Smidt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) jeg lager en arkiv side og tenker at jeg kan kjøre en while loop det som skal skje er 1. jeg henter ut antall nyheter fra antall.txt 2. jeg trekker fra 1 for å få antall nyheter som er skrevet 3. jeg vil at det for hver gang while loopen kjøres skal trekkes fra 1 og det nye antallet skal brukes til å hente ut nyheten før. om nyheten ikke eksisterer skal det ikke skje noe. jeg får ikke dette til å fungere og lurer på hva jeg har gjort feil. tror det er noe med selve oppsettet. $antall= file_get_contents("antall.txt"); $siste = $antall - 1; while($siste- 1){ $fil_siste = "news$siste.txt"; $siste_n = @file_get_contents($fil_siste); if(!empty($siste_n)){ echo"$siste_n"; } } det som skjer nå er at den bare henter ut siste posten i det uendelige Endret 3. november 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 $siste endres aldri, så $siste-1 vlir uforandret i while(), ergo looper den uendelig Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 hvordan kan jeg forandre koden slik at $siste minker med en for hver gang? Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) med denne koden får jeg bare opp siste nyheten, det er hvertfall fremgang, men skulle likt å hatt resten frem og. $antall= file_get_contents("antall.txt"); $siste = $antall - 1; while($siste- 1){ $siste = $siste- 1; $fil_siste = "news$siste.txt"; $siste_n = @file_get_contents($fil_siste); if(!empty($siste_n)){ echo"$siste_n"; } } Endret 3. november 2004 av Smidt Lenke til kommentar
LoS Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) En for loop kan vel muligens brukes i dette tilfellet? Endret 3. november 2004 av LoS Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 hvordan kan jeg forandre koden slik at $siste minker med en for hver gang? Det motsatte av feks $i++ i en loop Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) okei så $siste--; skal inni loopen. hva skal jeg da skrive i while(inni her) <?php $antall= file_get_contents("antall.txt"); $siste = $antall; while($siste- 1){ $siste--; $fil_siste = "news$siste.txt"; $siste_n = @file_get_contents($fil_siste); if(!empty($siste_n)){ echo"$siste_n"; } } ?> edit. koden funker jo supert. Endret 3. november 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 jeg tenkte while($siste--){ eller while(--$siste), det kommer anpå hvordan du skal kjøre loopen iforhold til verdi på $siste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå