Gå til innhold

Aquamarktest - forskjellig resultat og like pc-er

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat av meg kjørte begge Aquamark 3 med sånn custom test greie, og han fikk 15000 poeng mer enn meg, hvordan er dette mulig når vi har nesten heeeelt like pc'er!?!?!?

Han har:

512 mb TwinMos RAM

GeForce FX5900 - Albatron

AMD Athlon 64 3000+

og nesten samme hovedkort som meg, bare av annen produsent og ca. 3-5 hundre kr dyrere.....

Jeg Har:

512 mb Kingston RAM

GeForce FX5900 - ASUS

AMD Athlon 64 3000+

og FIC K8-800T - VIA K8T800 Chipset hovedkort

Kan vel også nevne at han har LG Lcd skjerm, og jeg har Philips CRT skjerm, vet ikke om det har noe å si, men skader vel ikke at jeg nevner det...

EDIT: kan vel slenge på at alt utstyret ble kjøpt ca. en måned etter hverandre (jeg før han)

synes det er spesielt rart ettersom jeg klokka opp skjermkortet mitt tilsvarende 1600 poeng på aquamark...

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ulike drivere, rusk, rask og lignende kan være grunnen.

Bruker dere de samme driverne? Regner med at dere ikke har klokket maskinene...

vet ikke helt med drivere, men som sagt så har jeg klokket opp skjermkortet med ca. 50mhz på core og 50mhz på memory.....

Lenke til kommentar
Prøv å legg inn de nyeste driverne til skjermkortet ditt og se hva som skjer! :yes:

Du har vel ikke AA/AF aktivert?

hadde de nyeste driverne fra før...

hva er AA/AF???

AA står for antialiasing. AF står for anisotropic filtering. Begge disse begrepene har med det visuelle å gjøre. Jo høyere du setter disse verdiene, dessto lavere ytelse vil du få. Sett disse på null! (egenskaper-innstillinger-avansert)

Siste utvei er vel formatering...

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Har ikke lest mere en den ene posten på toppen , men du kan ta og formatere og legge inn nyeste drivere på alt ,

Og like drivere kansje prøve litt forskjellig og se om hvem som er best :thumbup:

Det har også litt med at kansje det er Asus og det andre er noe annet ,

Det har faktigst noe og si selv om kortene har samme navn

Lykke til

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Har ikke lest mere en den ene posten på toppen , men du kan ta og formatere og legge inn nyeste drivere på alt ,

Og like drivere kansje prøve litt forskjellig og se om hvem som er best :thumbup:

Det har også litt med at kansje det er Asus og det andre er noe annet ,

Det har faktigst noe og si selv om kortene har samme navn

Lykke til

hmmm...

vet du/dere om en test som tester både Albatron GeForce FX5900 og ASUS GeForce FX5900?????

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Problemet til trådstarter er høyst sannsynlig en eldre driver som er kode for DX8.1.

Det holder i massevis å avinstallere gamle drivere.. evt. også kjøre drivercleaner.. og legge inn siste drivere..

Husker ikke fra hvilken versjon av Geforce-drivere som ytelsen i DX9 ble akseptabel..

Vet i allefall at for mitt FX5900(Gainward) fikk jeg litt over 3k i 3DMark med de driverne som fulgte med kortet... La inn nyere drivere.(56.72). og fikk 5k...og litt under 6k med max.klokk... Husker ikke hvor dårlige resultat jeg fikk i AquaMark, men jeg får nå ca. 43k med siste geforce-drivere...

Bare så det er nevnt.. Originaldriverne som fulgte med kortet (gamle Geforce-drivere) gir atskillig bedre resultat i 3DMark01 dog (som er en DX8.1 test).

Lenke til kommentar
Problemet til trådstarter er høyst sannsynlig en eldre driver som er kode for DX8.1.

Det holder i massevis å avinstallere gamle drivere.. evt. også kjøre drivercleaner.. og legge inn siste drivere..

Husker ikke fra hvilken versjon av Geforce-drivere som ytelsen i DX9 ble akseptabel..

Vet i allefall at for mitt FX5900(Gainward) fikk jeg litt over 3k i 3DMark med de driverne som fulgte med kortet... La inn nyere drivere.(56.72). og fikk 5k...og litt under 6k med max.klokk... Husker ikke hvor dårlige resultat jeg fikk i AquaMark, men jeg får nå ca. 43k med siste geforce-drivere...

Bare så det er nevnt.. Originaldriverne som fulgte med kortet (gamle Geforce-drivere) gir atskillig bedre resultat i 3DMark01 dog (som er en DX8.1 test).

ok, og hvor finner jeg de???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når du klarer å finne frem hw.no->forum så *burde* du klare å finne ut at du har:

1) ett Geforce FX kort..

2) som har Nvidia brikke

3) tenke ut at...hmmm.. kanskje www.nvidia.com har noe jeg kan bruke?

Prøve her

:p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du klarer å finne frem hw.no->forum så *burde* du klare å finne ut at du har:

1) ett Geforce FX kort..

2) som har Nvidia brikke

Prøve her

fant en link til beta-driver som er kompatibelt med kortet mitt.

er det noe særlig risiko ved å legge inn denne???

Lenke til kommentar

1) ett Geforce FX kort..

2) som har Nvidia brikke

Prøve her

fant en link til beta-driver som er kompatibelt med kortet mitt.

er det noe særlig risiko ved å legge inn denne???

SUKSESS!!!! :w00t:

la inn betadrivere, og nå fikk jeg i overkant av 38k på aquamark!

nå gjenstår det bare å klokke igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...