Gå til innhold

AMD 64 PC gjennom jobben.

Anbefalte innlegg

DataFMT: du sa at det ikke er behov for hd-rammer når du kjøper seagate? Må si meg uenig der. Syns at skrive/lese-støyen på de nyeste diskene (over 120giga) er over det jeg setter pris på. En strikkramme fikser dette på et blunk.

Ellers kan jeg ikke se poenget med å kjøpe et R9600 for så å kjøpe en passiv kjøler til dette. Da får du lite for pengene. Mindre enn med et R9200 også.

Bare sånn til ettertanke ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er vitsen i å kjøpe et seperat skjermkort, du kan jo bare bruke det som er integrert på hk og spare en tusenlapp? Kan hende det vil bruke en liten del av cpu, men hva har nå det å si når man har en 2GHz+ cpu?

Bytt heller ut skjermkortet med en ekstra minnebrikke av samme merke, slik at windows kan kose seg med en større sidevekslingsfil på RAM :thumbup:

Lenke til kommentar

Mye input her, men jeg kunne tenkt meg at du presiserte hva du skal bruke den til?

Du sier at den ikke skal brukes til spilling, greit, men hva annet? Surfing, nettbank, fotoredigering, 3d-modellering, database... Alt dette har stor effekt på hva du egentlig trenger av ram, cpu m.m.

Sånn som forslagene ligger nå så har du en killer CPU (AMD Athlon 64 3500) med "dårlig" skjermkort. Er det unødvendig med så bra CPU, trenger du bare en budsjett-pc?

Dette gjelder stort sett alle "hjelp til kjøp av pc"-trådene, folk sier ikke hva de skal bruke pc'ene sine til, og alle foreslår CPU'er på 3400+ og minimum 6800GT/X800Pro. Sjekk behovet før du kjøper ;)

Edit:leifer

Endret av Skee
Lenke til kommentar

OMG!

Kjøp billig-billig skjermkort til den om den ikke skal brukes til spill. Radeon 9000 eller noe annet til rundt 600 kroner holder i lange baner for de fleste. Passiv kjøler (uten vifte) er også populært blandt folk som ikke skal spille.

Jeg ville nok heller gått for en sempron-løsning på socket 754 for å kutte prisen enda mer. Da har det ikke så mye å si hva slags minne du velger heller. Spinpoint-diskene til samsung er stillegående og passe kjappe.

Lenke til kommentar

Mange gode forslag her!

PC'en skal først og fremst brukes til office pakke. Videre vil bilderedigering, og kanskje videoredigering etter hvert bli aktuelt.

Grunnen til at jeg valgte socket 939 var at PC'en skulle være framtidsrettet, for det blir ikke skiftet maskin så ofte i min familie. I tillegg har den 3500+ gått ned nesten 1000 kroner i oktober. Hadde de hatt 3000+ for 939 hadde jeg nok gått for den, men jeg fikk beskjed om å bestille nå. Var noe med ADSL kontrakten eller.no.

Lenke til kommentar
Jeg er enig med Skee. Hvis du ikke skal spille, holder det lenge med en budsjett pc. Men styr unna onboard skjermkort. De er så dårlig at de ofte ikke klarer å spille av divx med.

Herre gud.. det må være den største vitsen jeg har lest på lenge! Det er ikke noe problem å kjøre divx på et onboard skjermkort! Men, skal man få best ytelse ut av onboard skjermkort er det en fordel å kjøre doble minnekanaler (correct me if I'm wrong, men det var i alle fall slik på Nforce2 chipsettene osv). Synes det er dumt at dere villeder folk med sånne uttalelser, uten å komme med noe form for dokumentasjon!

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

når disse prosessorene kommer er det vel ikke lenger noen tvil om hvilken socket som er best (på AMD.. tørr ikke påstå annet).

Steget opp til s939 blir ikke mange lappene med disse billigalternativene, og hovedkort rett over 1000-lappen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...