Gå til innhold

Hvilken skrekkfilm skal vi leie?

Maynard James

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med The Others. Er en litt ekkel film, men kanskje ikke direkte grøsser. Rosemarys baby er en klassiker. The Shining, The Blob, The Thing. Exorsisten er en klassiker. Finnes mange bra grøssere. It er ikke blant en av dem.

En annen film som anbefales er danske Nattevakten som kom for noen år siden. Den var litt goofy.

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

Seriøst, Audition er perfekt for sånne anledninger. Den første timen er den en treig romantisk dramafilm...så sklir den over i en creepy David Lynch-aktig psyko-thriller, og så kommer slutten...som kommer til å gi deg mareritt en liten stund fremover.

"Kiri kiri kiri..."

Lenke til kommentar

For at en skrekk film skal bli optimal, så bør det være mørkt, helst ikke noe lys på. Surround gjør det bedre, et must mener jeg. Å se på en skrekkfilm på en helt vanlig tv uten skikkelig lyd er ikke det samme som å se på en skrekkfilm med fullt surround. Surround gjør filmen bedre.

The ring er veldig bra og skremmende sysn jeg. Ellers så er motorsagmassakren ganske bra.

Lenke til kommentar

The blair witch project både nummer 1 og 2 er å anbefale... begge disse går jo ut på samme historien nesten men det er nettopp selve historien som er så ille.

Mitt tips vil være disse filmene og ellers alle nye skrekk filmer. Gamle filmer bygger mer på ekkle historier og slikt uten noen egentlig hoppe-i-stolen-effekter.

The Omen som jeg mener er tidenes skrekk film samling bygger mer på dette. En grøssende historie om du følger med. Det gjør denne filmen utrolig bra uten noen videre ny moderne effekter.

Så om det jenter i ungdoms alder det er snakk om er nok en litt nyere film noe å anbefale, altså ikke klassikere. Det begrunner jeg med ekkle effekter osv som kan gi utslag :D

Lenke til kommentar

Event Horizon. (Dog SciFi er kanskje ikke det beste valget i forhold til damer.)

Event Horizon er den eneste filmen som har skremt meg i voksen alder. Ikke verdens beste film, men f..n å uhygelig stemning.

Ellers er jo 6th sense en særdeles bra kose-grøsser. Men den har de sikkert sett før?

Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke slutten, hva var det med den? Kan du forklare???

Nå er det en stund siden jeg så den, men tror det var slik.

Vi så han ene karen stå vendt mot veggen, på samme måte som de som tidligere var drept av heksa. Da skjønner vi at det er "virkelig" og ikke tull.

Event Horizon er den eneste filmen som har skremt meg i voksen alder.

Ganske så enig der. Ikke verdens beste film, men Sam Neill spiller, som vanlig, veldig imponerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...