Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brille- og linsetråden !

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg merket at jeg har begynt å se dårligere og dårligere, og gikk endelig på en synstest. Har aldri brukt briller eller linser før, og fant ut at jeg hadde -1,75 på begge øynene. Skal kjøpe meg et par briller i løpet av uken, og skal på linsetime neste uke :)

Lenke til kommentar

Optikern ble jo sjokkert etter jeg tok ny synstest for 1-2 mnd siden, jeg hadde -0.75 på begge øyner ved Januars tiden og nå fikk jeg vite at jeg hadde 2.50 som er jo mye mer enn det jeg hadde. Fikk tilogmed kjeft fra optikern, nå får jeg ikke ligge og lese bøker lenger siden det ødelegger synet :p

Lenke til kommentar
Optikern ble jo sjokkert etter jeg tok ny synstest for 1-2 mnd siden, jeg hadde -0.75 på begge øyner ved Januars tiden og nå fikk jeg vite at jeg hadde 2.50 som er jo mye mer enn det jeg hadde. Fikk tilogmed kjeft fra optikern, nå får jeg ikke ligge og lese bøker lenger siden det ødelegger synet :p

Jeg har merket at det har gått gradvis nedover med synet det siste året

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar

Får man dårligere syn av databruk og spilling også kanskje ??..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husk at det er veldig viktig å rense månedslinsene hver gang du tar dem av.

Porene blir fort tette, og dette kan føre til øyebetennelse/hornhinne betennelse over tid, noe som jeg fikk......

Er på mitt 9'ende år med linser nå, begynte på -1.

er på -3,50 og -3.75 nå.

Venter til jeg er ferdig med å studere før jeg tar en laser operasjon, siden synet ikke vil stabelisere seg før da. total waste hvis ikke.

Lenke til kommentar

Lurer på om det finnes en butikk elns som selger billige briller (som ser trendy ut)

har nemlig et par som rett og slett ser heslige ut :p

Husker ikke hva jeg har i syn blabla, fikk briller for 3 år siden :p

men altså det står noen tall og ramme greier på brillene mine, står det styrken på glasset der også? :p

Lenke til kommentar
Fikk mine døgne rundt linser i poste, jeg trosser optikern ønske nå. Men ønsker å få prøve det siden det er mere lettvint og så slepper man å ta dem av på kvelden :p

Jeg har døgnet rundt linser, men kan maks bruke dem 6timer om dagen.

øynene mine tåler det ikke.

Så ikke tro at det er problemfritt med disse linsene, er helt inviduelt om hvem som kan bruke dem.

Lenke til kommentar

Når jeg skal legge dem i etuiet, skal jeg ha rens oppi det eller bare ta på linsene og legge dem oppi?

Må si at jeg ikke har merket tørrhet på øyene med døgne rundt linser, så nå blir det døgne rundt linser på meg vis jeg ikke merker noe annet snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...