Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brille- og linsetråden !


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ARGH! X-n slo til meg idag og ødla brilla mine!! Må få retta de opp og satt i glassene igjen. Nå ere Linser every day :(

Hvorfor gjorde hun det? :p

 

Jeg bruker linser hver dag. Har brukt månedslinser som jeg tar ut hver natt i et par år nå elns. Men skal begynne med sånne som kan ha i natt og dag i 30 dager. Optikeren mente øynene mine trengte mer oksygen. Expensiiiiive 2500kr pr halvår :( Jeg må ha torisk linse på ene øyet. Har vel nesten -5 på ene øyet. Ser bare blurry uten briller eller linser.

Lenke til kommentar

+ 0,75 på begge øya + skjeve hornhinner..

 

brukte briller og linser før, men orka itte å bruke det mer så jeg har ikke brukt det på år og dag.. ser litt dårlig på tavla når jeg sitter bakerst i klasserommet :s

 

og nå vet jeg ikke hvor brilla min er lenger :s

og linser tørr jeg ikke å bruke.. med redsel av at styrken kan ha forandret seg ..

Lenke til kommentar
-1.25 på venstre og -1.75 på høyre. gjør som white og bruker briller om kvelden. disse endagslinsene blir jo så tørre uttover dagen :no:

Kan vel ikke vær noe særlig å gå rundt med såpass nærsynthet og i tillegg forskjelli syn på øynene? Jeg anbefefale linser du har på 1 mnd om gangen, om natten og. Du blir ikke tørr på øynene av de, og du slipper å rote inn på øyet hver dag..

 

De koster også ca det samme som daglinser :thumbup:

Lenke til kommentar

Bruker stort sett dagslinser, så har jeg noen vanlige briller jeg ikke gidder bruke og en heldekkende solbriller jeg bruker når øynene blir trette eller for følsomme.

har -4.00 på begge øynene, har til hensikt å rette på synet med (hjemmelaget :p)laser så jeg kommer inn dit jeg ønsker i militæret, på marinedykkerplassen =D

Edit.. Når jeg tenker over det så er jeg i tvil på at lysfølsomhet kan rettes på med laser, men, trenger vel kanskje ikke å fikse på det.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
-1.25 på venstre og -1.75 på høyre. gjør som white og bruker briller om kvelden. disse endagslinsene blir jo så tørre uttover dagen :no:

Kan vel ikke vær noe særlig å gå rundt med såpass nærsynthet og i tillegg forskjelli syn på øynene? Jeg anbefefale linser du har på 1 mnd om gangen, om natten og. Du blir ikke tørr på øynene av de, og du slipper å rote inn på øyet hver dag..

 

De koster også ca det samme som daglinser :thumbup:

Skjønner ikke helt hva du mener.. "Kan vel ikke vær noe særlig å gå rundt med såpass nærsynthet og i tillegg forskjelli syn på øynene" Er jo derfor jeg bruker linsene da..

Har tenkt på sånne døgnlinser, men når jeg snakket med optkeren om det så sa hun at det ikke var å anbefale..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...