Raste Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Men du kan seff bruke linser, bare at du må si at du har skjeve horhinner osv. Lykke til! Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg merket at jeg har begynt å se dårligere og dårligere, og gikk endelig på en synstest. Har aldri brukt briller eller linser før, og fant ut at jeg hadde -1,75 på begge øynene. Skal kjøpe meg et par briller i løpet av uken, og skal på linsetime neste uke Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Optikern ble jo sjokkert etter jeg tok ny synstest for 1-2 mnd siden, jeg hadde -0.75 på begge øyner ved Januars tiden og nå fikk jeg vite at jeg hadde 2.50 som er jo mye mer enn det jeg hadde. Fikk tilogmed kjeft fra optikern, nå får jeg ikke ligge og lese bøker lenger siden det ødelegger synet Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Wow, det gikk fort. Første gang jeg var hos optiker så hadde jeg -0.75. Dette er for 4 år siden, nå har jeg -2.25 Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Optikern ble jo sjokkert etter jeg tok ny synstest for 1-2 mnd siden, jeg hadde -0.75 på begge øyner ved Januars tiden og nå fikk jeg vite at jeg hadde 2.50 som er jo mye mer enn det jeg hadde. Fikk tilogmed kjeft fra optikern, nå får jeg ikke ligge og lese bøker lenger siden det ødelegger synet Jeg har merket at det har gått gradvis nedover med synet det siste året Endret 28. oktober 2007 av mortenmm Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Tenkt på noen år å ta laseroperasjon, og slippe linser osv. Lenke til kommentar
Xarus Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Optikern ble jo sjokkert etter jeg tok ny synstest for 1-2 mnd siden, jeg hadde -0.75 på begge øyner ved Januars tiden og nå fikk jeg vite at jeg hadde 2.50 som er jo mye mer enn det jeg hadde. Fikk tilogmed kjeft fra optikern, nå får jeg ikke ligge og lese bøker lenger siden det ødelegger synet Får man dårligere syn av databruk og spilling også kanskje ??.. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ja, vis du ikke sitter normalt. Opptikern sa at jeg måtte sitte 45 cm eller noe fra pc skjermen ellers kunne synet bli enda dårligere. Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Optikeren anbefalte meg å ta ut linsene og å sitte med briller når man sitter med dataen pga at man blir fort tørr på øynene. Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Da har jeg vært på linsetimen og alt gikk strålende, og optikeren anbefalte meg månedslinser. Det gikk helt fint å ta de inn og ut, så nå får vi se hvordan det går i morgen tidlig Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Husk at det er veldig viktig å rense månedslinsene hver gang du tar dem av. Porene blir fort tette, og dette kan føre til øyebetennelse/hornhinne betennelse over tid, noe som jeg fikk...... Er på mitt 9'ende år med linser nå, begynte på -1. er på -3,50 og -3.75 nå. Venter til jeg er ferdig med å studere før jeg tar en laser operasjon, siden synet ikke vil stabelisere seg før da. total waste hvis ikke. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Lurer på om det finnes en butikk elns som selger billige briller (som ser trendy ut) har nemlig et par som rett og slett ser heslige ut Husker ikke hva jeg har i syn blabla, fikk briller for 3 år siden men altså det står noen tall og ramme greier på brillene mine, står det styrken på glasset der også? Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Til neste år skal jeg bruke linser tenker jeg , men har indre skjeling så må operere først Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Fikk mine døgne rundt linser i poste, jeg trosser optikern ønske nå. Men ønsker å få prøve det siden det er mere lettvint og så slepper man å ta dem av på kvelden Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Fikk mine døgne rundt linser i poste, jeg trosser optikern ønske nå. Men ønsker å få prøve det siden det er mere lettvint og så slepper man å ta dem av på kvelden Jeg har døgnet rundt linser, men kan maks bruke dem 6timer om dagen. øynene mine tåler det ikke. Så ikke tro at det er problemfritt med disse linsene, er helt inviduelt om hvem som kan bruke dem. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Får du vondt i øyene når du bruker dem ell noe? Det er jo til døgnbruk så burde ihvertfall holde mere enn 6 timer. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) øynene mine blir veldig tørre. etter en lang periode med overdreven bruk, som jeg toppet med å sove med linsene, fikk jeg øye og hornhinne betennselse. Er veldig viktig å rense linsene hver gang du tar dem av, slik at du åpner porene i linsa. Endret 10. november 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
Raste Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Når jeg skal legge dem i etuiet, skal jeg ha rens oppi det eller bare ta på linsene og legge dem oppi? Må si at jeg ikke har merket tørrhet på øyene med døgne rundt linser, så nå blir det døgne rundt linser på meg vis jeg ikke merker noe annet snart Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 optikeren har ikke lært deg hvordan du renser linsene i hånda? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 optikeren har ikke lært deg hvordan du renser linsene i hånda? Nei, fordi jeg skulle ha dagslinser da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå