Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brille- og linsetråden !

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp gått tom for linser - bruker Focus Dailies - og det begynner å bli slitsomt med briller nå, i alt solskinnet.

Jeg har hørt at man kan få dem ganske mye billigere på nettbutikk enn hos optiker. Vet dere om dette stemmer? Hvor kan jeg få det billig?

Lenke til kommentar
Hvorfor betalte egentlig Cresco for deg?

Hehe... de betalte vel ikke for meg i den forstand...

Synslaser har en kampanje sammen med cresco om rentefri avbetaling. Så jeg valgte det heller enn å bruke opp feriepengene mine... ;)

hilram:

Brukte å handle hos lensway

Endret av Clausn
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp gått tom for linser - bruker Focus Dailies - og det begynner å bli slitsomt med briller nå, i alt solskinnet.

Jeg har hørt at man kan få dem ganske mye billigere på nettbutikk enn hos optiker. Vet dere om dette stemmer? Hvor kan jeg få det billig?

Ser at jeg sparer ca 100kr på å kjøpe på internett i forhold til Synsam (Optiker Svabø) når jeg kjøper for 6mnd. Synes ikke det er verdt det :huh:

edit: Så kommer vel frakt i tillegg :ermm:

Endret av magio
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
+ 0,75  på begge øya + skjeve hornhinner..

brukte briller og linser før, men orka itte å bruke det mer så jeg har ikke brukt det på år og dag.. ser litt dårlig på tavla når jeg sitter bakerst i klasserommet :s

og nå vet jeg ikke hvor brilla min er lenger :s

og linser tørr jeg ikke å bruke.. med redsel av at styrken kan ha forandret seg ..

3060595[/snapback]

Jeg brukte linser før, men slutta etter en stund fordi jeg ble lei. Langsyntheten min forsvant nesten ;) men har skjeve hornhinner. Tenkte jeg skulle starte med linser igjen. Så hvis du skal gjøre det samme bør du få en synsundersøkelse. Synet kan ha forandret seg drastisk :p

Lenke til kommentar

Har noe +/-(vet ikke.. langsynt) 3.75 på et øye og 4 på det andre :hmm:

Nettopp bestilt nye briller hos optikkeren. For å quote øyelegen min: "De brillene der ser ikke ut i måneskinn" :wee:

EDIT - Og når han ler høres han ut som Max Mekker fra sesam stasjon :D

Endret av edge
Lenke til kommentar

H: -0.75 -0.25

V: -1.00 -0.75

Nok til at jeg merker at jeg ser uskarpt, bruker briller når jeg skal "ut i verden", se på tv, kino ol.

Prøvde å bruke linser, å ta dem inn/ut var ikkeno problem, men fikk skikkelig øyetrøbbel (røde, irriterte, føles som rusk på øyet - UTEN linsene) under prøveperioden som jeg sliter med enda :(

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Jeg var hos optikeren i dag, og fikk en brilleseddel som jeg ikke skjønte noe av. Noen som vet hva dette betyr?

SPH V:  +0,75   H:  +0.25

CYL V:  -2,25    H: -1,75

AXE V:   170     H: 10

Skjeve hornhinner og langsynt vet jeg at jeg har/er.

Takk for evt svar ;)

7942367[/snapback]

Det er stort sett det den informasjonen sier. At du er langsynt, og hvor mye hornhinneskjevhet du må rette opp. Den siste informasjonen er jeg ikke sikker på.

Jeg bestilte forresten nye linser her om dagen på lenseway :) Håper de kommer snart. Sånn i tilfelle folk ikke vet det, så er det egne målinger for linser og egne for briller, så man kan ikke bruke brilleseddel-infoen når man bestiller linser. Vet ikke hvorfor jeg skriver det, men jeg gjør nå det likevel :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøvde linser for første ganger idag, og jeg fikk store problemer. Jeg fikk rett og slett ikke de inn på øyet, av naturlige årsaker. Jeg tar det egentlig litt tungt å holde på med øyet, så derfor kilte det ekstra mye da jeg skulle prøve å ha de innpå. Jeg VIL ha linser, men det ser utsom om det blir veldig vanskelig. Noen tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prøvde linser for første ganger idag, og jeg fikk store problemer. Jeg fikk rett og slett ikke de inn på øyet, av naturlige årsaker. Jeg tar det egentlig litt tungt å holde på med øyet, så derfor kilte det ekstra mye da jeg skulle prøve å ha de innpå. Jeg VIL ha linser, men det ser utsom om det blir veldig vanskelig. Noen tips?

8283586[/snapback]

Ikke annet enn - ikke gi opp.... Slet også i begynnelsen, men etter å ha brukt linser i noen uker så var ikke det et spesielt problemlenger, men jeg klarer fremdeles ikke å sette på linser uten speil - selv om jeg av og til får et "lykketreff". (f.eks hvis linse faller ut under trening, uteaktiviteter osv)- og nå har jeg hatt linser i 10 år...... jaja, enkelte ting klarer man aldri å lære :-)

Lenke til kommentar

Jeg sleit no forferdelig med linser, brukte en god tid før jeg fikk dem på med hjelp av min mor. Optiker'n ville at jeg skulle ta en opplæringstime til, men etter jeg ikke ville det siden det ikke var min greie å sette på linser så bestilte jeg meg briller for noen dager siden.

Jeg kommer til å bruke dem på skolen og når jeg ser tv.

Veit noen hvor gammel man må være for å ta laser?

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Jeg begynte med døgnlinser for et par måneder siden.

Er så mye lettere enn månedslinsene jeg hadde før som jeg måtte ta av / på hver morgen og kveld.

Skilpadde: Optikeren min sa at jeg måtte ta ei natt uten linser ca. hver 14. dag.

Hvor viktig dette er vet jeg ikke, og jeg er ikke så flink til å gidde å gjøre dette selv :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...