Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NAT-error i bittorrent, topcom modem

Anbefalte innlegg

Sitter på en 128/712kb/s linje fra telenor, og et topcom xplorer 871bt modem. Har kun en PC koblet rett inn i modemet, så jeg har ingen andre routere eller noe liknende. Jeg har prøvd å få bittorrent til å funke nå i tre-fire timer, og begynner å bli rimelig oppgitt for å si det sånn! Jeg har forsøkt flere bittorrent program, men mest azureus. Der kjører jeg den port-testen for å sjekke om det funker, men får bare opp NAT-Error.

Problemet er at jeg bare får opp gule smilies, og en helt bedriten nedlastingshastighet (Har forsøkt å la det stå på over flere dager tidligere, det hjelper ikke!)

Forsøk på å begrense upload-hastigheten hjelper heller ikke, har prøvd både med det innebygde funksjonene i azureus og netlimiter.

Å åpne portene på windows firewall hjalp heller ikke, heller ikke å disable hele greia firewall'en.

Auto-protect i Norton antivirus har ikke funka siden jeg innstallerte SP2 (hipp hurra for windows) uansett, så regner ikke med at noe kan sperre der.

Åpning av portene i selve modemet er også utprøvd. Forskjellen som blir når jeg åpner portene der er at det tar lenger tid å utføre testen på de åpne portene før det kommer NAT-Error i Azureus, så det har da tydeligvis skjedd noe ihvertfall? Her er et skjermbilde av innstillingene i modemet, det ser da riktig ut, eller? Har prøvd både på port 6881 og 49999, pluss en del til. Har også forsøkt å åpne både TCP og UDP på portene fra 6880 til 6970, uten at det hjalp noe.

Nå begynner jeg å bli desperat og ganske forbanna... Noen som kan hjelpe meg?? :wallbash:

EDIT: Problem løst. Hadde brukt feil IP adresse hele tida :p !! Dobbelt :wallbash:

Endret av CSSSK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...