Ar2 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kan man uten videre sette inne en PSU av hvilket merke som helst? Etter å ha byttet PSU opplevde jeg at maskinen startet men skjermen forble svart. Oppstartsprosessen ville ikke fullføre. Alle hdd, drev osv så ut til å få strøm, men maskinen ble bare stående uten og surre... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hmm.. kanskje svaret på dette er svaret på hvorfor jeg ikke får det ene HK'et mitt til å starte denne tråden skal jeg følge med på.. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 alle ATX-PSU har jo samme ledningsføring osv. så det skal i teorien ikke ha noe å si. Jeg har brukt PSU-er fra 4 forskjellige produsenter på mitt hovedkort. Kan være at batteriet ditt er gått til helvete... du finner det hvis du leter på hovedkortet, ofte mellom PCI-slottene. Dette var problemet når jeg ikke fikk et HK til å starte Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Du skal jo få starta pcen selv om batteriet til CMOS er gåent. Kan jo prøve den gamle psu igjen og se om pcen starter vanlig da;D Lenke til kommentar
Laat Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 kanskje sikringa har gått? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Når maskinen ikke er helt død får den som regel strøm. Har du husket kabler til skjermkort osv? Edit: Sjekk også P4 kontakten om du har intel plattform. Endret 1. november 2004 av Pritorian Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Er ikke sikkert den nye strømforsyninga di yter det den er oppgitt til, selv om den er oppgitt til å være kraftigere enn den gamle. Jeg ville byttet tilbake til den gamle, hvis det går er det enten noe galt med den nye strømforsyninga, eller så klarer den rett og slett ikke å drive PCn din, eventuelt prøv å koble fra noen komponenter du ikke MÅ ha for å se om den da vil starte opp. Lykke til! Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Jeg skiftet tilbake til den gamle PSU uten å gjøre noen forandringer ellers. Da startet alt som vanlig. Litt mer info: Gammel PSU : http://www.antec.com/us/support_productInf...hp?ProdID=20381 Ny PSU : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PRL Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Forstår ikke helt hvorfor du ville bytte mellom 2 sådanne PSU'er.. Det er minimal forskjell på de + at Antec er jo et meget anerkjent merke. Jeg heller rett og slett til den teori at din nye PSU er delvis defekt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) NorthQ 400w Voltage +3.3V +5V +12V -5V -12V +5Vsb Max Load 26A 35A 15A 0.5A 0.8A 2.0A Antec truepower 380 Voltage +3.3v +5v +12v -5v -12v +5Vsb Max Load 28A 35A 24A 0,5A 1,0A 2.0A Tror nok det var bedre med Antec og vist du måtte bytte den ut så ville F/S 400w vert et bedre valg Endret 2. november 2004 av zandro Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Årsaken til at jeg vil bytte PSU er at viften i den gamle måtte byttes ut og har ikke vært like god siden. Det er egentlig støyen jeg vil til livs... Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hvis det er støyen som er problemet og du ikke er redd for å bryte garantien, så kjøper du deg en vifte som såvidt lager støy, skrur opp PSU'en og bytter den med den gamle... Men pass på at du ikke kjøper en elendig vifte, papst sine er gode... Endret 2. november 2004 av xcavated Lenke til kommentar
Sondre_ Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 alle ATX-PSU har jo samme ledningsføring osv. så det skal i teorien ikke ha noe å si. Jeg har brukt PSU-er fra 4 forskjellige produsenter på mitt hovedkort. Kan være at batteriet ditt er gått til helvete... du finner det hvis du leter på hovedkortet, ofte mellom PCI-slottene. Dette var problemet når jeg ikke fikk et HK til å starte Nyere hovedkort har ikke batteri! Super kondensatorer brukes ofte! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 det har jeg veldig lyst til å se... Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Kan jeg konkludere med at den nye PSU var defekt? var det derfor maskinen ikke ville boote? Hvilke andre forhold er viktig for å sikre at maskinen vil boote etter å ha skiftet PSU? Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Den gammle strømforskyningen ser jeg ikke bort i fra at er kraftigere, (yter mer) en den gammle. Hvilke deler er ellers i din datamaskin? Du kan koble fra alt du ikke trenger (harddsiker, optiske enheter, lys osv.) og teste på nytt med den nye NorthQ'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå