Gå til innhold

NAT-error, bittorrent og telenor

CSSSK

Anbefalte innlegg

Sitter på en 128/712kb/s linje fra telenor, og et topcom xplorer 871bt modem. Har kun en PC koblet rett inn i modemet, så jeg har ingen andre routere eller noe liknende. Jeg har prøvd å få bittorrent til å funke nå i tre-fire timer, og begynner å bli rimelig oppgitt for å si det sånn! Jeg har forsøkt flere bittorrent program, men mest azureus. Der kjører jeg den port-testen for å sjekke om det funker, men får bare opp NAT-Error.

Problemet er at jeg bare får opp gule smilies, og en helt bedriten nedlastingshastighet (Har forsøkt å la det stå på over flere dager tidligere, det hjelper ikke!)

Forsøk på å begrense upload-hastigheten hjelper heller ikke, har prøvd både med det innebygde funksjonene i azureus og netlimiter.

Å åpne portene på windows firewall hjalp heller ikke, heller ikke å disable hele greia firewall'en.

Auto-protect i Norton antivirus har ikke funka siden jeg innstallerte SP2 (hipp hurra for windows) uansett, så regner ikke med at noe kan sperre der.

Åpning av portene i selve modemet er også utprøvd. Forskjellen som blir når jeg åpner portene der er at det tar lenger tid å utføre testen på de åpne portene før det kommer NAT-Error i Azureus, så det har da tydeligvis skjedd noe ihvertfall? Her er et skjermbilde av innstillingene i modemet, det ser da riktig ut, eller? Har prøvd både på port 6881 og 49999, pluss en del til. Har også forsøkt å åpne både TCP og UDP på portene fra 6880 til 6970, uten at det hjalp noe.

Nå begynner jeg å bli desperat og ganske forbanna... Noen som kan hjelpe meg?? :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke kjent med den routeren din. men tror du kan prøve og skrive opp portene på private port også

hvorfor har du satt opp to ranger med natt?

så nå at du har satt opp nat til routeren din. du må ha natt til pc'en som har bit torrent klienten

tommy

Endret av tommyp
Lenke til kommentar

Har samme problemet, og lurer på hvordan det skal løses.

Har Telenor og SpeedTouch 510 Router. Bruker BitTornado, og alle lampene er gule, som tydeligvis ikke er spesielt bra.

Har gjort dette på TCP og UDP:

Inside IP: 10.0.0.1

Outside IP: 0.0.0.0

Inside Port: 6881

Outside Port: 6890

Det er tydeligvis ikke nok.

Hva mer må jeg gjøre for å få full nedlastinghastighet?

Skal jeg skrive noe på Outside IP?

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er dette som er ditt problem, men jeg forsøker hvertfall så kanskje det er til nytte for noen....

Da jeg flyttet mitt ADSL til en ny adrese fikk jeg også nytt modem, jeg fikk ett Thomson Speedtouch 510 modem som nevnt over, i tillegg har jeg en 3com router. Til stor desperasjon oppdaget jeg at Bit Torrent ikke funka på min nye adresse, men etter en kjapp tlf til kundeservice, kunne de fortelle meg at mitt modem var satt opp som router, så jeg hadde i bunn og grunn to routere. Nå syntes jeg å huske at han sa på kundeservice at Thomson modemet (som router) ikke går an å åpne en port RANGE på, men dette må tas med en klype salt. Men det som var vesentlig for meg og mitt problem var at jeg måtte sette opp mitt Thomson modem som modem og ikke router, confused??? Jo, men dette gjøres i allefall ganske enkelt hvis man følger veilednigene på siden under:

http://www.online.no/kundeservice/veiledninger/adsl/

Det er også veiledniger der for hvordan man åpner porter (vet fortsatt ikke om det funker med en range av porter....) på Thomson som router, så min klype med salt må vel kanskje regnes som en hel neve....

Men for å konkludere har du bare en PC og får det ikke til å funka så vil jeg hvertfall anbefale å sette opp Thomson som modem bare for å prøve, da skal det hvertfall ikke være noe som sperrer på den siden, da vil det eventuelt være FW på pcen din. Husk at du må da sette opp brukernavn og passord for å koble til ADSL i windows.

Håper dette kan være til nytte for noen hvertfall, det virker som det er mange som sliter med å få satt opp torrent, og det er jo litt synd, for jo flere som seeder jo bedre er det for nettverket.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å sette det opp som modem, men det hjalp ikke. Da kom jeg ikke på nett engang, og jeg har trykt inn brukernavn og passord.

Jeg har NIS2003, men det er ingen forskjell i lys eller hastighet om NIS er på eller av.

Rimelig frustrert av dette her nå. Synd det skal være så vanskelig å sette opp.

Lenke til kommentar

Ok har sjekket litt opp angående modemet/routeren....

Inside IP skal settes til din PC's ip, den finner du enkelt ved å gå på 'Nettverks tilkoblinger' --> 'Lokal tilkobling' --> 'Støtte'

Regner med at den er 10.0.0.1 i ditt tilfelle....

Outside Ip skal settes til 0.0.0.0

Inside port skal sette til : 6881-6999

Outside port skal sette til : 6881-6999

Dette vil bare si at port 6881 fra utsiden skal forwardes til port 6881 på insiden av nettverket. osv. Men det er dette jeg er litt usikker på om du får lov til med modemet/routeren, men det er jo bare å prøve

Portene du skal åpne er litt avhengig av hvilket program du bruker men hvis du åpner de ovennevnte portene, skal du være rimelig sikker.

Så klikker du 'Save all' og krysser alle fingre og tær...

mvh Vidar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...