DataFMT Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hei, siden jeg ikke har så veldig stor erfaring med AMD 64 enda, og denne maskinen ikke er til meg, spør jeg dere før jeg bestiller; Passer disse delene sammen (kom gjerne med erfaringer)? ADA3500AWBOX AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz HT Socket 939 512KB Cache, Boxed 7 1 999,- ST3200822AS Seagate 200GB Barracuda 7200.7 SATA HDD 7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, Serial ATA150 20+ 798,- K8N NEO2 PLATINUM MSI K8N NEO2 PLATINUM S939 Hovedkort nForce3 250 Ultra, ATX, RAID, GbLAN, FW 4 975,- OCZ400512EL OCZ 512MB DDR PC3200 EL 512MB x 1, 400Mhz, CL2 2 600,- CGA-P968TVD Club3D Radeon 9600 PRO 128MB Skjermkort 8X AGP, 128BIT, DDR, CRT+TV+DVI, Retail Ubekreftet 05-11-2004 657,- BX-02B-B-SL Chieftec BX Midi Tower kabinett SORT ATX, 360W power, Med dør Best.vare 1 dager 709,- 5081 kroner eksklusiv mva. AMD 64 skal vistnok være ganske kjær på ramvalg, går det greit med disse eller skal jeg velge noe annet? Er hovedkortet ok? Er den Chieftec 360W strømforsyningen nok til denne maskinen? Bråker boxed kjøleren? Kom gjerne med forslag, men husk å si hvorfor. Dette skal ikke bli en spill PC. Det er også preferabelt å kjøpe fra MPX.no fordi jeg vil ha alt på en faktura. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jada, alt funker fint sammen. Synes PCen så fin ut, jeg. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 jepp bra den. men hvorfor bruke så mye penger på prossesor? du får jo ikke bruk for det når du ikke har feks mer minne! Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 jepp bra den. men hvorfor bruke så mye penger på prossesor? du får jo ikke bruk for det når du ikke har feks mer minne! Jeg tenkte sånn at det var lettere å bygge ut ram'en senere enn CPU Det var heller ikke så mange CPU'er å velge i på socket A. Lenke til kommentar
Lizzard] Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 jepp bra den. men hvorfor bruke så mye penger på prossesor? du får jo ikke bruk for det når du ikke har feks mer minne! Jeg tenkte sånn at det var lettere å bygge ut ram'en senere enn CPU Det var heller ikke så mange CPU'er å velge i på socket A. socket A? er du full eller? sparer litt på og gå ned til 3400, 3200 =) jeghadde kjøpt meg et 6800 gt kort det er definitivt vært det Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 ang minne så har socket 939 doble minnekanaler så du må ha brikker parvis for og få utnyttet ytelsen og du bør kjøpe 2 brikker med en gang så ikke du får problemer pga forskjellige rambrikker, og 1Gb er nesten et must i dag. Jeg ville heller gått for et 9800pro skjermkort da dette gir mye mer ytelse for pengene enn et 9600pro. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Så bra ut systemet ditt. Men - siden du ikke er ute etter en spill-pc er det ikke nødvendig med et slikt skjermkort. Gå heller for noe med passiv kjøler så slipper du den irriterende lyden av vifta. Radeon 9200 f.eks vil duge fint. Chieftec PSU'en skal duge til ditt oppsett, ja. Kan ikke si noe om hvor mye boxed-kjøleren bråker, men du får nok en mer stillegående kjøler om du kjøper den separat. Vil også anbefale at du legger en hundrings i hd-ramme. Den typen med strikk-oppheng. Du finner ikke mer vel anvendte penger. Et par stillegående vifter for å trekke varmluft ut av kabinettet kan også være lurt. Ikke gå for noen som er oppgitt til mer enn 20dB støynivå. Jo lavere, jo bedre. Viftene trekker ut varmluften uansett hvor tregt de går. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 OCZ er flott minne til a64, har 3500+ og msi k8n neo2 platinum med ocz pc3200 EL rev.2 som kjører på cl2-2-2-5 og det sparker unna har ikke hatt noen form for problemer, er kun misfornøyd med layout på hovedkortet det må være designet i fylla. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 ' date='02/11/2004 : 01:02'] jepp bra den. men hvorfor bruke så mye penger på prossesor? du får jo ikke bruk for det når du ikke har feks mer minne! Jeg tenkte sånn at det var lettere å bygge ut ram'en senere enn CPU Det var heller ikke så mange CPU'er å velge i på socket A. socket A? er du full eller? sparer litt på og gå ned til 3400, 3200 =) jeghadde kjøpt meg et 6800 gt kort det er definitivt vært det Han presiserte at dette _ikke_ skulle være en spill-pc, hva er da vitsen med 6800 gt skjermkort? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 ,02/11/2004 : 01:02] jepp bra den. men hvorfor bruke så mye penger på prossesor? du får jo ikke bruk for det når du ikke har feks mer minne! Jeg tenkte sånn at det var lettere å bygge ut ram'en senere enn CPU Det var heller ikke så mange CPU'er å velge i på socket A. socket A? er du full eller? sparer litt på og gå ned til 3400, 3200 =) jeghadde kjøpt meg et 6800 gt kort det er definitivt vært det Han presiserte at dette _ikke_ skulle være en spill-pc, hva er da vitsen med 6800 gt skjermkort? Det er bare tull Men ville kosta på den noe litt bedre enn et 9200 kort for det.. Et 9600pro kort eller no så den ihvertfall har muligheten til å kjøre et spill eller 2. Er litt kjipt å ha en ny kraftig maskin som ikke har sjangs i havet til å kjøre et eneste spill. Er ikke sikkert den skal brukes noe særlig til det. Men det er greit å ha muligheten til det. Hvem vet kanskje han får et Kick på Nfsu 2 når det kommer...? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Men ville kosta på den noe litt bedre enn et 9200 kort for det.. Et 9600pro kort eller no så den ihvertfall har muligheten til å kjøre et spill eller 2. Er litt kjipt å ha en ny kraftig maskin som ikke har sjangs i havet til å kjøre et eneste spill. Er ikke sikkert den skal brukes noe særlig til det. Men det er greit å ha muligheten til det. Hvem vet kanskje han får et Kick på Nfsu 2 når det kommer...? Har selv et 9200-kort i min A64 3000+, og jeg har enda ikke oppdaget et spill jeg ikke kan kjøre Men nå er ikke 1600*1200 16xAA/AF noe jeg brenner for. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 ang minne så har socket 939 doble minnekanaler så du må ha brikker parvis for og få utnyttet ytelsen og du bør kjøpe 2 brikker med en gang så ikke du får problemer pga forskjellige rambrikker, og 1Gb er nesten et must i dag. Must og must. Har 512 MB på min maskin hjemme. Har ingen problemer med å surfe, tekstbehandle, ja endog spille. Går helt fint det. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 ' date='02/11/2004 : 00:02'] jepp bra den. men hvorfor bruke så mye penger på prossesor? du får jo ikke bruk for det når du ikke har feks mer minne! Jeg tenkte sånn at det var lettere å bygge ut ram'en senere enn CPU Det var heller ikke så mange CPU'er å velge i på socket A. socket A? er du full eller? sparer litt på og gå ned til 3400, 3200 =) jeghadde kjøpt meg et 6800 gt kort det er definitivt vært det uuugh, tenkte Socket 939 og skrev Socket A Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Det var mange fine forslag her Det skal vurderes sterkt å kjøpe enda en RAM-brikke hvis det gir mye bedre ytelse. Problemet her var vel at brikke må være like, og da blir det jo et problem hvis man ikke finner igjen helt samme brikke senere. Jeg ser at skjermkortet ikke er inne enda, så det er mulig jeg velger et annet en pga. det. 9200 er et reelt alternativ på grunn av passiv kjøleløsning, men det er jo mindre skjermkort for pengene. PC'en skal brukes til multimedia og hjemmekontor PC, så noe bedre enn 9600 pro vil jeg tro er helt unnødvendig. Hvis det noen gang skulle bli nødvendig er det jo lett å bytte ut. HD-ramme tror jeg ikke det trengs siden det er en Seagate disk. Jeg tenkte å slenge med to vifter; en som trekker inn luft forran harddisken, og en bak i kabinettet som trekker ut like under PSU. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei du. Om ikke lenge kommer AMD med en Athlon 64 3000+ (939) prosessor. Den kommer til å ligge på 1500 kr. Kjøp ingangs modellen her og så kan du oppgradere om et år eller to. Dessuten kommer det snart hk som kan kombinere socket 939 og PCIe port til skjermkort. Skjermkort med AGP port kommer til å bli utfaset i løpet av neste år. Da er det dumt å satse på et hk som man ikke får fatt i skjermkort til. Både Abit og MSI har slike kort på trappene. Men det er nå alltid sånn at hvis man venter, så kommer det nye ting og prisene faller. Men dette mener jeg at det er verdt å vente på. Det er det i vertfall mange her på forumet som gjør. Når det gjelder skjermkortet ditt, så er 9600 Pro et veldig bra valg, blant budsjett kortene. Jeg syns det er lurt å spare her og heller satse på 1 Gig ram. Ramprisene synker lite, så her er det ofte lurt å fleske til med en gang. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Hei du. Om ikke lenge kommer AMD med en Athlon 64 3000+ (939) prosessor. Den kommer til å ligge på 1500 kr. Kjøp ingangs modellen her og så kan du oppgradere om et år eller to. Dessuten kommer det snart hk som kan kombinere socket 939 og PCIe port til skjermkort. Skjermkort med AGP port kommer til å bli utfaset i løpet av neste år. Da er det dumt å satse på et hk som man ikke får fatt i skjermkort til. Både Abit og MSI har slike kort på trappene. Men det er nå alltid sånn at hvis man venter, så kommer det nye ting og prisene faller. Men dette mener jeg at det er verdt å vente på. Det er det i vertfall mange her på forumet som gjør. Når det gjelder skjermkortet ditt, så er 9600 Pro et veldig bra valg, blant budsjett kortene. Jeg syns det er lurt å spare her og heller satse på 1 Gig ram. Ramprisene synker lite, så her er det ofte lurt å fleske til med en gang. Hei Det som er litt synd er at jeg må bestille nå. Men det er jo ikke værre enn at man skifter HK når den tid kommer (hvis det blir nødvendig med PCI express). Jeg kommer til å bestille senere i dag. Jeg sitter nå å vurderer hva slags skjermkort jeg skal velge siden mange sier at radeon 9600 bråker litt. Mulig det blir 9200. Det er jo ikke det værste kortet det heller, og han kommer aldri til å spille likevel. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Et bittelite spørsmål; Jeg trenger ikke REG eller ECC minne til dette hovedkortet da? Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Jeg vurderer.... Kingston 512MB DDR PC3200 HyperX Kit 256MB x 2, 400MHz, CL2, "2-3-2-6-1" ....i stedet for den andre rammen da jeg kan kjøre dual channel. Men verken minnemodulene eller strømforsyningen er listet i testreporten for hovedkortet. Vil det de fungere sammen? Lenke til kommentar
Revox Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei du. Om ikke lenge kommer AMD med en Athlon 64 3000+ (939) prosessor. Den kommer til å ligge på 1500 kr. Kjøp ingangs modellen her og så kan du oppgradere om et år eller to. Dessuten kommer det snart hk som kan kombinere socket 939 og PCIe port til skjermkort. Skjermkort med AGP port kommer til å bli utfaset i løpet av neste år. Da er det dumt å satse på et hk som man ikke får fatt i skjermkort til. Både Abit og MSI har slike kort på trappene. Men det er nå alltid sånn at hvis man venter, så kommer det nye ting og prisene faller. Men dette mener jeg at det er verdt å vente på. Det er det i vertfall mange her på forumet som gjør. Når det gjelder skjermkortet ditt, så er 9600 Pro et veldig bra valg, blant budsjett kortene. Jeg syns det er lurt å spare her og heller satse på 1 Gig ram. Ramprisene synker lite, så her er det ofte lurt å fleske til med en gang. Hei Det som er litt synd er at jeg må bestille nå. Men det er jo ikke værre enn at man skifter HK når den tid kommer (hvis det blir nødvendig med PCI express). Jeg kommer til å bestille senere i dag. Jeg sitter nå å vurderer hva slags skjermkort jeg skal velge siden mange sier at radeon 9600 bråker litt. Mulig det blir 9200. Det er jo ikke det værste kortet det heller, og han kommer aldri til å spille likevel. Bestill en passiv kjøler til 9600 kortet så blir den fin. Microplex.no eller 3Dfxcool.no har dette for en ikke så alfor dyr penge. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 bestill en 9600 pro Ultimate edition (eller bare et vanlig som er vifteløst? jeg ville vurdert samsung disker da disse er de stilleste på markedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå