toreriise Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Hei! Lurer på om det er noen som har erfaringer med å forsterke et 2,4 ghz signal? Trenger det til et trådløst videokamera som jeg har kjøpt. Rekkevidden er ca 50-100 m, uten forsterkning. Og jeg lurer på om jeg kan forsterke dette signalet m f.eks en større antenne o.l.? Det er viktig at utstyret ikke blir for tungt, da jeg skal bruke det på et fjernstyrt fly. Endret 3. november 2004 av toreriise Lenke til kommentar
dreamware_NOT Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 bruk en pringels boks... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Mulig det er litt å hente på bare å forlenge antennen på sender og mottaker. Prøv å forlenge med en ledning på en halvmeter eller noe - den kan jo også bare henge under/bak flyet og vil neppe gjøre store utslag på vekten. Har forøvrig et lignende prosjekt på gang; har et lite trådløst kamera som jeg skal feste til en rakett (ikke nyttårsrakett da...) for så å teipe oppskytingen Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Best rekkevidde får du med akkurat korrekt lengde på antenna, blir den lengre så synker rekkvidden. På denne frekvensen skal antenna være 11,6 cm lang for å være mest mulig effektiv. Unntaket er hvis senderen er laget for halvparten eller kvartparten av langden så er det kansje best å bruke den lengden som senderen er konstruert for. Den enkleste måten å forlenge rekkevidden er å bruk en retningsantenne, i et fly f.eks. er det dumt å sende signaler til himmels når man heller kan sende med dobbel styrke nedover. En annen metode er å bruke en forsterker, det er vanligvis en dyr metode hvis du ikke bygger den selv. Problemet er at for å doble rekkevidden så må du firedoble effekten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå