilt 3d spill.. Da får du et nytt ett med en gang.. :)

Lenke til kommentar

Eg kjøpte eit Gainward 6800 LE frå komplett sist gang det var på tilbod, og sliter litt med plutselig svart skjerm når eg speler spel, men da mest når eg overklokker. Har softmoddet til 16x1 og 5vs uten artifakts. Og har klokka opp til 360 core og 880 mem (utan artifakts), men da blacker kortet ut ein del, har klokka ned, men da skjer det også, men bare sjeldnare, så eg trur det er problem med kortet, men har også på følelsen at det er stabilt vist ein ikkje bruker softmod og overklokker, og at komplett ikkje vil godta returen fordi det vil fungere fint når dei testar det. Vizla, har du returnert kortet sjølv sia du er så sikker på løysningen? Og i så fall kva var klagemeldinga di da…

Lenke til kommentar
Eg kjøpte eit Gainward 6800 LE frå komplett sist gang det var på tilbod, og sliter litt med plutselig svart skjerm når eg speler spel, men da mest når eg overklokker. Har softmoddet til 16x1 og 5vs uten artifakts. Og har klokka opp til 360 core og 880 mem (utan artifakts), men da blacker kortet ut ein del, har klokka ned, men da skjer det også, men bare sjeldnare, så eg trur det er problem med kortet, men har også på følelsen at det er stabilt vist ein ikkje bruker softmod og overklokker, og at komplett ikkje vil godta returen fordi det vil fungere fint når dei testar det. Vizla, har du returnert kortet sjølv sia du er så sikker på løysningen? Og i så fall kva var klagemeldinga di da…

nvidia selv har innrømmet at det var feil med den første serien chipsets som ble produsert.. Ergo, en leverandør kan ikke nekte å ta retur på disse kortene.. Jeg har selv et 6800LE som fungerer utrolig bra..

btw.. etter at du nå har klokket og softmoddet det, har du INGEN rett til å sende kortet tilbake i retur..

Lenke til kommentar

Da lurer eg på kor du Vizla har informasjonen om at Nvidia har produsert defekte brikker frå, pålitelig kjelde hadde vert topp, ikkje rykte frå forum greier… Og muliges om det er noko måte ein kan undersøke om kortet er produsert før eller etter perioden det vart produsert defekte brikker, slik at eg kan vere sikker på at kortet er defekt og ikkje bare lite overklokkingsvennlig, det er jo ein vesentlig forskjell på det.

Synest ikkje det er noko problem å returnere kortet vists det faktisk er defekt, sjølv om eg har overklokka, men å returnere ein vare fordi den ikkje overklokker nok er jo litt teit, det er jo nettopp dette eg vil unngå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...