Mads-b Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg torturerte den "nygoopede" CPUen min for å sjekke tempene... Ble egentlig litt glad På en Palomino 1900+ meg kjøler beregnet på duron 1,2 GhZ fikk jeg temper (MBM5) på 45 idle og 55 load problemet er, at når jeg hadde torturert i ett minutt, kom feilen ved 55C: FATAL ERROR: Rounding was 0,4999084473 expected less than 0,4. Hardware failure detected, consurt stress.txt file. Hva er dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Det er det det står; Hardware failure. En eller annen komponent i maskinen din har feilet. Mest sansynlig CPU eller minnet. Vil tippe CPU hvis du har dårlig kjøling. Edit: Temperaturmålingene til HK må som regel ta's med noen kilo salt. Endret 1. november 2004 av sedsberg Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 spørsmålet er: hvorfor har CPU feilet? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 spørsmålet er: hvorfor har CPU feilet? -Varme -Ustabile spenninger -Komponenter som ikke går godt sammen -Feil på hk -Feil på cpu -Feil på ram -Virus -Spyware -Annen software -Tilfeldigheter Det jeg prøver å si er at det er et par dusin ting som kan være galt. Du får prøve å feilsøke litt. Bytte litt om på ram'en. Sjekke bios innstillinger osv. Mao en hel kveld med kjempemorsom data miksing og triksing. Reine julekvelden Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 høres gøy ut kan komme tilbake til dere når jeg har rotet nok..... Lenke til kommentar
Templar Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Prøv at øke spenning til CPU. Kjør memtest til å utelukke minnet. Simon Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Prøv at øke spenning til CPU. Hvis det er pga. dårlig kjøling (duron-kjøler) så er det det siste han bør teste! Da bør han heller åpne kabinettet og sette det under et åpent vindu eller noe for ¨få ned tempen, og så teste igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå