Kallileo Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Da har jeg endelig fått tatt en synstest. Hadde gått ned veldig i venstre øye, men høyre var det nesten ikke noen forskjell på. Veit ikke hvilke tall det er, men jeg veit at det er på minus -sida. Jeg er nærsynt . Lenke til kommentar
Raste Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Fikk rettet opp i den bestillingen som jeg tullet med istad Har - 2 på begge øyene, men optikeren var redd for at jeg ville havne ned på -4 eller -5 siden jeg hadde gått ned altfor mye på 7 mnd. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Får min linser til mandag ;D, var på sånn syntest, skulle egentlig bare ha fargalinser.. men så fikk jeg vite at jeg så vist dårlig, jeg bare what? så nå skal få mine linser, hvor jeg skal se enda klarere visstnokk:) Men hvordan er prisen på syntest OG linser man kjøpr fra optikere.. Han har alerede bestilt, jeg fikk ikke rekt å si ifra hvor mye det ville komme på Lenke til kommentar
Raste Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Vis du skal ha linser så MÅ du ha en linsekontroll og linseopplæring, man får ikke linser før man har vist en optiker at du kan ta dem på og av så må du underskrive et papir at du har lært det osv. Synstest koster normalt rundt 350-450 kr. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 ah kk;p men hvem skal jeg gå til? en øyelege og hvor dyrt vil dt komme på? Lenke til kommentar
Panzerhanssen Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Har da ikke lest gjennom alle disse sidene, men de som vurderer laseroperasjon og ikke vet alt kan jeg vel kanskje hjelpe. Faren min tok laseroperasjon for et par år siden (2-4år?) og han ser utmerket den dag i dag. Det eneste kravet for å ta operasjonen jeg kan huske han snakke om da jeg spurte han var: Stabilt syn over en viss periode (noen år). Du må la være å bruke øya for mye de første dagene og blir da sengeliggende mesteparten av tiden. Hvis du føler at du ikke ser like bra som det du mener, kan du ta en synstes og få gratis oppretting ofc. Det som skjer under selve operasjonen er at du må se inn i et lys (laser assume) og se rett mot det, og det er visstnok ikke noe smerte involvert heller. Kjør hjem i taxi og som sagt, ta senga et par dager Vet ikke om alle visste dette, har hvertfall en god del venner som synes at dette var greit å vite Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 ah kk;p men hvem skal jeg gå til? en øyelege og hvor dyrt vil dt komme på? 9602638[/snapback] nei, bare gå til brille- og linsebutikk, der får du tatt synstest som Raste sa. men hvis du har veldig dårlig syn anbefaler jeg å gå til øye-legen, men det koster peng som sagt. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Nå¨koster også optiker penger å Prøv deg hos en optiker først eller sender dem deg til øye lege. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Nei jeg har ike noe dårlig syn, sist gang jeg var hos øyeleggen så sa ha at jeg hadde perfekt syn.. men så fikk jeg jo vite nå nettopp at jeg så litt uklart, på de bokstavene som var laaaaaaangt unna:) Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Nå¨koster også optiker penger å Prøv deg hos en optiker først eller sender dem deg til øye lege. 9605871[/snapback] joda, men øyelege-time er dyre... betalte 500 kr for 10 min sjekk. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Er så lei linser jeg nå, argggg. Er vel på 5 uka med linser, sitter nå å fortsatt ikke får ut den ene linse, har vel prøvd i ca 45 min. Hver eneste dag tar det vel 15-30 min å få dem inn, og 20-30 å få dem ut. Gikk fortere sist uke, men jeg sliter med å få opp øya nok til å få linsen in som vanlig Begynner å bli drittlei nå, øye er helt rødt og sårt under øye fordi jeg må presse så mye og hardt for å få fingrene inn til å prøvd å få tak på den Skulle ønske jeg greide å få den ut og inn like bra som mange her... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Husker jeg sleit like masse som deg når jeg fikk linsene. Nå får jeg inn begge linsene på 2min og ut igjen på et halvt Dette er etter 3år med linsene inn og ut hver dag, altså over 1000ganger har jeg tatt linsene inn og ut. Men trening gjør mester Lenke til kommentar
Raste Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Får den på hele tiden på første eller 2 forsøk, og jeg har kun hatt det i 4 uker tror jeg.... Hadde sånn kurs på vinteren i år, men da gikk alt til helvette så jeg dreit i det og gikk med dårlig syn i over et halvt år. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Husker jeg sleit like masse som deg når jeg fikk linsene. Nå får jeg inn begge linsene på 2min og ut igjen på et halvt Dette er etter 3år med linsene inn og ut hver dag, altså over 1000ganger har jeg tatt linsene inn og ut.Men trening gjør mester Jeg slet faktisk mindre når jeg fikk dem enn nå, akkurat nå får jeg den ikke ut, og har ikke lyst å prøve noe mer heller fordi det gjør så vondt :(På morgene går aldri linsene lett inn, når jeg tar dem ut av esken sin så setter dem seg ikke på fingern, alså dem slir av fingeren før jeg har sjanse til å få den inn. Dem går somregel inn, men somregel så sent at jeg kommer for sent på jobben :SFår den på hele tiden på første eller 2 forsøk, og jeg har kun hatt det i 4 uker tror jeg....Hadde sånn kurs på vinteren i år, men da gikk alt til helvette så jeg dreit i det og gikk med dårlig syn i over et halvt år.Hadde sånn kurs for ca 5-6 ukser siden nå, gikk på, men brukte såklart noen min da :)Hvor dumt/farlig er det å sove med endagslinsene ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Nå vet jeg ikke hvilke linser du har men er faktisk ganske stor forskjell på de. Husker jeg fikk noen nye linser fra optiker for noen måneder siden, og disse fikk jeg ikke på. De hang rett og slett ikke fast. Så du kan prøve å bytte til en anne type linser. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Husker jeg sleit like masse som deg når jeg fikk linsene. Nå får jeg inn begge linsene på 2min og ut igjen på et halvt Dette er etter 3år med linsene inn og ut hver dag, altså over 1000ganger har jeg tatt linsene inn og ut.Men trening gjør mester Jeg slet faktisk mindre når jeg fikk dem enn nå, akkurat nå får jeg den ikke ut, og har ikke lyst å prøve noe mer heller fordi det gjør så vondt :(På morgene går aldri linsene lett inn, når jeg tar dem ut av esken sin så setter dem seg ikke på fingern, alså dem slir av fingeren før jeg har sjanse til å få den inn. Dem går somregel inn, men somregel så sent at jeg kommer for sent på jobben :SFår den på hele tiden på første eller 2 forsøk, og jeg har kun hatt det i 4 uker tror jeg....Hadde sånn kurs på vinteren i år, men da gikk alt til helvette så jeg dreit i det og gikk med dårlig syn i over et halvt år.Hadde sånn kurs for ca 5-6 ukser siden nå, gikk på, men brukte såklart noen min da :)Hvor dumt/farlig er det å sove med endagslinsene ? Du kan få lettere betennelse på øyet og noe til som jeg ikke husker. Har sovet med endagslinse gjorde det på Tirsdag, merket ingenting. Lenke til kommentar
Ottesen Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Betennelse eller noe tror jeg at jeg har alt, gjør vondt å prøve å ta ut linsa. Og er meget rød på øye. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Husker jeg sleit like masse som deg når jeg fikk linsene. Nå får jeg inn begge linsene på 2min og ut igjen på et halvt Dette er etter 3år med linsene inn og ut hver dag, altså over 1000ganger har jeg tatt linsene inn og ut.Men trening gjør mester Jeg slet faktisk mindre når jeg fikk dem enn nå, akkurat nå får jeg den ikke ut, og har ikke lyst å prøve noe mer heller fordi det gjør så vondt På morgene går aldri linsene lett inn, når jeg tar dem ut av esken sin så setter dem seg ikke på fingern, alså dem slir av fingeren før jeg har sjanse til å få den inn. Dem går somregel inn, men somregel så sent at jeg kommer for sent på jobben :SFår den på hele tiden på første eller 2 forsøk, og jeg har kun hatt det i 4 uker tror jeg....Hadde sånn kurs på vinteren i år, men da gikk alt til helvette så jeg dreit i det og gikk med dårlig syn i over et halvt år.Hadde sånn kurs for ca 5-6 ukser siden nå, gikk på, men brukte såklart noen min da :)Hvor dumt/farlig er det å sove med endagslinsene ? Du kan få lettere betennelse på øyet og noe til som jeg ikke husker. Har sovet med endagslinse gjorde det på Tirsdag, merket ingenting. Har også sovet med endagslinse på, det gikk helt fint egentlig. Fikk en masse gul gugge på øynene eneste. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Er nok ikke farlig å sove med engangslinser i seg selv. Er bare at du blir lettere mottagelig for virus og betenelse. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 18. oktober 2007 Del Skrevet 18. oktober 2007 Jeg bruker endagslinser også, har egentlig gått heilt fin, men om morgenen har jeg følt at det var på tide å ta de av, etter ti min uten linser har det gått greit å ta på nye Hvordan er det med bestilling av linser på nett, er det mye billigere? Tips til sider? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå