Gå til innhold

Halloween i Norge - Galt eller riktig?

Anbefalte innlegg

Skru av lysa som syntes fra veien, parker bilen hos nabon og ikke åpn opp døra om noen fortsat prøver lykken.

Eller ha en kartong med rotten frukt eller egg klar til motangrep om noen prøver og kaste. Eller du kan ha et balltre klart som du løper løpsk ut med mens du sikler og ser gal ut.

Eller du kan skygge dem hjem og si ifra til foreldrenne og forlange at de skal vaske opp ellers truer du med anmeldelse grunnet hærverk.

Eller du annskaffer deg en stor skummel hund som du lar stå i bånd forran ved ingangen. Også setter du opp et skilt som sier vokt dem for hunden.

Syntes det er tull når en gjør hærverk hvis en ikke får no godteri. Ellers har jeg ikke no imot at små barn går rundt.

Godt sagt!:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg er verken for eller imot halloween. Kunne ikke bry meg mindre. Vil noen feire det så må de bare gjøre det. Litt rart at så mange er imot egentlig. Hadde det vært noe annet som f.eks uslimsk tradisjon det var snakk om så hadde ikke folk vært så mye imot. Husker det var en tråd der noen klaget over muslimene og da var det mange som forsvarte med at det var bra med litt kulturer fra andre land og noe greier. Jaja :shrug:

Anyways synes vi burde innføre piñata kulture til gebursdagene. :mrgreen:

Lenke til kommentar

få halloween faenskapet ut av vårt land ... det og det fjasete valentines day ... få det bort. Kun innført for å fylle noen teite bokhandlere sine kassa apparater.

i utgangspunktet driter jeg oppi hva andre driver med, men når det prakkes på meg så blir eg bare irritert. Kun jehovas vitne er værre (men dog enklere å bli kvitt - fyr opp no satanmusikk ).

Lenke til kommentar

Halloween er det største sprøytet jeg vet om! Enda en måte for den grådige handelsstanden å forsøke å lure fattige barnefamilier, med billige triks.

Som om vi trenger mer kjøpepress i dagens samfunn, der forskjellene øker for hver dag.

Forøvrig synes jeg det er noe herk at små snørrunger kommer å banker på døra, og plager meg en søndagskveld. For ikke å snakke om pubertale 13,14 eller 15 åringer som tigger om smågodt!!

Her i hjemmet ble de ikke godt mottatt for å si det sånn!

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot Halloween, kun de ungene som kaster egg...de får juling om de kaster på rutene her. Driter i hvor gamle de er, om de gjør sånt så får de juling, punktum.

Gikk fint i år da. Det ringte på et par ganger men jeg åpnet ikke.

Lenke til kommentar
Halloween er det største sprøytet jeg vet om! Enda en måte for den grådige handelsstanden å forsøke å lure fattige barnefamilier, med billige triks.

Som om vi trenger mer kjøpepress i dagens samfunn, der forskjellene øker for hver dag.

Det er iallfall fint at handelsstanden har fått gjennomslag for noe, så får grådige, destruktive sosialister syte så mye de vil over hvordan dette vil øke forskjellene mellom klassene...

Da er det faktisk noe positivt med halloween-feiringen i Norge!

Lenke til kommentar

Halloween er det perfekte markedsføringstrikset...

(u)"helligdag" direkte rettet mot unger.

Snop og godter involvert, samt mye dyre kostymer og slikt som ofte blir kastet hvert år..

Og hvis foreldra er smarte nok til å unngå det, kommer ungen til å grine fordi "alle de andre ungene" får gjøre det...noe som fører til at selv disse "må" gjøre noe halloween relatert...

Lenke til kommentar

Jeg så plutselig dette:

Skal bli spennende å se hva JoachimR sier om dette
Så jeg får vel nesten svare litt kort, selv om dette ikke er hva jeg gidder å bruke mye tid på..

Mulig at handelsstanden har fått denne tradisjonen innført her i No, men hva så? Kapitalismen fungerer. Det finnes et marked. Kan det bli bedre?

Forøvrig så opplevde jeg aldri bøll på en ekte amerikansk halloween, de fleste barna som gikk rundt hadde med en forelder, og det var bare små barn som gikk rundt. Slik bør det også være, trick or treat er for barn, ikke ungdom. Dessuten er denne eggkastingen og slikt tull ikke et nødvendig element, og bør derfor lukes ut. Men ellers, gjerne for meg.

Nå skal det også nevnes at mamma hadde kjøpt inn diverse godteri, men i år, så kom det INGEN barn på døren vår.. (var selv borte, så vet ikke, men regner med at de hadde hørt det om det var noen utenfor). Ingen turte å gå opp til oss, så da får Joachim kose seg med godteri. :)

Lenke til kommentar

ehm? Det finnes ett marked? Det har blitt skapt ett behov som handelsstanden har fylt. Jeg er enig med MrLee: "(u)"helligdag" direkte rettet mot unger."

For å sitere Nancy Shalek, sjef for Shalek Advertising:

På sitt beste får reklame folk til å føle at uten produktet deres, er du en taper ... Barn er veldig følsomme for dette.

Og det er vel nettopp dette som er blitt gjort her til lands med Halloween, bare ikke med ett enkelt produkt, men med en hel fåkkings tradisjon.

Lenke til kommentar
Og det er vel nettopp dette som er blitt gjort her til lands med Halloween, bare ikke med ett enkelt produkt, men med en hel fåkkings tradisjon.

God jul. Jeg har forresten lite til overs for alle slike "tradisjoner" som halloween, morsdag og farsdag, ellers takk.

Kommers, kommers, kommers!

:w00t:

Lenke til kommentar

God jul. Jeg har forresten lite til overs for alle slike "tradisjoner" som halloween, morsdag og farsdag, ellers takk.

Dagens julefeiring er noe av det samme, bare at det har pågått mye lengre enn halloween.

Morsdag og farsdag er dager laget for å være forbruksdager. Artig igrunn.

Lenke til kommentar
Det er blitt skapt et marked - ja. Markedet er ikke engang mettet. Så la folk få velge selv, det er ikke tvang om å feire halloween. :)

Poenget er jo at handelsstanden skaper ett behov man tidligere ikke har hatt for å få folk til å forbruke mer og mer og mer som man ikke trenger.

Hva mener du med at markedet ikke er mettet? Prøver du å si at det er mulig å sakpe ett enda større behov blant enda flere mennesker?

La folk velge selv, ja for all del. Jeg vil bare hindre reklamekukene i å skape irrasjonelle behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...