Darkbuster Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Bare jeg som gikk fra 0 til -5 på 3 år? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg gikk fra 0 til - 2.75 på 3 år Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Har det noe å si hva slags diameter jeg har på linsene jeg skal kjøpe? De jeg har brukt før har 14,2 mm, men jeg har nå tenkt å bestille på nettet og de jeg ser på har kun 13,8 mm i diameter. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Mener det har noe med at den skal ligge over på det brune/blå/grønne/grå på øyet slik at den ikke sklir og forsvinner så ja, det har noe å si.... Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Jeg prøver igjen, er det mulig å brukte linser når man er 15 år, hvis ikke, eventuelt når? Jeg tror jeg ser litt dårlig, men vil helst ungå briller, da det er litt tungvindt og gå rundt med. Endret 27. januar 2008 av Ajaco Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 For meg var det lettere å gå ned til 13.8 i diameter, då eg hadde litt vansker med å få på plass linsene med 14.2mm. Nokon som har prøvd dei nye linsene til Focus Dailies som det går reklame av på tv for tiden? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 I dag skal jeg til optikeren, har brukt dagslinser i en uke nå. Jeg liker dem meget godt. Focus Dailes-linser. Skal spørre litt om de på reklamen, virer som om de er fuktige hele tiden. Vel, jeg skal si ifra når jeg vet noe mer... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Åh, jeg håper virkelig synet mitt har stabilisert seg helt nå. Har ikke vært noen forandring på 1,5 år, så om det holder seg, får jeg endelig tatt laseroperasjon... *gruglede seg* Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg prøver igjen, er det mulig å brukte linser når man er 15 år, hvis ikke, eventuelt når? Jeg tror jeg ser litt dårlig, men vil helst ungå briller, da det er litt tungvindt og gå rundt med. Ja, jeg begynte å bruke linser når jeg var 14. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Begynte også med linser når jeg var fjorten, så det skulle nok gå bra. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Er det andre enn meg som synes Bausch & Lomb sine SofLens linser er ekstremt myke i forhold til f.eks. Focus Dailies? Mye vanskeligere å håndtere. Likte Focus Dailies mye bedre men optikeren min prakka på meg B&L linser da de ikke hadde andre typer inne Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Lurer på om jeg trenger lesebriller. Hvor er det best å ta synstest, og hvor mye koster det? Hva er ca.pris på briller? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Er det andre enn meg som synes Bausch & Lomb sine SofLens linser er ekstremt myke i forhold til f.eks. Focus Dailies? Mye vanskeligere å håndtere. Likte Focus Dailies mye bedre men optikeren min prakka på meg B&L linser da de ikke hadde andre typer inne Jeg syntes det var motsatt Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Lurer på om jeg trenger lesebriller. Hvor er det best å ta synstest, og hvor mye koster det? Hva er ca.pris på briller? Synstest tar du hos en optiker, koster noen hundre kroner. Får ofte litt rabatt dersom du kjøper brillene der. Briller varierer i pris men selve innfatningen kommer fort på 1500+,- og for glassene er det 500-1000 kr/stk. Kjøpte briller i sommer og de kostet tilsammen 4500,-. Så, ja det er dyrt Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg merker selv at det er brilleglassene som er dyrest. I fjor kjøpte jeg nye briller, 800,- for ramma, og 3000,- for selve glassene. Men til gjengjeld fikk jeg toppkvalitet, drittynnt glass... Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Bausch & Lomb har to typer dagslinser, SofLens OneDay (eldre type) og SofLens Daily disposable (ny type). Hvilken var det optikeren din gav deg? Jeg har brukt Soflens Daily disposable i et halvt år nå, brukte Focus Dailies før. Linsen er utrolig myk og mye vanskeligere å få på enn Focus Dailies, men så er det også den beste linsen jeg noen gang har gått med, så lenge jeg får den på. Merker mye mindre til at jeg har en linse på, og får ikke problemer med tørrhet utpå kvelden heller. For meg er det absolutt verdt det å måtte bruke litt mer tid på å få den på. Rimelig er den også, 203 kroner inkl porto fra Lenses4net.com. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg bruker SofLens Daily Disposable. De passer nok bare ikke på øya mine tenker jeg. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Søren, det stemmer. Jeg har OneDay, jeg prøvde disposable. Men disse var helt forferdelig optikeren fikk bestilt noen OneDay linser til meg. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Lurer på om jeg trenger lesebriller. Hvor er det best å ta synstest, og hvor mye koster det? Hva er ca.pris på briller? Hvis du ikke har skjeve hornhinner og likt syn på begge øyne, kan du klare deg med lesebriller til 9,90 på nille. Har du "alt feil" slik som jeg hadde, blir det fort noen tusenlapper alt ettersom hvilken ramme og glasstype du velger. Jeg måtte ut med 6500 for brillene mine i fjor sommer. I forige uke trampa jeg på dem og kasta dem på sjøen...har tatt laseroperasjon og er kvitt "stilaset i ansiktet" Lenke til kommentar
Kleif Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Ble sjekka da jeg skulle inn i militæret. Var noe nærsynt og tror ikke det var likt på begge øynene såvidt jeg husker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå