Kurt P Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Her kan vi som ( og de som har veldig lyst til å være med som ikke) bruker linser/briller, snakke om emnet, og andre ting angående synet vårt. Kanskje noen har fått informasjon om nye operasjoner eller nye typer linser/briller som kommer/akkurat har kommet på markedet. Jeg har nå litt rart syn jeg da.. På høyre øyet har jeg : - 1,5 (linse) og samtidig har jeg litt skjeve hornhinner der. (men dette korrigerer ikke linsa jeg bruker ) Må få ordna det snart. På venstre øyet er det en del værre : der har jeg grusomt skjev hornhinne, og ikke nok med det, så er ikke hornhinne like skjev over hele hornhinna. Jeg har en øyesjukdom der som jeg ikke husker navnet på. Dette gjør at venstre øyet kun ser uklart som fy og er langt under grensen for å kunne leve et "normalt" liv med. Jeg har heller ikke noen linse eller briller som korrigerer dette, for jeg klarer meg greit nok med "kun høyre øyet" .. hehe... Men jeg har funnet ut i det siste at jeg ser nok en godt hakk dårligere enn det som er normalt. Må snart til å skjekk og få ordna dette.. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Bruker briller påSkolen og hjemme, Linser når jeg går ut. Tar vel laser når jeg blir gammel nok og føler at jeg vil det. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Rundt -5 på begge øynene her. Ikke noe mer galt med dem enn det. Bruker linser. Lenke til kommentar
total Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 bruker 9-månederslinser (er vel egentlig 6-mnd, men varer lengre) Er fornøyd med det for de er såpass enkle å sette på. Prøvde megpå endagers-linser, men de var så tynne at de forsvant oppunder øyelokket.. Bruker kun briller når jeg er fyllesjuk og ikke gidder å ta på linser Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har problemer med samsynet slik at ting fort blir dobbel. Trenger derfor lesebriller, men er ikke så flink til å bruke de. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Briller -2,25 og -2,75, og skjeve hornhinner. Prøvde linser, men fyfaen... folk har forskjellige øyne! Hos noen går det rett på, mens jeg var til tre (3!) opplæringstimer hos øyelegen, og etter mye gråt og tenners gnissel var det eneste jeg oppnådde såre øyne. Fikk de faen ikke på om det smalt. (og jada... det blir bedre etterhvert... alle sier det, men jeg jeg gidder ikke å dille mer med det. Briller funker utmerket!) Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 briller er sexy bfisk har bare -1,25 på høyreøyet og litt mer på det venstre jeg da. Så jeg gidder ikke bruke noe når jeg trener osv. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Briller -2,25 og -2,75, og skjeve hornhinner. Prøvde linser, men fyfaen... folk har forskjellige øyne! Hos noen går det rett på, mens jeg var til tre (3!) opplæringstimer hos øyelegen, og etter mye gråt og tenners gnissel var det eneste jeg oppnådde såre øyne. Fikk de faen ikke på om det smalt. (og jada... det blir bedre etterhvert... alle sier det, men jeg jeg gidder ikke å dille mer med det. Briller funker utmerket!) Om du har lyst å prøve linser igjen, kan jeg anbefale den typen som sitter på øyet en måned i slengen. sover med dem og alt, merker stort sett ikke du har dem på. De er laget av en slags silikon og puster, så de er mye mer behagelig en de andre linsetypene jeg har brukt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har brukt linser i 6 år, funker fett. Bruker briller på kveldene, som nå. Deilig det også. - 2 på venstre og - 2.25 på høyre. Ikke noe skeive hornhinner her, men jeg har et arr på venstre øye. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) -1.25 på begge øyne, og litt skjev hornhinne på det venstre. BRILLER " " Endret 2. november 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
hbrn Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 LensWay - Nettbutikk med et stort utvalg i linser, billige og raske på levering. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 h: -1 v: -1.25. skjeve horhinner.. bruker briller, men vurderer laser, eller overgang til linser snart.. Gidder ikke bruke briller til annet enn pc / lesing ( dumme meg ), så vær morgen misser jeg bussen fordi jeg ikke klarer å lese hvilket nummer den har Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Er ikke sånn veldig nærsynt, men er vant med å bruke briller.Hvis jeg tar dem av ser jeg ingenting. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har -2 på begge øynene, og skjev hornhinne på høyre. Bruker linser på skolen og på diverse annet, som f.eks. fotballtreninger og -kamper. Hjemme bruker jeg som oftest briller Lenke til kommentar
hans A Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Når det gjelder laserbehandling er det jo kommet nye typer lasere. Dvs at de kan finjustere krumningen på øyet mer nøyaktig enn tradisjonell laser. Slik at man kan få bedre syn med laserbehandling enn med bruk av linser/briller. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Når det gjelder laserbehandling er det jo kommet nye typer lasere.Dvs at de kan finjustere krumningen på øyet mer nøyaktig enn tradisjonell laser. Slik at man kan få bedre syn med laserbehandling enn med bruk av linser/briller. Betyr dette at man kan kaste brillene helt? Med tidligere laserbehandling måtte man i beste fall bruke lesebriller tror jeg Edit: liten leif Endret 2. november 2004 av likferd Lenke til kommentar
hans A Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Betyr dette at man kan kaste brillene helt?Med tidligere laserbehandling kunne måtte man i beste fall bruke lesebriller tror jeg Søk litt på nettet så finner du svar på det. Det er stort sett bare gamle folk som må bruke lesebriller. Det har med alderen å gjøre. Ikke om du har dårlig syn eller ikke. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Godt å høre! Kansje jeg griller øynene om et par år da :!: Lenke til kommentar
magio Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har vel -2 på venstre og -1.5 på høyre + skjeve hornhinner. Bruker dagslinser da jeg trener og er mye ute uansett vær. Noe som er veldig bra er at jeg ikke trenger å bruke linser som korrigerer de skjeve hornhinnene da jeg ikke merker forskjell på de to linsene Penger spart Fikk linsene for litt under 2mnd, men sliter litt med å få linsen inpå det venstre øyet, det høyre går på første forsøk, men med det venstre kan jeg ofte stå og prøve noen minutter før jeg får den inpå. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 -0.5 på venstre og -0.75 på høyre, skjeve hornhinner på begge øynene. Gidder ikke bruke linsene mine lengre, er så drit lei å ta de av og på! Hender en sjelden gang de går på om jeg skal se på kino. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå