SGE7000 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Jeg og en kamerat av meg kjørte begge Aquamark 3 med sånn custom test greie, og han fikk 15000 poeng mer enn meg, hvordan er dette mulig når vi har nesten heeeelt like pc'er!?!?!? Han har: 512 mb TwinMos RAM GeForce FX5900 - Albatron AMD Athlon 64 3000+ og nesten samme hovedkort som meg, bare av annen produsent og ca. 3-5 hundre kr dyrere..... Jeg Har: 512 mb Kingston RAM GeForce FX5900 - ASUS AMD Athlon 64 3000+ og FIC K8-800T - VIA K8T800 Chipset hovedkort Kan vel også nevne at han har LG Lcd skjerm, og jeg har Philips CRT skjerm, vet ikke om det har noe å si, men skader vel ikke at jeg nevner det... EDIT: kan vel slenge på at alt utstyret ble kjøpt ca. en måned etter hverandre (jeg før han) synes det er spesielt rart ettersom jeg klokka opp skjermkortet mitt tilsvarende 1600 poeng på aquamark... Endret 20. november 2004 av SGE7000 Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 kan vel også nevne at jeg hadde registrert versjon av aquamark vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre, da men.............. SKJØNNER DET IKKE !!!! Lenke til kommentar
apwr Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Ulike drivere, rusk, rask og lignende kan være grunnen. Bruker dere de samme driverne? Regner med at dere ikke har klokket maskinene... Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Ulike drivere, rusk, rask og lignende kan være grunnen. Bruker dere de samme driverne? Regner med at dere ikke har klokket maskinene... vet ikke helt med drivere, men som sagt så har jeg klokket opp skjermkortet med ca. 50mhz på core og 50mhz på memory..... Lenke til kommentar
apwr Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Prøv å legg inn de nyeste driverne til skjermkortet ditt og se hva som skjer! Du har vel ikke AA/AF aktivert? Endret 3. november 2004 av apwr Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Prøv å legg inn de nyeste driverne til skjermkortet ditt og se hva som skjer! Du har vel ikke AA/AF aktivert? hadde de nyeste driverne fra før... hva er AA/AF??? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Dere har ikke heeeelt like pcer Er faktisk forskjell mellom produsentene, hva som gjør det gidder jeg ikke gå inn på. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Prøv å legg inn de nyeste driverne til skjermkortet ditt og se hva som skjer! Du har vel ikke AA/AF aktivert? hadde de nyeste driverne fra før... hva er AA/AF??? AA står for antialiasing. AF står for anisotropic filtering. Begge disse begrepene har med det visuelle å gjøre. Jo høyere du setter disse verdiene, dessto lavere ytelse vil du få. Sett disse på null! (egenskaper-innstillinger-avansert) Siste utvei er vel formatering... Endret 4. november 2004 av apwr Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Har ikke lest mere en den ene posten på toppen , men du kan ta og formatere og legge inn nyeste drivere på alt , Og like drivere kansje prøve litt forskjellig og se om hvem som er best Det har også litt med at kansje det er Asus og det andre er noe annet , Det har faktigst noe og si selv om kortene har samme navn Lykke til Endret 4. november 2004 av Chris_p4_2.8@800 Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Har ikke lest mere en den ene posten på toppen , men du kan ta og formatere og legge inn nyeste drivere på alt , Og like drivere kansje prøve litt forskjellig og se om hvem som er best Det har også litt med at kansje det er Asus og det andre er noe annet , Det har faktigst noe og si selv om kortene har samme navn Lykke til hmmm... vet du/dere om en test som tester både Albatron GeForce FX5900 og ASUS GeForce FX5900????? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Problemet til trådstarter er høyst sannsynlig en eldre driver som er kode for DX8.1. Det holder i massevis å avinstallere gamle drivere.. evt. også kjøre drivercleaner.. og legge inn siste drivere.. Husker ikke fra hvilken versjon av Geforce-drivere som ytelsen i DX9 ble akseptabel.. Vet i allefall at for mitt FX5900(Gainward) fikk jeg litt over 3k i 3DMark med de driverne som fulgte med kortet... La inn nyere drivere.(56.72). og fikk 5k...og litt under 6k med max.klokk... Husker ikke hvor dårlige resultat jeg fikk i AquaMark, men jeg får nå ca. 43k med siste geforce-drivere... Bare så det er nevnt.. Originaldriverne som fulgte med kortet (gamle Geforce-drivere) gir atskillig bedre resultat i 3DMark01 dog (som er en DX8.1 test). Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hadde du hatt to helt identiske maskiner, så ville du fått 2 forskjellige resultater.. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Forskjellen på produsentene de to 5900 kortene har nesten null å si i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Som sagt før i tråden, det er mest sannsynlig drivere ol. som er problemet. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Problemet til trådstarter er høyst sannsynlig en eldre driver som er kode for DX8.1.Det holder i massevis å avinstallere gamle drivere.. evt. også kjøre drivercleaner.. og legge inn siste drivere.. Husker ikke fra hvilken versjon av Geforce-drivere som ytelsen i DX9 ble akseptabel.. Vet i allefall at for mitt FX5900(Gainward) fikk jeg litt over 3k i 3DMark med de driverne som fulgte med kortet... La inn nyere drivere.(56.72). og fikk 5k...og litt under 6k med max.klokk... Husker ikke hvor dårlige resultat jeg fikk i AquaMark, men jeg får nå ca. 43k med siste geforce-drivere... Bare så det er nevnt.. Originaldriverne som fulgte med kortet (gamle Geforce-drivere) gir atskillig bedre resultat i 3DMark01 dog (som er en DX8.1 test). ok, og hvor finner jeg de??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 ok, og hvor finner jeg de??? Når du klarer å finne frem hw.no->forum så *burde* du klare å finne ut at du har: 1) ett Geforce FX kort.. 2) som har Nvidia brikke 3) tenke ut at...hmmm.. kanskje www.nvidia.com har noe jeg kan bruke? Prøve her Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 ok, og hvor finner jeg de??? Når du klarer å finne frem hw.no->forum så *burde* du klare å finne ut at du har: 1) ett Geforce FX kort.. 2) som har Nvidia brikke 3) tenke ut at...hmmm.. kanskje www.nvidia.com har noe jeg kan bruke? Prøve her fant en link til beta-driver som er kompatibelt med kortet mitt. er det noe særlig risiko ved å legge inn denne??? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 ok, og hvor finner jeg de??? Når du klarer å finne frem hw.no->forum så *burde* du klare å finne ut at du har: 1) ett Geforce FX kort.. 2) som har Nvidia brikke 3) tenke ut at...hmmm.. kanskje www.nvidia.com har noe jeg kan bruke? Prøve her fant en link til beta-driver som er kompatibelt med kortet mitt. er det noe særlig risiko ved å legge inn denne??? SUKSESS!!!! la inn betadrivere, og nå fikk jeg i overkant av 38k på aquamark! nå gjenstår det bare å klokke igjen Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 38000 i aquamark? da skal vel jeg være fornøyd som får nesten 70000 da... har ikke så ulikt system..bortsett fra skjermkortet.. msi gf6800 nu har jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå