Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brille- og linsetråden !


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei. Var forresten veldig utydelig og rar formulering, så jeg prøver igjen.

 

Er det noe vits at jeg går med linser hvis jeg har -0.25 på avstandssyn og 0.5 på addisjon, pluss litt kjeve hornhinner?

Sliter ikke så veldig med å lese noe på ark eller tavle, men får veldig vondt i hodet i løpet av dagen uten briller. Har data-briller nå, men liker ikke å gå med de til vanlig. Derfor har jeg sett på linser som et alternativ.

 

Har allerede bestilt noen dagslinser, så jeg får vel bare teste og se hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Har selv -0,75 på høyre og -0,50 på venstre, og bruker hvilebriller kun forran TV og data. Ellers bruker jeg de ikke på jobb, heller ikke når jeg kjører bil.

 

Men siden du får vondt i hodet uten briller, så blir du jo på en måte avhengig av de. Synes du skal prøve linser for å se hvordan de er. :)

Lenke til kommentar

Heisann, et lite spørsmål til dere som bruker briller/linser:

 

Sliter selv med -7.5 på ene øyet og -6.5 på andre. Er 18 år og hadde ca. -4 når jeg begynte med briller for 14 år siden. Blitt værre.

 

Det jeg lurer på er om andre og så ser slike "rundinger med lys" rundt lyskilder når det er mørkt? Litt vanskelig å forklare. Eks: Når jeg kjører om kvelden blir jeg så og si blendet 90% av halvparten av bilene siden lyset fra dem blir så stort at det ser ut som en stor lyskule som kjører mot meg. Jeg ser også det samme når jeg ser på f.eks. lyktestolper om kvelden, de har disse store "kulene" rundt pæren.

 

Jeg startet med linser siden jeg trodde det var brilleglassene som skapte dette fenomenet, men jeg ser dem (store "lyskuler") nesten værre nå enn før. Hvorfor er dette? Når jeg snakker med mennesker som ikke har briller eller linser virker det som om de ikke har dette problemet, har jeg rett?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Eg har same problemet. Eg er ikkje sikker på kva det skuldast, men eg har heller ikkje tenkt mykje over det. Sidan eg ikkje har brukt briller noko særleg dei siste åra, men mest linser, har eg tenkt at det kanskje var linsene som gjorde det ved at dei vart skitne eller noko mot slutten av dagen eller noko sånt. Nokon som har peiling på dette kan sikkert svare ordentleg.

Lenke til kommentar
Hvor får jeg tak i de billigste linsene med farge/mønsker? Må ha styrke også. Har lyst til å prøve det en gang.

 

Tror jeg ville prøvd Lensway, men usikker på om de har styrke på mønster.

 

Lykke til :D Men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor folk vil ha en annen øyefarge enn de virkelig har... men mønster skjønner jeg :D

Lenke til kommentar
Hvor får jeg tak i de billigste linsene med farge/mønsker? Må ha styrke også. Har lyst til å prøve det en gang.

 

Tror jeg ville prøvd Lensway, men usikker på om de har styrke på mønster.

 

Lykke til :D Men jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor folk vil ha en annen øyefarge enn de virkelig har... men mønster skjønner jeg :D

Hadde vært kult med røde øyne da :hmm: Vampyr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...