Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brille- og linsetråden !

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noen form for støtte til briller for studenter? Aldri i verden om jeg har råd til briller, og det begrenser meg på skolen

Mener å huske at enkelte butikker har eller har hatt studentrabatt. Det blir ikke mye billigere, men hjelper vel på.

Lenke til kommentar

Naboen min kjøpte seg briller fra utlandet på ebay til 1/10 av prisen det koster i norge. Han tok en synstest hos optiker og mailet brilleseddelen til seøgeren på ebay. Selgeren fikk slipt til glass og hele pakka og naboen er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nye briller i dag =). Har -1.0 på det ene øyet og -0.75 på det andre, så det er kun for bruk på skolen, tv-titting, og ellers når jeg trenger å se noe fra avstand. Har hatt briller med -0.5 på begge i 3 år, men trengte nå litt sterkere. Betalte 935, for rammer og glass.

Lenke til kommentar
Naboen min kjøpte seg briller fra utlandet på ebay til 1/10 av prisen det koster i norge. Han tok en synstest hos optiker og mailet brilleseddelen til seøgeren på ebay. Selgeren fikk slipt til glass og hele pakka og naboen er kjempefornøyd.

Dæven! Selvfølgelig kjøper man også briller på ebay. Jeg kjøper jo nesten alt der, så hvorfor ikke? Takk for tipset. Det er ikke alt man tenker på at man kan kjøpe der.

Lenke til kommentar

Hmm, har i en stund visst at jeg har vært langsynt og vurderer å begynne med briller.

Greia er nå bare at jeg ikke har peiling på briller, og vil helst slippe å se ut som den nerden. Noen tips til briller som dere liker?

Har et ganske normalt, om ikke bittelitt stort hode om det skulle ha noen betydning.

Lenke til kommentar
Nei, du må bare gå i butikken å prøve. Tror det er vanlig praksis at du kan låne med deg flere par hjem for å prøve de over litt tid og se hvilke du liker best.
Men jeg har virkelig ikke god smak i det hele tatt :p

Noen pekepinner på hva man absolutt ikke skal velge da?

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Nei, du må bare gå i butikken å prøve. Tror det er vanlig praksis at du kan låne med deg flere par hjem for å prøve de over litt tid og se hvilke du liker best.

Du kan låne med deg briller ja, også dermed spørre venner og familie om deres meninger. Eller som også nevnt over, ta med deg noen i butikk til å hjelpe til med sine meninger.

Lenke til kommentar
Det kjipe med å handle briller på ebay, er at man ikke får prøvd dem på forhånd

Gå til optikeren og finn noen du liker. Noter merke/type/nummer og søk den frem på ebay. Det samme funker fett med merkeklær osvosv.

Men utfordringen blir vel å finne brilleglass til riktig styrke? Isåfall ender man opp med innfatningen og må likevel opp til optikeren for å skifte nye glass. Og jeg kan fortelle med en gang det å bare bytte glass (pga styrken) på Brilleland koster mellom 2000-3000 kr.

Det fins også såkalte brillekontoer hos brilleforhandlerne som gir deg mulighet for avbetaling. I tillegg finnes det mange helt greie innfatninger + glass til under 2000 kr. Men selvfølgelig, hvis man er en fattig student som på død og liv skal bruke D&G/Hugo Boss/<andre dyre merker innfatning> og kule tynne glass til 4000-5000 kr til sammen så får man bare slite.

Lenke til kommentar

Morningstar: Les dette innlegget litt lenger opp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...