Laze Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 I naturfag og realfag generellt er det greiest å skrive notater på ark - nettopp fordi det er mye figurer og formler. Hvis du likevel VIL notere realfag-relatert stoff på pc er det bare å lære seg (La)TeX først som sist ... når du kommer opp på et visst nivå er det det eneste som duger uansett, så jo tidligere du kan det, jo bedre Lenke til kommentar
Laat Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Som linux/åpenkilde-sider flest, er de vanskelige å komme frem i "http://www.latex-project.org/" sine sider. Jeg har i hvertfall hatt problemer med å finne windowsinnstallasjonsfilene. litt hjelp? Men tilbake til topic, er OneNote det eneste alternativet? Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Ang. latex kan du ta en titt her: http://infoweb.ntnu.no/programmer/tekstbeh...xtpadlatex.html Det er for å sette opp textpad, som er en veldig kjekk teksteditor, til å bruke diverse verktøy for å gjøre om fine tex-filer til fine pdf'er. http://www.textpad.com Lenke til kommentar
Spook Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 OneNote på en tablet-PC som samtidig kan fungere som en normal laptop skulle vel dekke behovet ditt og mer til. Muligens litt dyrt men det er jo snart julaften. Acer PC'en som det linkes til lengre opp i tråden ser ut til å være et glimrende alternativ. Holdt på å å kjøpe en slik selv når jeg nylig var i markedet for å kjøpe en UltraPortabel men valgte til slutt en LifeBook P7010. Det var batteritiden på Acer'n, eller snarere mangelen på sådan, som gjorde at det til slutt ble enkelt å velge mellom disse to. Lenke til kommentar
saarfot Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Se på FS T4010 Dette er en pc for deg! Lenke til kommentar
denlengste Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 OneNote fungerer vell dårlig til å føre matteoppgaver? sett deg ned og lær latex Hør, hør! LaTex ser sykt profft ut, og er heller ikke så vanskelig som det ser ut som Lenke til kommentar
Truman Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 hva med rett og slett gjøre som folk gjorde for 3 år siden, ta notater i ei notatbok? blyant og papir funker fortsatt bra! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 26. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2005 Hei. Jeg har prøvd å finne ut av Latex? Får jo ikke laste det ned jo?`Og hva kan du gjøre med programmet. Ellers lurer jeg på om det finnes en komplett program som er slik at hvis du skrive en kjemisk formel, på feks saltsyre, så dukker navn,samt molekyl stryktur, strukturformel og 3d modell! Det syns jeg hadde vært det ultimate naturfag program! Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Noen som har noen erfaring med sånn penn-mus? Går på automasjon, så det er mye koblingsskjemaer og slikt som må noteres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå