OscarWoHA Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Prøvde linser, men fyfaen... folk har forskjellige øyne! Hos noen går det rett på, mens jeg var til tre (3!) opplæringstimer hos øyelegen, og etter mye gråt og tenners gnissel var det eneste jeg oppnådde såre øyne. Fikk de faen ikke på om det smalt. (og jada... det blir bedre etterhvert... alle sier det, men jeg jeg gidder ikke å dille mer med det. Briller funker utmerket!) Samme skjedde med meg. Briller funker mer enn godt nok. Dessuten ser jeg klokere ut. Stor fordel om man skal bli historiker eller lignende Enn annen versjon av historien er at det blir for dyrt for meg. Koster jeg flere tusen. Endret 4. mai 2005 av CobraM Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg er steike lei briller! Såååå.... i går punget jeg ut med 32000 for laser. eller.... det var vel Cresco som punget ut for meg da... Så nå sitter jeg bare å venter på at synet skal stabilisere seg. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg er steike lei briller!Såååå.... i går punget jeg ut med 32000 for laser. eller.... det var vel Cresco som punget ut for meg da... Så nå sitter jeg bare å venter på at synet skal stabilisere seg. Å tøft. Har alltid tenkt på å ta laser, men får se...hvordan var det egentlig? vondt? Hvordan er det etterpå? Selv er jeg nærsynt og bruker briller. Har -4,50 på venstre øye og -5,00 på høyre. Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Fikk linser på tirsdag i forige uke. Det er så utrolig deilig å ikke måtte tenke på at det sitter noe løst på nesen din når du skal være i aktivitet. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg bruker linser, mamma var lei av at jeg øedela brillene mine.. Startet ikke med briller før jeg hadde -2,25, og det var i sjette klasse. Nå har jeg midt i -3 og -3,25, bruker 3,25. (Brillene er -2,75 da..) Bruker linser på skolen, men hvis jeg kun skal være hjemme bruker jeg briller. Liker best å gå med briller, men synes linser er finest. Spesielt siden jeg har med grønn-farge. Elsker grønt. Hele familien min har dårlig syn, min mor har -7, hun skal få fiksa dem i år. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Enn annen versjon av historien er at det blir for dyrt for meg. Koster jeg flere tusen. Dette kommer jo helt an på, husk at det kan oppstå en del uventede utgifter med briller også... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Anbefaler _ikke_ Brilleland på Bystasjonen i Bergen.. De har rota og kulsset med bestillingen min nå i et par uker, og virker ikke som om de har kontroll på noenting.. Eneste positive er at en på Brilleland får mulighet å "prøve" linser gratis i 30 dager, noe som var den eneste grunnen til at jeg tok turen til Brilleland i det heletatt... Det gjør man ofte andre steder også. Jeg har forresten både linser og briller. Linser type slike man kan ha på dag og natt i 30 dager, og briller type.. dyre uten innfatning Det er dyrt å være nesten blind. Hadde visst noe med -7 på ene øyet og noe med -6 på andre. Jeje. Operasjon hadde vært tingen om jeg bare hadde hatt råd. Endret 6. juli 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hvis man har dårligere enn -6 skal man få støtte om en søker et eller annet sted. Men ventetiden er laang. Moren min var vel på i to år eller no. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Åh? To år var da litt vel lenge.. tror ikke det er så lang kø i det private. Edit: Uansett så må synet være stabilisert seg, og det har ikke mitt. Endret 6. juli 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Er det privat får man ikke støtte.. Uansett, når startet du å få dårligere syn? Lenke til kommentar
magio Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Uansett, når startet du å få dårligere syn? Jeg merket først at jeg hadde dårlig syn først i fjor vår, så gikk jeg og klagde over at jeg ikke så en dritt på avstand til høsten da jeg gikk til optiker Da ble det linser med en gang, -1.50 og -2.00 - Total forandring! Var ikke noe problem med å få på linsene heller, klarer å få de på uten speil også nå, på første forsøk tilogmed Bruker forøvrig endagslinser da jeg er mye i fysisk aktivitet og kan miste de, måndes linser blir vel dyrt å miste? Endret 6. juli 2005 av magio Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Var ikke noe problem med å få på linsene heller, klarer å få de på uten speil også nå, på første forsøk tilogmed er jo ikke noe problem dah fikk briller da jeg gikk i 4,5 eller 6. fikk linser for ca 5-4 måneder siden Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Ah, perfekt med en sånn tråd. Er det noen som har peiling på hvor lang tid det vanligvis tar å få nye briller? Må få kommet meg ned til optiker for å ta synstest og velge ut innfatning. Reiser den 16. juli, så lurer på hvor god margin jeg har. (Eller om jeg har noen margin i det hele tatt.) Noen som vet? Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg vil heller ha dagslinser, når det kommer til rundt den tyvende er de vonde å bruke. Også er det mye letere å ta på nyåpnet linser enn flere dager gamle. Men jeg vet ikke hvorfor. Månedslinser er ikke såå dyrt å miste, men man vil jo gjerne ikke miste de. Jeg fikk nye briller dagen etter jeg var der engang, men det spørs jo om de har det inne/tar lang tid å frakte. Men det burde jo gå, hvis du ikke er så kresen og sier ifra at du har dårlig tid. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 er ikke helt sikker på hvordan øya er nå.. har iaffal kasta brilla, bruker de ikke mer.. ser fint uten. hadde øyeoperasjon da jeg var liten øya var sånn: Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg vil heller ha dagslinser, når det kommer til rundt den tyvende er de vonde å bruke. Også er det mye letere å ta på nyåpnet linser enn flere dager gamle. Men jeg vet ikke hvorfor. Fordi du sitter for mye på pc-en og tørker dem ut. Eller noe. Hadde på månedslinsene mine i seks døgn på Roskilde uten å ta dem av. Merka ikke noe til dem faktisk. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hadde på månedslinsene mine i seks døgn på Roskilde uten å ta dem av. Merka ikke noe til dem faktisk. De må ha vært godt ventilerte eller noe .. (?) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Er det privat får man ikke støtte.. Uansett, når startet du å få dårligere syn? En gang i barnehagen eller på barneskolen. Husker ikke. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg vil heller ha dagslinser, når det kommer til rundt den tyvende er de vonde å bruke. Også er det mye letere å ta på nyåpnet linser enn flere dager gamle. Men jeg vet ikke hvorfor. Fordi du sitter for mye på pc-en og tørker dem ut. Eller noe. Hvis jeg sitter lenge forran dataen har jeg heller på meg brillene. Pleier å ta dem på, stikke ut, komme tilbake for og ta de av før jeg tar dataen. Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg er steike lei briller!Såååå.... i går punget jeg ut med 32000 for laser. eller.... det var vel Cresco som punget ut for meg da... Så nå sitter jeg bare å venter på at synet skal stabilisere seg. Å tøft. Har alltid tenkt på å ta laser, men får se...hvordan var det egentlig? vondt? Hvordan er det etterpå? Selv er jeg nærsynt og bruker briller. Har -4,50 på venstre øye og -5,00 på høyre. Ganske mye tester osv... litt ventetid også. Men selve behandlingen tok vel rundt 10 min. 45 sekunder på hvert øye med laseren. Fantes verken vondt eller ubehagelig. Værre å ta blodprøve for å si det slik... (ikke at jeg syns det er ubehagelig det heller) Snart 2 døgn siden jeg fikk operasjon nå. Ser litt dårligere (grumsete) enn i går nå, men det tror jeg er pga av bandasjelinsene jeg har på. Synet ble akkurat likens hvis jeg hadde månedslinsene på mer enn 1-2 dager så.... Kan ta av linsene tidligst på lørdag. Det gleder jeg meg veeelig til nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå