Gå til innhold

Trådløst kamera 2,4 Ghz

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er noen som har erfaringer med å forsterke et 2,4 ghz signal? Trenger det til et trådløst videokamera som jeg har kjøpt. Rekkevidden er ca 50-100 m, uten forsterkning. Og jeg lurer på om jeg kan forsterke dette signalet m f.eks en større antenne o.l.?

Det er viktig at utstyret ikke blir for tungt, da jeg skal bruke det på et fjernstyrt fly.

Endret av toreriise
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Mulig det er litt å hente på bare å forlenge antennen på sender og mottaker.

Prøv å forlenge med en ledning på en halvmeter eller noe - den kan jo også bare henge under/bak flyet og vil neppe gjøre store utslag på vekten.

Har forøvrig et lignende prosjekt på gang; har et lite trådløst kamera som jeg skal feste til en rakett (ikke nyttårsrakett da...) for så å teipe oppskytingen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Best rekkevidde får du med akkurat korrekt lengde på antenna, blir den lengre så synker rekkvidden. På denne frekvensen skal antenna være 11,6 cm lang for å være mest mulig effektiv. Unntaket er hvis senderen er laget for halvparten eller kvartparten av langden så er det kansje best å bruke den lengden som senderen er konstruert for.

Den enkleste måten å forlenge rekkevidden er å bruk en retningsantenne, i et fly f.eks. er det dumt å sende signaler til himmels når man heller kan sende med dobbel styrke nedover.

En annen metode er å bruke en forsterker, det er vanligvis en dyr metode hvis du ikke bygger den selv. Problemet er at for å doble rekkevidden så må du firedoble effekten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...