Swifty Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har vurdert å kjøpe en 200 GiB. Men er usikker på om jeg skal gå for WD eller seagate. Har hørt at seagaten bråker mindre, men trenger kjøling. Stemmer dette? Har en 120 GiB WD, er det da vits med en seagate som bråker mindre? Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Seagate har 5 års garanti. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 positive ting med Wd = ubetydelig raskere - koster litt mindre med Seagate - bråker mye mindre/vibrerer mindre - lager mye mindre varme enn wd.. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har en 200Gb WD aldrig verdt noe galt går som en klokke . Hadde jeg verdt deg så hadde jeg gått for det men jeg grunner ikke det jeg sier, er bare fornøyd med WDen min Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg trodde at Seagate var både stillere og kjøligere enn WD (det er iallefall det inntrykket jeg har fått av å lese her inne). Den siste Seagate disken jeg hadde var en 2.1 GB Barracuda SCSI for vel rundt 10 år siden, så jeg kan ikke uttale meg av personlig erfaring. Jeg kjører bare WD, og er kjempefornøyd, men har også sett mange som er kjempefornøyd med Seagate, så det blir vel kanskje litt hipp som happ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Holder en knapp på Seagate. Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA, og denne hører jeg knapt. Har også en Seagate Cheetah 15K.3 som står i en annen maskin, og denne bråker mindre enn en del (S)ATA-disker på markedet, samtidig som den er en av de desidert raskeste diskene på markedet. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har flere ganske nye disker fra begge to og er mest fornøyd med seagate, spesielt at den holder seg kaldere liker jeg. Lyden forsvinner av skjermkort/cpu hos meg fra dem begge. Ytelsen har jeg ikke merket noe forskjell på men jeg har heller ikke kjørt noen bench. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har kun WD-disker, men har ingenting å utsette på de, aldri en eneste feil, selvom de bråker litt da, men jeg hører dem ikke for min boxed-kjøler "dekker" over støyen! Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Har ingenting av vifter til pcen min, satser på at den ikke blir varm sammen med en 80 og en 120 gib disk. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Mine erfaringer er stikk i strid med de fleste andre her. Seagate: Bråkete, varme disker. WD: Kalde, stille disker. Sjekk profilen min for hvilke.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Mine erfaringer er stikk i strid med de fleste andre her. Seagate: Bråkete, varme disker. WD: Kalde, stille disker. Sjekk profilen min for hvilke.. Rart. Seagate Barracuda 7200.7 SATA er den mest lydløse disken jeg har prøvd. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har 2 Maxtor, 3 Seagate og en gammel WD. Det jeg liker med min nye 200GB Seagate sata (og til dels den gamle 7200.2 120GB barracuda'n) er den totale mangelen på motorstøy. Lesestøyen (knatringen) er like tilstedeværende som den siste 200GB WD,n jeg hørte (skrudd rett i kabinett) Temperaturen er 30,8 C i min godt ventilerte kasse (7 grader lavere enn Maxtor D740X) Regner bare med at det er bra. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Rart. Seagate Barracuda 7200.7 SATA er den mest lydløse disken jeg har prøvd. For å si det slik, Raptoren min bråker mindre enn Seagate'n min.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Da må det være et eller annet galt med disken. Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 SATA 200 GB, og hører den nesten ikke, selv når jeg legger den på bordet utenfor kabinettet. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Da må det være et eller annet galt med disken. Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 SATA 200 GB, og hører den nesten ikke, selv når jeg legger den på bordet utenfor kabinettet. Muligens.. Ikke at jeg bryr meg uansett. Har sjelden full load på HD'ene.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har også en Seagate Cheetah 15K.3 36.7 GB, og har nesten problemer med å høre den og, selv om den roterer med en fart på 15000 rpm. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 http://storagereview.com/comparison.html Lenke til kommentar
moray Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 SATA 200 GB, og hører den nesten ikke, selv når jeg legger den på bordet utenfor kabinettet. Samme her. Nydelig disk. Blir litt varm etter min mening. Har en WD 120GB som ikke på langt nær blir så varm som seagate'n. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg har også en Seagate 160gb og en på 200gb begge er like stille Hadde for en stund siden en WD 40gb og den bråkte som et uvær Kan heller ikke si at Seagate blir så veldig varme, men har en 120mm på 5v foran... På tide å kjøpe ny 200gb s-ata seagate Lenke til kommentar
Revox Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har både Seagate og WD selv og må ærlig innrømme at seagate disken er mer stillegående en WD diskene er. Har 2stk 80GB og 1stk 120GB Seagate Barracuda + 1stk WD 120gb og 1stk WD 200gb disker. Temperatur messig har jeg ikke merket noen stor forskjell. Men uansett er det stillegående hardisker man er ute etter er det Samsung som gjelder. De har også fått mye bra omtale. Er det hastighet som står høyt er det eventuellt de nye diskene til hitachi (som forøvrig kjøpte hardisk smia til IBM, som er langt ifra noen positiv ting) eller eller WD raptor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå