Gå til innhold

Hvilken skrekkfilm skal vi leie?

Maynard James

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Creep Show

Suger så hemningsløst, skulle tro de ikke forsøkte engang.

Pet Cemmetary er da tøff. Ellers så er jeg hypp på en skikkelig bra zombie film, fikk ikke helt det store kicket ut av dawn of the dead.

Så "Shawn of the dead" her om dagen. Dæven for en elendig film, hadde ihvertfall regna med at den skulle være litt morsom.

Lenke til kommentar

Skrekkfilmer er en spesiell sjanger fordi man (i de fleste tilfellene) må ville bli skremt. Stemning og innlevelse i filmen har mye mer å si når du skal se Blair Witch og The Ring enn hvis man skal se en komedie eller drama.

Hvis dere er en sånn gjeng som kommenterer filmer underveis og spøker en del og bare følger halvveis med på hva som skjer er det vanskelig å velge en film som virkelig vil skremme dere, men hvis dere greier å ordne stemning har jeg noen filmer å anbefale:

The Ring (Jeg gidder ikke ha den enige Ring vs Ringu diskusjonen, den er like håpløs som AMD vs Intel... Jeg likte den amerikanske versjonen best.)

Alien(s) (Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv som det jeg var når jeg se Alien for første gang)

The Sixth Sense (Skikkelig creepy film, men de fleste har vel sett denne)

The Shining

The Silence of the Lambs (er ikke skrekkfilm, men 1000 ganger mer skummel enn slasherfilmer)

edit: Resident Evil (har ikke sett toeren) er en av de kjedeligste filmene jeg har noengang sett.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Creep Show

Suger så hemningsløst, skulle tro de ikke forsøkte engang.

Pet Cemmetary er da tøff. Ellers så er jeg hypp på en skikkelig bra zombie film, fikk ikke helt det store kicket ut av dawn of the dead.

Så "Shawn of the dead" her om dagen. Dæven for en elendig film, hadde ihvertfall regna med at den skulle være litt morsom.

Har du sett resident evil 1 og resident evil: apocolypse? Test de ut hvis du ikke har sett dem!

Lenke til kommentar

Som Steffyboy sier her et sted så er en skrekkfilm det du selv gjør den til, It skremte meg ganske grundig første gangen jeg så den i et gammelt hus, midt uti svarteste skauen på Tangen seint på en fredagskveld, det hjalp heller ikke så veldig mye da jeg fikk flyttet settingen til et like gammelt hus midt i Stange sentrum.

Si hva dere vil, men It skremmer folk, jeg forventer ofte å se en klovn når jeg går gjennom skogen på tur til bussen om morran, og er ikke fullt så glad i gymgarderober lenger.......:mrgreen:

I tillegg blir filmen direkte morsom i andre del:-D

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...