Kleif Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Finnes det noen form for støtte til briller for studenter? Aldri i verden om jeg har råd til briller, og det begrenser meg på skolen Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Finnes det noen form for støtte til briller for studenter? Aldri i verden om jeg har råd til briller, og det begrenser meg på skolen Mener å huske at enkelte butikker har eller har hatt studentrabatt. Det blir ikke mye billigere, men hjelper vel på. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Tja. Ikke hvis man er milevis unna pengene det uansett vil koste Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Fått linser selv for ikke så alt for lenge siden. Med -2,75 på venstre og -2,50 på høyre de siste to åra, så har jeg ikke sett mye. Forferdelig deilig, ser verden med "nye" øyne nå. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Naboen min kjøpte seg briller fra utlandet på ebay til 1/10 av prisen det koster i norge. Han tok en synstest hos optiker og mailet brilleseddelen til seøgeren på ebay. Selgeren fikk slipt til glass og hele pakka og naboen er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Kjøpte meg nye briller i dag =). Har -1.0 på det ene øyet og -0.75 på det andre, så det er kun for bruk på skolen, tv-titting, og ellers når jeg trenger å se noe fra avstand. Har hatt briller med -0.5 på begge i 3 år, men trengte nå litt sterkere. Betalte 935, for rammer og glass. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Naboen min kjøpte seg briller fra utlandet på ebay til 1/10 av prisen det koster i norge. Han tok en synstest hos optiker og mailet brilleseddelen til seøgeren på ebay. Selgeren fikk slipt til glass og hele pakka og naboen er kjempefornøyd. Dæven! Selvfølgelig kjøper man også briller på ebay. Jeg kjøper jo nesten alt der, så hvorfor ikke? Takk for tipset. Det er ikke alt man tenker på at man kan kjøpe der. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hmm, har i en stund visst at jeg har vært langsynt og vurderer å begynne med briller. Greia er nå bare at jeg ikke har peiling på briller, og vil helst slippe å se ut som den nerden. Noen tips til briller som dere liker? Har et ganske normalt, om ikke bittelitt stort hode om det skulle ha noen betydning. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Nei, du må bare gå i butikken å prøve. Tror det er vanlig praksis at du kan låne med deg flere par hjem for å prøve de over litt tid og se hvilke du liker best. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Nei, du må bare gå i butikken å prøve. Tror det er vanlig praksis at du kan låne med deg flere par hjem for å prøve de over litt tid og se hvilke du liker best.Men jeg har virkelig ikke god smak i det hele tatt Noen pekepinner på hva man absolutt ikke skal velge da? Endret 9. februar 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hvorfor ikke ta linser, når du alleredde er bekymret for briller? Ellers må du bare prøve deg ut med det... Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hvorfor ikke ta linser, når du alleredde er bekymret for briller? Ellers må du bare prøve deg ut med det... Har prøvd, var litt ubehagelig. Får vel tenke litt på det. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Få med deg noen som har god smak da? Noen i familien eller venner. Dessuten er det viktigste at du synes de er fine ikke hva alle andre synes. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Nei, du må bare gå i butikken å prøve. Tror det er vanlig praksis at du kan låne med deg flere par hjem for å prøve de over litt tid og se hvilke du liker best. Du kan låne med deg briller ja, også dermed spørre venner og familie om deres meninger. Eller som også nevnt over, ta med deg noen i butikk til å hjelpe til med sine meninger. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Har prøvd, var litt ubehagelig. Får vel tenke litt på det. Litt ubehagelig må det være Men det blir mye bedre med tiden, ta et forsøk til da vel Det er mye mer praktisk, for folk som trener og er generelt aktive. Jeg synes i alle fall, at det er mye bedre... Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det kjipe med å handle briller på ebay, er at man ikke får prøvd dem på forhånd Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det kjipe med å handle briller på ebay, er at man ikke får prøvd dem på forhånd Gå til optikeren og finn noen du liker. Noter merke/type/nummer og søk den frem på ebay. Det samme funker fett med merkeklær osvosv. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Det kjipe med å handle briller på ebay, er at man ikke får prøvd dem på forhånd Gå til optikeren og finn noen du liker. Noter merke/type/nummer og søk den frem på ebay. Det samme funker fett med merkeklær osvosv. Men utfordringen blir vel å finne brilleglass til riktig styrke? Isåfall ender man opp med innfatningen og må likevel opp til optikeren for å skifte nye glass. Og jeg kan fortelle med en gang det å bare bytte glass (pga styrken) på Brilleland koster mellom 2000-3000 kr. Det fins også såkalte brillekontoer hos brilleforhandlerne som gir deg mulighet for avbetaling. I tillegg finnes det mange helt greie innfatninger + glass til under 2000 kr. Men selvfølgelig, hvis man er en fattig student som på død og liv skal bruke D&G/Hugo Boss/<andre dyre merker innfatning> og kule tynne glass til 4000-5000 kr til sammen så får man bare slite. Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Morningstar: Les dette innlegget litt lenger opp Naboen min kjøpte seg briller fra utlandet på ebay til 1/10 av prisen det koster i norge. Han tok en synstest hos optiker og mailet brilleseddelen til seøgeren på ebay. Selgeren fikk slipt til glass og hele pakka og naboen er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Er det noe vits hvis jeg har -0.25 på avstandssyn og 0.5 på addisjon, pluss litt kjeve hornhinner? Sliten ikke så veldig med å lese noe, men får jævlig vondt i hodet iløpet av dagen uten briller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå