likferd Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 -1.25 på venstre og -1.75 på høyre. gjør som white og bruker briller om kvelden. disse endagslinsene blir jo så tørre uttover dagen Kan vel ikke vær noe særlig å gå rundt med såpass nærsynthet og i tillegg forskjelli syn på øynene? Jeg anbefefale linser du har på 1 mnd om gangen, om natten og. Du blir ikke tørr på øynene av de, og du slipper å rote inn på øyet hver dag.. De koster også ca det samme som daglinser Skjønner ikke helt hva du mener.. "Kan vel ikke vær noe særlig å gå rundt med såpass nærsynthet og i tillegg forskjelli syn på øynene" Er jo derfor jeg bruker linsene da.. Har tenkt på sånne døgnlinser, men når jeg snakket med optkeren om det så sa hun at det ikke var å anbefale.. Ah.. hehe jeg som misforstod deg.. Jeg trodde du ikke brukte linsene jeg Lenke til kommentar
total Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Hvilke nettbutikker foretrekker dere å kjøpe linser hos? Ser at det er en god del billigere på nett enn hos optiker, men det er også vanskelig å se om nettbutikken holder til i Sverige... Fleste linsene koster jo over 200 spenn..? Noen som har et spesielt merke månedslinser å anbefale? Webshops: http://www.lenses4net.no/ http://www.lensway.no/ http://www.yourlenses.no/ http://www.lens.com/ Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Har brukt linser i snart fem år nå, bruker endagslinser. -3,00 på høyre og -2,50 på ventre øye Lenke til kommentar
magio Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Hvilke nettbutikker foretrekker dere å kjøpe linser hos? Ser at det er en god del billigere på nett enn hos optiker, men det er også vanskelig å se om nettbutikken holder til i Sverige... Fleste linsene koster jo over 200 spenn..? Noen som har et spesielt merke månedslinser å anbefale? Webshops: http://www.lenses4net.no/ http://www.lensway.no/ http://www.yourlenses.no/ http://www.lens.com/ Hmm, sparer 300kr eller mindre på å kjøpe linser for 6mnd i forhold til optiker svabø For lite til at jeg bryr meg. Hvor mye koster sånn laser koreksjon nå for tiden? Begynner å bli litt lei av å ta på meg linser hele tiden Endret 17. april 2005 av magio Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Begynte med briller da jeg var seks år og har brukt de i 11 år. Men for et år siden startet jeg med linser. Har nå månedslinser, men skal skifte linse type etter hvert tror jeg. Kanskje til noe som slipper mer oksygen til øynene. Må vel sponse på meg et par briller siden, slik at jeg kan varier bruken litt. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Noen steder som selger farga linser (ikke sånn vanlig farget, men "party linser") ? Har bare funnet noen av de linsene og de har vært uten styrke.. Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) linser hele dagen brilller hele natten -4 på begge øya edit: hvor dårlig syn må man ha for og slippe militæret? Endret 17. april 2005 av sovietpig Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Lurer på om det er noen 17-åringer som slår meg i nærsynthet her, jeg. -5,25 på høyre og -6 på venstre tror jeg det er nå. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg har -0,75 til -1,00 på venstre øyet. Korrigerer det med dagslinser, etter å ha brukt det et halvt å kommer jeg til å gå over til månedslinser døgnet rundt. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 linser hele dagen brilller hele natten -4 på begge øya edit: hvor dårlig syn må man ha for og slippe militæret? Jeg har som sagt over 0-3/-2,5 og jeg fikk 4 på synstesten, altså tjenestedyktig, men ikke stridsdyktig (faen). Så med 4 kommer du ikke i militæret med mindre du søker deg inn. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Var til optikker i dag. Har hatt en betennelse i øyet som ikke ga seg så lett så jeg var hos en øyespesialist, litt greit å være helt sikkert når det gjelder slike øyeting... Han mente også at jeg var noe nærsynt. Optikkeren kom fram til det samme som øyespesialisten, jeg har en nærsynhet på -1 på begger øyer. Hørte ikkenoe om skjeve hornhinner eller noe annet. Skal ut i trafikken med traktor om moped snart så briller må jeg ha uansett... Jeg er 15 år nå og har merket at synet har forandret seg på ganske kort tid, kanskje en måned. Har ikke hatt noen problemer med tavle bakerst i klasserommet eller TV, men vil jo se maksimalt. Har egentlig vart forberedt på at noe slikt kan skje, det er vel ikke uvanelig og jeg har nok arvet øyene til min mor. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 -3.25 på begge øynene, bruker månedslinser (Dritt i allergi-sesongen). Lenke til kommentar
simes Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 -2.00 på begge øynene, samt bittelittegrann skjev hornhinne på venstre øye som ikke plager meg, men som merkes bakerst i auditoriene.. Angående laserkorreksjon så forhørte jeg meg om det, men hvis man er i alderen 20år med ganske stort pluss/minus (i alle fall minus!), så er øynene fortsatt under utvikling, og derfor er det dumt å ta laserkorrekstjon ettersom det fort kan bli like dårlig igjen. Dette gjeder spesielt hvis man er student og leser mye, noe som er ganske slitsomt for øynene. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Har omliggende -6,00 på det høyre øyet og, merkelig nok, omtrent -0,20 på det venstre. Etter somme tider med litt nedsatt syn, var jeg lei, og avla optikeren en visit, som konkluderte med at jeg hadde astigmatisme og henviste meg videre til spesialist; men med nærmere undersøkelse øyespesialisten, kom det frem at jeg hadde en tildels mild form av den nokså sjeldne lidelsen Keratoconus. Ettersom synsdistorsjonen er såpass kraftig og irregulær, vil verken briller eller myke linser kunne korrigere synet fullstendig. Det eneste som vil ha noen akseptabel effekt, er enten harde linser eller operasjon (sistnevte er dog utelukket grunnet alder). Men, fordi jeg totalt sett godt nok til å klare meg i hverdagen, sluttet spesialisten at det ikke enda var hensiktmessig å benytte linser eller iverksette en kostbar operasjon. Skulle jeg imidlertid få dårligere syn på venstreøyet, måtte noe gjøres. Kjedelige greier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Lurer på om det er noen 17-åringer som slår meg i nærsynthet her, jeg. -5,25 på høyre og -6 på venstre tror jeg det er nå. Med -5 på begge er jeg i alle fall ikke langt unna. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg bruker briller til TV/Data/Lese og slike ting. Skulle egentlig fått meg linser for noen år siden, men det ble aldri noe av. Skal ta laseroperasjon når jeg får nok peng. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har -2,75 og -3,00 tror jeg, husker ikke helt... Begynte med linser for en stund sia, men før jeg hadde lært meg å bruke dem ordentlig, så brakk jeg hånda, og da måtte jeg slutte med linsene.. Og nå når jeg har tatt av gipsen sliter jeg no j*vlig med å få dem på Og jeg som er fotballkeeper å greier. Eneste er vel å tvinge dem på meg Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har -2 på venstre øye, og -0,2 på høyre. Ble nærsynt når jeg fikk PC. Go figure... Lenke til kommentar
total Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Anbefaler _ikke_ Brilleland på Bystasjonen i Bergen.. De har rota og kulsset med bestillingen min nå i et par uker, og virker ikke som om de har kontroll på noenting.. Eneste positive er at en på Brilleland får mulighet å "prøve" linser gratis i 30 dager, noe som var den eneste grunnen til at jeg tok turen til Brilleland i det heletatt... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har perfekt syn jeg. Eneste i familien som har helt perfekt syn. Ene søskenbarnet mitt behøver heller ikke briller i noen situasjoner, men ting blir visst litt groggy på lang avstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå