aemil Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 En venn av meg reformaterte primary harddisken sin for en liten stund siden, og la inn XP på slave-harddisken sin (uten å ha reformatert slaven). Etter det bytta han jumper så den som var slave ble primary, men når han starter pcen, står det: "Operating system not found". Når han booter til DOS, og bruker et program som heter killdisk (som han også brukte til å reformatere), så finner det prgrammet windows og resten av filene på harddisken. Hvorfor vil ikke XP boote da? På forhånd takk. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 I c:\boot.ini blir path'n til Windows Xp gitt via hdd\partisjon etc... Når han byttet jumper, så endret han et av parameterene der. Derfor finner ikke boot-agenten til Windows Xp igjen katalogstrukturen sin. Finnes en del guider ol. på nettet for redigering av boot.ini. www.programmer.no har en ganske god guide. Sannsynligvis er det et 1-tall som skal endres til et 0-tall. Slave => primary. En stund siden jeg gjorde dette sist, så les litt før du begynner å redigere Lenke til kommentar
skille Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Om det forrige tipset ikke virket, kan det være partisjonen som ikke er satt som aktiv. Boot med oppstartsdiskett, kjør fdisk og sett disken som aktiv.. -Trond Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 eller gjør ganske enkelt slik. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 I c:\boot.ini blir path'n til Windows Xp gitt via hdd\partisjon etc...Når han byttet jumper, så endret han et av parameterene der. Derfor finner ikke boot-agenten til Windows Xp igjen katalogstrukturen sin. Finnes en del guider ol. på nettet for redigering av boot.ini. www.programmer.no har en ganske god guide. Sannsynligvis er det et 1-tall som skal endres til et 0-tall. Slave => primary. En stund siden jeg gjorde dette sist, så les litt før du begynner å redigere Men det virka ikke før han bytta jumper heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå