Mattlakk Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg har et script som ser sånn ut : <html> <head> <title>Image Upload</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link href="http://levade.homeip.net/fszone/forums/cache/css_1.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <!-- waiting for php corrections <script language='Javascript'> function replace(string,text,by) { var strLength = string.length, txtLength = text.length; if ((strLength == 0) || (txtLength == 0)) return string; var i = string.indexOf(text); if ((!i) && (text != string.substring(0,txtLength))) return string; if (i == -1) return string; var newstr = string.substring(0,i) + by; if (i+txtLength < strLength) newstr += replace(string.substring(i+txtLength,strLength),text,by); return newstr; } function doact(a, d) { if (a == 's') { var dod = eval("document.result."+d); dod.focus(); dod.select(); } else if (a == 'c') { var doc = eval("document.result."+d); cp = doc.createTextRange(); doc.focus(); doc.select(); cp.execCommand("Copy"); } else if (a == 'v') { var dob = eval("document.result."+d); var c = dob.value; code = replace(c,'<','<'); code = replace(code,'>','>'); code = replace(code,'<br>','\n'); code = replace(code,'\n','<br>'); nwin = open('', 'Code', 'toolbar=no,location=no,scrollbars=yes,resizable=no,statusbar=no,top=0,width=500,height=500'); nwin.document.open(); nwin.document.write("<title>View Code</title><style type='text/css'><!--a:link {color: #000000;text-decoration: none;}a:visited {color: #000000;text-decoration: none;}a:hover {color: #000000;text-decoration: underline;}.table {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;font-size: 9px;color: #000000;}input {font-family: Verdana;font-size: 9px;color: #000000;background-color: #A2AEC5;border: 1px solid #000000;}.textarea {font-family: Verdana;font-size: 9px;color: #000000;background-color: #A2AEC5;border: 1px solid #000000;}.hidden {VISIBILITY: hidden; POSITION: static}.show {VISIBILITY: visible; POSITION: static} </style><body bgcolor='#7A8AAA'><center><div align='justify'><table width='90%' height='211' border='0' align='center' cellpadding='3' cellspacing='3' class='table' style='background-color: #8E9EBA; border: 1px solid black'><tr><td align='justify' valign='top'>"); nwin.document.write(code); nwin.document.write("</td></tr></table><center><p><span style='font-family: Verdana; font-size: 9px; color: #000000;'><a href='javascript:location.reload()'>Reload</a> - <a href='javascript:self.close()'>Close Window</a></span></div>"); nwin.document.close(); } } </script>--> </head> <body> <table width="100%" cellspacing="1" id="submenu" align="right"> <tr> <td valign="top"> <font size="4" color="3A4F6C"> <div align="center"> Upload <br> <font size="1" color="3A4F6C"> <form name="upload" id="upload" ENCTYPE="multipart/form-data" method="post"> <br><br> Upload Image <br> <input type="file" id="userfile" name="userfile"> <input type="submit" name="upload" value="Upload"> </form> </font> <br> <font size="2" color="red"> </font><br> </div> <br><br> </td> </tr> </table> </body> </html> Spørsmålet er.. Hva må jeg lage for at bilde skal komme på en side ?? det skjer liksom ingen ting når jeg Trykker på upload Lenke til kommentar
Jandee Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Prøvd å lære meg ... java. men kom til <script language='Javascript'>.. og ikke lenger ... du kan jo studere litt på denne..: <?php if ($HTTP_POST_VARS['submit']) { if (!is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name'])) { $error = "Opplastingen: Misslykket!"; unlink($HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name']); // Tester..... sier ifra når opplastingen er misslykket } else { $maxfilesize=300000; if ($HTTP_POST_FILES['file']['size'] > $maxfilesize) { $error = "Filen er for stor. Den er over [$maxfilesize] byte"; unlink($HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name']); // Tester..... sier ifra når det ble for stor -- $maxfilesize=300000; } else { //Når filen består testen... kopieres til .. der du vil at den skal ligge.. og fjerne temp-fil. copy($HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name'],$HTTP_POST_FILES['file']['name']); unlink($HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name']); print "Filen ble velykket lastet opp!"; exit; } } } // Så er det å mekke litt på utseende på <form>en... ?> <html> <head></head> <body> <form action="<?=$PHP_SELF?>" method="post" enctype="multipart/form-data"> <br> Velg filen du vil laste opp:<br> <br> <input name="file" type="file" size="50"> <input type="submit" name="submit" value="Last opp"> <br> </form> </body> </html> men hvis noen andre som kan gjøre koden litt kortere, så ta jeg Gjerne imot litt nye råd og veiledninger Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Jeg er litt Noob jeg Hvor blir det av filen når du trykker på "last opp" ??? Lenke til kommentar
Jandee Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 :!: ..samme mappe som php-filen din.. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Hehe.. du ler sikkert du, siden du kan det :P:P;) Men denne erroren får jeg: The page cannot be displayed: C:\Documents%20and%20Settings\Ola\Mine%20dokumenter\php\< Lenke til kommentar
Jandee Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Hehe.. du ler sikkert du, siden du kan det :P:P;) Men denne erroren får jeg: The page cannot be displayed: C:\Documents%20and%20Settings\Ola\Mine%20dokumenter\php\< Er en "NewBie" selv men det virker som om du åpner filen din på lokal-maskin... Har du prøvd å laste det opp på en server som støtter PHP?? (kan jo mekke sammen en server selv, men det ER maaaaaasse jobb..) Endret 3. november 2004 av Jandee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå