Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sinnsykt router problem..... igjen


Anbefalte innlegg

Vil bare spørre for sikkerhets skyld:

 

1. Har du koblet fra alt utenom den pc'en du skal konfigurere ifra?

2. Lyser det på routeren at den har "kontakt" på den porten nettverkskabelen står i?

3. Har du prøvd å koble til annen port i routeren

4. Har du prøvd å gå inn i command, og skrevet ipconfig /release, og ipconfig /renew?

 

Får du ikke ip da, så er det nok klart at den ikke fungerer...

Kan være jeg har oversett noe i de forrige innleggene, så beklager hvis jeg spør om noe som allerede er besvart.

 

 

 

bertie

 

1. Ja. Funket det? Nei

 

2. Ja

 

3. Ja, uten at det hjalp

 

4. Ja, uten nevneverdig sukksè

 

Benytter nå angreretten hos komplett så det årdner seg nok... God gammel D-link 604 er bestilt ho PSdata :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville sjekka om det er ruteren eller nettverkskortet ditt....

Btw, har hatt 4 trådløse rutere.... sikker på at det ikke er 192.168.1.1 som er standard ip til ruter?? har hatt 4 forskjellige merker...

Husk også at om du har resetta ruteren, så settes alle standardinnstillinger til verks....

Ett tips ville da være å sjekke 192.168.1.1......

Ellers enn det, så har jeg ingen tips....

 

Oh, en ting til :D, får du ett nettverk som heter default, e.l??? for om du får det, så er det jo ikke noe galt med ruteren, det er nok antagelig snakk om kluss med ip-adresser da

 

EDIT: er meget sikker på at om man får ett nettverk, så er det intet galt med ruteren... :hmm::hmm::hmm:

 

EDIT2: oh, oh, BTW: man kan åpne disse ipene i enhver nett-browser..... iallefall firfox, opera og iexplore....

Endret av Arnulf Hitchler
Lenke til kommentar
Ville sjekka om det er ruteren eller nettverkskortet ditt....

Btw, har hatt 4 trådløse rutere.... sikker på at det ikke er 192.168.1.1 som er standard ip til ruter?? har hatt 4 forskjellige merker...

 

Ja, addressen er 192.168.2.1 fordi routeren funket jo et par dager... Da fikk jeg kontakt med den og alt funket.

 

Husk også at om du har resetta ruteren, så settes alle standardinnstillinger til verks....

 

Det har jeg prøvd uten at jeg helt kan se når den er resatt. Står at WAN lampa skal slukke men det gjør den ikke. Men har holdt inne knappen i 5-10min og jeg tviler på at det må gjøres lengre...

 

 

Oh, en ting til :D, får du ett nettverk som heter default, e.l??? for om du får det, så er det jo ikke noe galt med ruteren, det er nok antagelig snakk om kluss med ip-adresser da

 

EDIT: er meget sikker på at om man får ett nettverk, så er det intet galt med ruteren...  :hmm:  :hmm:  :hmm:

 

Switchen i den funker så vidt jeg kan se, men hva hjelper det siden jeg ikke kan configurere den og satt opp PPPoE

Lenke til kommentar
nå lurer jeg litt igjen :-)

ser ut til at det er noe feil, men:

 

fungerer switch-delen av routeren sier du? Får du sett andre pc'er hvis du kobler de til?

 

 

 

 

bertie

Switchen fungerer ja. Klarer å koble til eksternt skrivebord.

 

Låner en ny router nå, men har endel andre problemer med den. Mistenker at det er noe som fucker opp i systemet her.

 

Skal reinstalere nå i helga å se om jeg blir kvitt alle problemene

Lenke til kommentar
Et kjapt sp.mål bare...

 

Har du to nettverkskort installert? La nemlig merke til at når du kjørte ipconfig så fikk du to forskjellige installerte kort opp... Ligger det kanskje en oppføring for mye under nettverkstilkoblinger? I så fall bør du fjerne det ene...

Ja, har en Gbit port i hovedkortet + et 10/100Mbit PCI kort.

 

Kjører nå krysset kabel til serveren over Gbit'en og ADSL'en i pci kortet

Lenke til kommentar

Det virker som det er firmware som har sviktet her.. det samme skjedde meg nå jeg for et par dager siden oppdaterte firmware på min DI-514. Og når firmware er herpet får selvfølgelig ikke resat rutern.

 

Ring brukerstøtte og be de se til helvete og skaffe deg en ny en :p Slikt skal ikke skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...