Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brille- og linsetråden !

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøver igjen, er det mulig å brukte linser når man er 15 år, hvis ikke, eventuelt når?

Jeg tror jeg ser litt dårlig, men vil helst ungå briller, da det er litt tungvindt og gå rundt med.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Er det andre enn meg som synes Bausch & Lomb sine SofLens linser er ekstremt myke i forhold til f.eks. Focus Dailies? Mye vanskeligere å håndtere. Likte Focus Dailies mye bedre men optikeren min prakka på meg B&L linser da de ikke hadde andre typer inne :thumbdown:

Jeg syntes det var motsatt :p

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg trenger lesebriller. Hvor er det best å ta synstest, og hvor mye koster det? Hva er ca.pris på briller?

Synstest tar du hos en optiker, koster noen hundre kroner. Får ofte litt rabatt dersom du kjøper brillene der. Briller varierer i pris men selve innfatningen kommer fort på 1500+,- og for glassene er det 500-1000 kr/stk. Kjøpte briller i sommer og de kostet tilsammen 4500,-. Så, ja det er dyrt :yes:

Lenke til kommentar

Bausch & Lomb har to typer dagslinser, SofLens OneDay (eldre type) og SofLens Daily disposable (ny type). Hvilken var det optikeren din gav deg?

Jeg har brukt Soflens Daily disposable i et halvt år nå, brukte Focus Dailies før.

Linsen er utrolig myk og mye vanskeligere å få på enn Focus Dailies, men så er det også den beste linsen jeg noen gang har gått med, så lenge jeg får den på.

Merker mye mindre til at jeg har en linse på, og får ikke problemer med tørrhet utpå kvelden heller. For meg er det absolutt verdt det å måtte bruke litt mer tid på å få den på.

Rimelig er den også, 203 kroner inkl porto fra Lenses4net.com.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg trenger lesebriller. Hvor er det best å ta synstest, og hvor mye koster det? Hva er ca.pris på briller?

Hvis du ikke har skjeve hornhinner og likt syn på begge øyne, kan du klare deg med lesebriller til 9,90 på nille. Har du "alt feil" slik som jeg hadde, blir det fort noen tusenlapper alt ettersom hvilken ramme og glasstype du velger. Jeg måtte ut med 6500 for brillene mine i fjor sommer. I forige uke trampa jeg på dem og kasta dem på sjøen...har tatt laseroperasjon og er kvitt "stilaset i ansiktet" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...